PracaGrupypl.praca.dyskusje › wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej

  • 1. Data: 2004-02-27 16:42:26
    Temat: wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej
    Od: "jalapeno" <j...@p...onet.pl>

    Czesc czy ktos z was mial moze doswiadczenia z wystawianiem faktur za projekt
    np strony internetowej dla firmy zagranicznej nie majac dzialalnosci
    gospodarczej. Czyli za wykonanie zlecenie np w angli przesylacie fakture mailem
    na swoje nazwisko i adres nie majac jednoczesnie dzialalnosci gospodarczej.

    Czy nasz urzad skarbowy moze w jakis sposob dowiedziec sie o tym? mam znajomego
    ktory tak chce robic i jestem ciekaw czy moga go czekac jakies konsekwencje.
    Kasa przychodzi przelewem na koniec miesiaca, czy jest jakis limit powyzej
    ktorego US moze dochodzic skad sa pieniadze?

    Jesli macie jakies konkretne ( nie zaslyszane ) doswiadczenia w tej kwesti
    prosze o pomoc

  • 2. Data: 2004-02-27 19:46:39
    Od: "Jajo" <y...@g...pl>

> [...]
    > ktorego US moze dochodzic skad sa pieniadze?
    >
    > Jesli macie jakies konkretne ( nie zaslyszane ) doswiadczenia w tej kwesti

    Nie jestem jakims tam specjalista, ale wiem ze wystawienie faktury nie majac
    dzialalnosci gospodarczej jest normalnym lamaniem prawa

  • 3. Data: 2004-02-27 22:05:20
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Jajo" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    majac
    > dzialalnosci gospodarczej jest normalnym lamaniem prawa

    ale juz wkrótce chyba nie bedzie - umowy o dzieło i zlecenie mają być
    "owatowane" - tak wiec bedzie chyba koniecznosc wystawienia faktury vat -
    nie majac dzialalnosci gospodarczej - a moze jednak jest inaczej??

    pozdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-02-28 08:12:07
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    KrzysztofM:

    > ale juz wkrótce chyba nie bedzie - umowy o dzieło i zlecenie mają być
    > "owatowane"

    cos nieswieze i niepelne masz informacje

    --
    sjopa

  • 5. Data: 2004-02-28 08:15:55
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:c1ogl1$ivh$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Jajo" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    (...)

> [...]
    > "owatowane" - tak wiec bedzie chyba koniecznosc wystawienia faktury vat -
    > nie majac dzialalnosci gospodarczej - a moze jednak jest inaczej??

    Na razie z calego sejmowego kabaretu wynikaja glownie sprzecznosci i bzdury,
    a informacja, ze "poprawimy w Senacie" nie zapowiada konca chaosu i
    nonsensow.
    Kiedys prawnik badal dla mnie temat umowy o dzielo z podmiotem zagranicznym,
    odpowiedz byla "nie".
    Dotad wykonujac usluge w Polsce nie byles eksporterem uslug, gdyz eksport
    uslug definiowano jako wykonanie poza granicami kraju, wiec w przypadku
    dzialalnosci gospodarczej, do ceny uslugi nalezalo dodac VAT. W teorii do
    odzyskania przez klienta, ale kto z klientow zagranicznych zgodzi sie na
    zaplacenie 22% wiecej i uzeranie sie z II US w Warszawie by po 6 miesiacach
    uzyskac _ewentualnie_ zwrot VATu...

  • 6. Data: 2004-02-28 11:46:32
    Od: j...@p...onet.pl

    Moze sie zle wyrazilem, otoz zagraniczny pracodawca mowi ze przesle pieniadze
    potym jak "invoice him" ale to bedzie zwykla umowa, czyli kto wykonuje prace
    dla kogo i w jakim zakresie

    Pytanie: Czy US moze sie o czyms takim dowiedziec, czy raczej nie ma takiej
    szansy
    Pytanie 2: jaka jest kwota przelewu idacego z zagranicy nie podlegajaca
    weryfikacji? wiem ze jest jakis limit do ktorego mozna swobodnie przelewac kase
    z zachodu

  • 7. Data: 2004-02-28 13:28:29
    Od: "Arek Karas" <k...@2...pl>

> [...]
    > weryfikacji? wiem ze jest jakis limit do ktorego mozna swobodnie przelewac
    O ile mi wiadomo, to transakcje zagraniczne na kwote powyzej 9000 euro sa
    rejestrowane.
    Ale jesli by jakis "zyczliwy" sie trafil i poinformowal US, to moga
    sprawdzic wplywy na konto i zapytac, za co to bylo teoretycznie.

    Pozdr.
    AK

  • 8. Data: 2004-02-29 01:19:37
    Od: "karol" <k...@t...pl>

> [...]
    mailem
    > na swoje nazwisko i adres nie majac jednoczesnie dzialalnosci

    wersja nr 1:
    jezeli masz dzialalnosc gospodarcza, robisz wpis w urzedzie ze bedziesz
    prowadzil eksport mysli technologicznej (taka jakas to byla trudna nazwa :)
    i potem wystawiasz fakture ze stawka VAT-u 0 i dodatkowo na tej fakturze
    podajesz przelicznik na dzien w ktorym ja wystawiles (czyli ze $ z dnia =
    5.0, i po przeliczeniu na $ wpisujesz kwote, zeby ci za oceanem wiedzieli
    ile ci maja slac :). potem placisz od tego podatek bandzie nierobow i jestes
    szczesliwym i prawym obywatelem.

    wersja nr 2:
    goscie z innych, tajemniczych i normalnych krajow, gdzie placi sie za takie
    uslugi tyle ile powinny kosztowac, chca najczesciej invoice record po to,
    zeby im glowy bookkeeper nie urwal, czyli musza pokazac na co im ta kasa,
    ktora beda wysylac do odleglego lezacego kolo bieguna kraju czyli polski.
    invoice record wtedy im posylasz jako zalacznik w wordzie i tyle. skarbowka
    zaczyna strajkowac, bo nie ma za co kupowac nowych limuzyn, podnosza
    podatki, tworza specjalna komisje do spraw nielegalnych przelewow, SWAT
    wpada ci do domu, dozywocie.

    kase najchetniej chca przesylac przez banki na konto, i jak sa normalni (ci
    zleceniodawcy) to pieniadze przychodza na drugi dzien (inteligo pod tym
    wzgledem jest ok). jak nie masz konta to ich musisz gonic po western
    unionach, wtedy kasa jest za 15 minut, ale jak beda duzo wysylac to bedzie
    biadolenie ze placa morze kasy za jej wysylke. najlepiej sie z nimi od razu
    dogadac, jak beda slac stale przelewy co miesiac, to otworz konto w jakims
    e-netowym banku i po sprawie.

    pozdr.
    karol

  • 9. Data: 2004-02-29 12:11:01
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > zaczyna strajkowac, bo nie ma za co kupowac nowych limuzyn, podnosza
    > podatki, tworza specjalna komisje do spraw nielegalnych przelewow, SWAT

    mnie bardziej interesuje wersja 2, po pierwsze nie mam pracy (zwolnilem sie),
    po 2 i tak zamierzam po 1 maja stąd wylecieć, idea jest taka czy ja mogę
    wystawiac dokument wykonania usługi na papierze, typu od od pana x dla firmy y
    za projekt taki i taki cena..., czy ja moge poniesc jakies konsekwencje takiego
    dzialania?

    ps. mam juz bank internetowy, ciekaw jestem jaka placa prowizje od przelewow
    zagranicznych?

  • 10. Data: 2004-02-29 14:33:13
    Od: "karol" <k...@t...pl>

> [...]
    firmy y
    > za projekt taki i taki cena..., czy ja moge poniesc jakies konsekwencje

    nie lapie. skoro i tak i tak po 1 maja stad odlecisz, to znaczy ze bedziesz
    pracowal gdzies tam w swiecie, czyli tego typu rzeczy tez bedziesz juz tam
    zalatwial. czyli podpiszesz kontrakt i tyle. w kwestii invoiceow chodzi o to
    ze firma zlecajaca ci projekt jest czysta, bo potwierdzi na jego podstawie
    ze ci zaplacila, i IRS bedzie tez wiedzial ze kasa poszla za granice, czyli
    ze ty juz sam sie w swoim kraju z tego rozliczysz. a skoro nie masz social
    security i jestes obcokrajowcem to juz im to "lata" brzydko mowiac, jak ty
    sie bedziesz u siebie rozliczal. a tutaj w polsce.. to juz, jak mowilem dwie
    drogi. my way or highway :)

    karol
    p.s. szczerze mowiac nie jestem az tak oblatany w tych sprawach zeby
    doradzic z pelnym przekonaniem, po prostu wiem jak to zrobic na dwa sposoby.
    ten czysty i ten... szary ? :)