PracaGrupypl.praca.dyskusjewystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej › Re: wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej
    From: "karol" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wystawianie faktur za granice bez dzialalnosci gospodarczej
    Date: Sun, 29 Feb 2004 02:19:37 +0100

    > Czesc czy ktos z was mial moze doswiadczenia z wystawianiem faktur za
    projekt
    > np strony internetowej dla firmy zagranicznej nie majac dzialalnosci
    > gospodarczej. Czyli za wykonanie zlecenie np w angli przesylacie fakture
    mailem
    > na swoje nazwisko i adres nie majac jednoczesnie dzialalnosci
    gospodarczej.

    wersja nr 1:
    jezeli masz dzialalnosc gospodarcza, robisz wpis w urzedzie ze bedziesz
    prowadzil eksport mysli technologicznej (taka jakas to byla trudna nazwa :)
    i potem wystawiasz fakture ze stawka VAT-u 0 i dodatkowo na tej fakturze
    podajesz przelicznik na dzien w ktorym ja wystawiles (czyli ze $ z dnia =
    5.0, i po przeliczeniu na $ wpisujesz kwote, zeby ci za oceanem wiedzieli
    ile ci maja slac :). potem placisz od tego podatek bandzie nierobow i jestes
    szczesliwym i prawym obywatelem.

    wersja nr 2:
    goscie z innych, tajemniczych i normalnych krajow, gdzie placi sie za takie
    uslugi tyle ile powinny kosztowac, chca najczesciej invoice record po to,
    zeby im glowy bookkeeper nie urwal, czyli musza pokazac na co im ta kasa,
    ktora beda wysylac do odleglego lezacego kolo bieguna kraju czyli polski.
    invoice record wtedy im posylasz jako zalacznik w wordzie i tyle. skarbowka
    zaczyna strajkowac, bo nie ma za co kupowac nowych limuzyn, podnosza
    podatki, tworza specjalna komisje do spraw nielegalnych przelewow, SWAT
    wpada ci do domu, dozywocie.

    kase najchetniej chca przesylac przez banki na konto, i jak sa normalni (ci
    zleceniodawcy) to pieniadze przychodza na drugi dzien (inteligo pod tym
    wzgledem jest ok). jak nie masz konta to ich musisz gonic po western
    unionach, wtedy kasa jest za 15 minut, ale jak beda duzo wysylac to bedzie
    biadolenie ze placa morze kasy za jej wysylke. najlepiej sie z nimi od razu
    dogadac, jak beda slac stale przelewy co miesiac, to otworz konto w jakims
    e-netowym banku i po sprawie.

    pozdr.
    karol