PracaGrupypl.praca.dyskusje › zapytanie

  • 1. Data: 2002-02-15 17:39:02
    Temat: zapytanie
    Od: "Artur Ochmanski" <z...@p...fm>

    > a jesli juz zdecydujesz sie pisac o ta podwyzke, to nie podawaj prawdziwej
    > przyczyny - szczegolnie jesli Twoj szef tez jest facetem - nie dosc, ze nie
    > zrozumie, to zamieni Cie na faceta ;-))

    prawdziwa przyczyne podawaj zawsze.

    ale ta przyczyna w Twoim wypadku NIE jest to, ze PAN A,B,C zarabiaja wiecej
    niz PANI D,E i Ty, tylko, ze pracujesz rownie wydajnie jak inni pracownicy
    (pracownik A, B, C) lepiej zarabiajacy. ale tak naprawde wazne jest tylko to,
    ze Twoja praca w TEJ firmie jest warta ... - powolywanie sie na cudze zarobki
    jest bez sensu.
    policz ile Twoja praca daje firmie - i juz masz argumenty.

    argumentowac, ze mezczyzni zarabiaja wiecej, to mozna jesli starasz sie o
    operacje zmiany plci - wtedy to jest argument ;-)

    IMHO powinnas jednak porozmawiac a nie pisac pismo, zwlaszcza jesli to mala
    firma. na pismie mozesz sobie przygotowac argumenty - czyli wyliczenie
    jak wzrosla Twoja wartosc w firmie od chwili zatrudnienia i w zwaizku z czym
    chcialabys .. podwyzki.

    pozdrawiam

    romek

  • 2. Data: 2002-02-15 18:51:09
    Temat: Re: zapytanie
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > klienta.
    > Mam nadzieję, że mi pomożecie.
    >
    > Jest tak:
    > W domu towarowym są kasy fiskalne.
    > Przychodzi stały klient.
    > Pokazuje swoją "kartę stałego klienta". (z kodem kreskowym lub z paskiem
    > magnetycznym)
    > Kasjer przy pomocy skanera kodów odczytuje dane z karty.
    > I teraz pytanie:
    > Jak zrobic, zeby klient ktory ma duze obroty w sklepie dostal rabat w kasie.
    >
    > Dane o transakcjach klienta sa zapisane na SQL Serverze.
    > Jest polaczenie czytnik - kasa oraz kasa - server.

    Od lat kilku juz w tej branzy nie robie wiec moge sie mylic:
    wariant I
    a) dane zawarte na karcie sa via kasa wyslane do serwera
    b) serwer wykonuje zapytanie odnosnie obrotow klienta
    c) jesli sa odpowiednio wysokie serwer wysyla etykiete z
    wielkoscia rabatu do kasy
    d) kasjer wbija rabat
    wariant II
    a)jw.
    b)jw.
    c)serwer wysyla kod i ustawia na kasie wysokosc rabatu
    d)kasjer konczy tansakcje

    Wszystko zalezy od kasy :) (doslownie i w przenosni)
    - musisz miec kody sterujace (albo szczyt szczescia
    driver) i wiedziec czy cos takiego jest mozliwe z poziomu
    kasy (pkt. a) i c)) tfu. fiskalnej - stawiam orzechy przeciwko
    bananom, ze jest to mozliwe z NCR-em, moze Sharpem
    (tu ci moge dac namiary na takich co wiedza), BMC?

    Poza tym pozostaje jeszcze kilka drobnostek ...

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2002-02-16 17:45:07
    Od: "Artur Ochmanski" <z...@p...fm>

    Użytkownik Kerberos <k...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4kr30$sep$...@n...tpi.pl...

    > Ok dzieki, wlasnie tak myslalem.

    Nie był bym taki pewien ode mnie w konsulacie w Gdańsku wymagali
    zaświadczenia, że będę miał
    mieszkanie - dostałem takie z pracy, bo przez pierwsze 3 miechy firma
    wynajmowała mi mieszkanie.

    Później jak załatwiałem wizę dla żony to umowa najmu musi być co najmniej
    na 6 miesięcy a jak
    się wynajmuje mieszkanie to się może zdarzyć, że najemca da tylko umowę do
    końca okresu próbnego
    najmującego (tak, tak - tu to ich interesuję - ja nawet musiałem ujawnić
    moje zarobki, bo właściciel
    chciał wiedzieć czy mnie bedzie stać...). I można się spodziewać np. pytania
    w kosulacie "A po co
    żona tam jedzie? Nie może na Pana poczekać w Polsce? W końcu to tylko 5
    lat..." - tak było we
    Wrocławiu...

    Powodzenia,
    Olo