PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyszczególnienie składników płacy

  • 1. Data: 2006-01-23 10:11:51
    Temat: wyszczególnienie składników płacy
    Od: pajev <p...@o...pl>

    Witam wszystkich.

    Z wynagrodzeniem otrzymuje świstki (wycinki) z listy płac. Jednak
    stosowane tam skróty są charakterystyczne dla oprogramowania, którego
    używa księgowość, a dla mnie są one w większości nieczytelne.
    Mam następujące pytanie: czy pracodawca ma obowiązek na mój wniosek
    przedstawić mi wyszczególnienie składników mojej płacy za miniony rok
    (2005)? Jeśli tak to na jaki przepis się powołać?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-23 16:59:21
    Temat: Re: wyszczególnienie składników płacy
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    pójdź do działu rachuby (czy jak on tam się u ciebie nazywa) i poproś żebby
    ci wytłumaczyli, a nie szukaj podstaw prawnych.
    potem zsumuj sobie to co masz na paskach (albo rmua-ch) i będziesz miał
    wynik
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-01-24 11:59:54
    Temat: RMUa - bylo: wyszczególnienie składników płacy
    Od: kondi <k...@g...pl>

    gromax napisał(a):
> [...]
    > ci wytłumaczyli, a nie szukaj podstaw prawnych.
    > potem zsumuj sobie to co masz na paskach (albo rmua-ch) i będziesz miał

    a czy mozecie mi powiedziec czy pracodawca ma obowiazek dostarczania
    rmua czy jakkolwiek to sie zwie? ja odszedlem z pracy, teraz szukam
    nowej, ale nie dostalem poza pitem i swiadectwem pracy niczego, teraz mi
    znajomy mowi, ze on co miesiac dostaje karteczki rmua, wiec sie zgubilem

  • 4. Data: 2006-01-24 12:12:13
    Temat: Re: RMUa - bylo: wyszczególnienie składników płacy
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    kondi napisał(a):

> [...]
    > nowej, ale nie dostalem poza pitem i swiadectwem pracy niczego, teraz mi
    > znajomy mowi, ze on co miesiac dostaje karteczki rmua, wiec sie zgubilem

    Ma obowiazek dawac co miesiac pracownikowi raport RMUA, ale zamiennie
    zamiast tego raportu, pracodawca moze dać inny dokument na którym sa
    odprowadzone skladki. Takim popularnym i najczęstszym substytutem
    raportów RMUA sa "paski wypłat", czyli wydrukowana na pasku papieru
    informacja o miesiecznych dochodach i potraconych skladkach.
    Albo to, albo RMUA, albo jakiś inny dokument, jednocznaczny.

    --
    czarny
    ============= www.czarnobiale.pl =============

  • 5. Data: 2006-01-25 12:40:35
    Od: kondi <k...@g...pl>

    czarny napisał(a):

> [...]
    > informacja o miesiecznych dochodach i potraconych skladkach.
    > Albo to, albo RMUA, albo jakiś inny dokument, jednocznaczny.

    wielkie dzieki, paski dostawalem zawsze, po prostukumpel poza paskiem
    dostwawal wlasnie rmua i dlatego mnie to zdziwili i zastanawilo
    raz jeszcze dziekuje