PracaGrupypl.praca.dyskusje › wysokosc premii w umowie

  • 1. Data: 2005-01-12 08:57:28
    Temat: wysokosc premii w umowie
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Mam pytanie: czy przy zawieraniu umowy o prace i zapise ze pracownikowi
    przysluguje premia uznaniowa jest obowiazek okreslenia tej premi np. w
    formie nie mniej niż 2000pln mies.
    Przyznam ze pytalem w dwoch zrodlach - jedno twierdzi ze tak drugie ze nie.
    Bede wdzieczny za podpowiedz jakie sa skutki zawarcia takiej umowy z i bez
    zapisu o wysokosci premii.

    _ - Krzysztof - _

  • 2. Data: 2005-01-12 09:06:16
    Temat: Re: wysokosc premii w umowie
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2005 09:57:28 +0100, Krzysztof <k...@i...pl>
    napisał:

> [...]
    > nie.
    > Bede wdzieczny za podpowiedz jakie sa skutki zawarcia takiej umowy z i

    Lepiej jak jest kwota. Spotykalem sie z "premia uznaniowa do x" bez
    okreslenia dolnej granicy, ktora jest przeciez 0.
    W praktyce nei ma to wiekszej roznicy, gdyz premia uznaniowa, w
    przeciwienstwie do regulaminowej, charaktryzuje sie tym, ze mozna (ale nie
    jest to obligatoryjne) ci ja przyznac za jakies zaslugi (wykonanie planu
    sprzedazy) lub nie. W premi regulaminowej premie sie zabiera i jej
    zabranie kazdorazowo trzeba pisemnie uzasadnic.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-01-12 11:12:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Jan 2005 10:06:16 +0100, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >Lepiej jak jest kwota.

    To jaki sens ma nazywanie tego premią, skoro i tak musi przynajmniej
    tyle zapłacić? Wtedy to nie jest ani premia, ani uznaniowa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-01-12 11:41:09
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2005 12:12:26 +0100, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

> [...]
    >
    > To jaki sens ma nazywanie tego premią, skoro i tak musi przynajmniej
    > tyle zapłacić? Wtedy to nie jest ani premia, ani uznaniowa.

    Mialem zapisy typu pensja podstawowa x zl + premia uznaniowa do 25% pensji
    podstawowej lub do kwoty premii x zl..
    Zanim rynek pracy dokumentnie sie rozsypal mialo to sens o tyle, ze
    wiadomo bylo do jakiej kwoty mozna liczyc na calosc wyplaty oraz mozna
    bylo zapytac sie, co jest przyczyna nieuznania premia. W zasadzie jasno
    sprecyzowana premia uznaniowa byla traktowana praktycznie jak regulaminowa
    w formie wygodniejszej dla pracodawcy, bo pracownik bez premii nie mogl
    sie odwolywac itp (nieprzyznania uznaniowej nie trzeba niczym uzasadniac).
    Jesli pracownik np. spelnil kryteria sprzedazy kwalifikujace go do premii,
    to pracodawca bez konsekwencji dla siebie i zbednej pisaniny, moze mu
    odpowiedziec "No tak, sprzedaz ok, ale zupa byla za slona".

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##