PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem ze swoją ewidencją

  • 1. Data: 2006-01-23 08:00:11
    Temat: Problem ze swoją ewidencją
    Od: "Tom" <p...@p...onet.pl>

    Witka

    Mam na swojej ewidencji licencję na Windows XP + wiadomo komputery, biurko i
    100 książek. Zauważyłem niedawno że ktoś zakosił mi płytkę instalatora Windows
    XP. Kosztuje to jakieś 450 zeta (pełna licencja).

    Gdy bede sie zwalniał wyskoczą że ukradłem itd. Co zrobic ? Czy mogą mnie
    zmusic do odkupienia licencji (nalepka oryginału wisi na kompie) czy tylko
    zapłacę koszt nośnika ? Co zrobic by uniknąc nieprzyjemności ? Zgłosic na
    policję jako kradzież ?

    Pozdrawiam

    Tom

  • 2. Data: 2006-01-23 08:51:41
    Temat: Re: Problem ze swoją ewidencją
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Tom napisał(a):

> [...]
    > zapłacę koszt nośnika ? Co zrobic by uniknąc nieprzyjemności ? Zgłosic na

    Problem polega na tym, że certyfikat [czyli naklejka] oraz płyta
    CD są głownymi dowodami w procesie udowadniania legalnego nabycia
    oprogramowania.
    Każdą sytuacje należy analizować jednak indywidualnie: jeśli
    człowiekowi, ktory u Was zarzadza softem nie przeszkadza mu to, ze nie
    ma plytki ponieważ ma jeszcze ceftyfikat i kserokopię faktury zakupu
    tego softu, to moze sie obejsc bez przykrego procesu sciagania z Ciebie
    kosztów zakupu Win XP.
    Jesli natomiast się uprze- będzie Cię ścigał i moim zdaniem słusznie.

    U mnie byla podobna sytuacja, koleś na przy odejsciu zabulił jednak
    kwotą równą wersji oem nowego systemu.

    --
    czarny
    ============= www.czarnobiale.pl =============

  • 3. Data: 2006-01-23 10:48:41
    Od: t...@p...onet.pl (Teos)

    Witajcie

    W liście datowanym 23 stycznia 2006 (09:00:11) można przeczytać:

> [...]

    > zapłacę koszt nośnika ? Co zrobic by uniknąc nieprzyjemności ? Zgłosic na

    To zalezy od admina/szefa/decydenta.
    Według M$ aby stwierdzic czy dana kopia oprogramowania jest legalna
    potrzebne są 3 tzw. atrybuty legalności
    1. jednym z nich MUSI byc dowód zakupu
    2. Dwa pozostałe to naklejka, oryginalny nośnik, pudełko, licencja.

    Czyli w Twoim przypadku faktura pewnie jest w księgowości, nalepka
    jest, pozostało znależć pudełko lub licencję.

    --
    Pozdrowienia,
    Teos