PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezpłatny urlop a ubezpieczenie zdrowotne

  • 1. Data: 2005-01-11 23:08:20
    Temat: bezpłatny urlop a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Pawel" <k...@o...pl>

    Jesli jestem zatrudniony, to moge liczyc na teoretycznie bezplatna opieke
    zdrowotna panstwa. A jak sprawa wyglada, kiedy przestaje pracowac, ale nie z
    powodu rozwiazania umowy o prace, ale z powodu pojscia na 2 miesiace na
    bezplatny urlop? Czy wtedy pracodawca jest zobowiazany odprowadzac za mnie
    wszelkie oplaty ZUS jak wczesniej?

    PK

  • 2. Data: 2005-01-12 09:41:12
    Temat: Re: bezpłatny urlop a ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ale nie z
    > powodu rozwiazania umowy o prace, ale z powodu pojscia na 2 miesiace

    Tylko przez pierwsze 30 dni urlopu bezpłatnego pracownik ma prawo do
    bezpłatnej opieki lekarskiej.

    > Czy wtedy pracodawca jest zobowiazany odprowadzac za mnie wszelkie
    oplaty ZUS jak wczesniej?

    Składka zdrowotna jest odprowadzana od wynagrodzenia pracownika, więc
    podczas urlopu bezpłatnego nie jest odprowadzana.

    wa

  • 3. Data: 2005-01-12 21:14:06
    Od: "Pawel" <k...@o...pl>

    > Tylko przez pierwsze 30 dni urlopu bezpłatnego pracownik ma prawo do
    > bezpłatnej opieki lekarskiej.

    A po tych 30 dniach ile musze pracowac abym znow mogl pojsc na urlop
    bezplatny z prawem do bezplatnej opieki lekarskiej?

    PK