PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firmy posrednictwa pracy - opinie?

  • 1. Data: 2005-01-12 09:19:54
    Temat: Firmy posrednictwa pracy - opinie?
    Od: "yetimir" <yetimir#wytnij_to#@poczta.onet.pl>

    Witam

    Na polskim rynku pojawia sie coraz wiecej roznego typu firm posrednictwa
    pracy. Ostatnio spotkalem sie z przypadkiem koniecznosci placenia za udzial
    w rekrutacji (moim zdaniem bardzo chore!). Slyszalem tez rozne rzeczy na
    temat takich firm - od jednej skrajnosci po druga.
    Jakie sa wasze opinie i doswiadczenia?
    Na jakiej zasadzie takie firmy pracuja i jak zarabiaja na siebie?
    I pytanie najwazniejsze - na co zwracac uwage by nie zostac wyrolowanym
    przez nieuczciwe firmy z tej branzy (bo i takie sie zdarzaja)?

    yetimir

  • 2. Data: 2005-01-12 11:29:56
    Temat: Re: Firmy posrednictwa pracy - opinie?
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "yetimir" <yetimir#wytnij_to#@poczta.onet.pl> wypłynęło z
    pasją:

> [...]
    > I pytanie najwazniejsze - na co zwracac uwage by nie zostac wyrolowanym
    > przez nieuczciwe firmy z tej branzy (bo i takie sie zdarzaja)?

    1. Wszelkie opłaty, koszty manipulacyjne, za wprowadzenie do bazy danych
    itp. - OSZUST! To jest zabronione prawem
    2. Na dłuższą metę można sprawdzać (o ile to możliwe), czy często nie
    zmienia adresu i danych kontaktowych - oszuści zmieniają spalone dane
    3. Koncesja MGiPS - nie chcą pokazać, sprawa jasna

    To są rzeczy, na które ja bym zwrócił uwagę, ale pewnie są jeszcze inne...

    Jak działają i zarabiają? Cięcie kosztów kosztem poziomu i bezpardonowa
    walka o zlecenia - to na rynku doradczym sprawa życia lub śmierci.
    Zaryzykowałbym nawet tezę, że ważniejsi są klienci, dający zlecenia, a nie
    kandydaci :). Nie liczy się wizerunek, przekaz, tylko kasa. Zalecam np. ten
    adres
    http://www.jobpilot.pl/community/boards/index.phtml?
    Jobs_Session=c12f859c4ad2b16c2d20b090cb9b04af,
    gdzie gościom nawet nie chciało się napisać prawidłowo nazwy swojej firmy
    :).

    Pozdro
    Coinneach

  • 3. Data: 2005-01-12 11:36:00
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>
    wypłynęło z pasją:

    > 3. Koncesja MGiPS - nie chcą pokazać, sprawa jasna

    MPiPS oczywiście :)

  • 4. Data: 2005-01-12 11:54:16
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl> napisał
    w wiadomości news:cs31ka$1vp$1@opal.icpnet.pl...

    > Jak działają i zarabiają? Cięcie kosztów kosztem poziomu i bezpardonowa
    > walka o zlecenia - to na rynku doradczym sprawa życia lub śmierci.

    Niezaleznie od tego, czy i ile tna koszty, zarabiaja na zaplacie od
    pracodawcy, ktory im placi za przejecie calego procesu rekrutacji -
    ogloszen, selekcji aplikacji, przprowadzenia rozmow itd. Cieciem kosztow sie
    nie zarabia wiecej, tylko wydaje mniej :)

    I.

  • 5. Data: 2005-01-12 11:59:45
    Od: "yetimir" <yetimir#wytnij_to#@poczta.onet.pl>

    "Immona" wrote:

    > Niezaleznie od tego, czy i ile tna koszty, zarabiaja na zaplacie od
    > pracodawcy, ...

    A jak to sie ma w przypadku firm posrednictwa (jesli to sa tego samego typu
    firmy - a przynajmniej sie tak reklamuja), ktore szukaja pracodawcy,
    nastepnie szukaja pracownika i zatrudniaja go w swojej firmie by pracowal
    dla znalezionego pracodawcy - w takich przypadkach pachnie mi
    wykorzystywaniem bo przeciez takiemu pracownikowi na pewno potraca sie z
    wyplaty taka "usluge"

    yetimir

  • 6. Data: 2005-01-12 12:05:42
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Immona" <c...@W...com.pl> wypłynęło z
    pasją:

    > Cieciem kosztow sie nie zarabia wiecej, tylko wydaje mniej :)

    Odnoszę takie wrażenie, że to dla większości biznesu w Polsce nawet
    ważniejsze :).

  • 7. Data: 2005-01-12 12:07:25
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2005 12:59:45 +0100, yetimir
    <yetimir#wytnij_to#@poczta.onet.pl> napisał:

    > ktore szukaja pracodawcy,
    > nastepnie szukaja pracownika i zatrudniaja go w swojej firmie by pracowal
    > dla znalezionego pracodawcy

    To sa agencje pracy tymczasowej

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2005-01-12 12:28:47
    Od: "yetimir" <yetimir#wytnij_to#@poczta.onet.pl>

    Mam jeszcze jedno pytanko:
    Tego typu firmy sa bardzo niechetne by podawac nazwe ewentualnego pracodawcy
    (i sie nie dziwie bo wtedy mozna starac sie bezposrednio) i to czego mozna
    oczekiwac. Utrudnia to bardzo odpowiednie przygotowanie sie do rozmowy oraz
    co najgorsze czasami czlowiek jedzie kawal drogi by na miejscu dowiedziec
    sie ze to chodzi np. o akwizycje (widzialem juz rozne ogloszenia super
    brzmiace a okazywalo sie ze to lipa).
    Sa jakies szanse "obejscia" tego? Chodzi mi o to czy mozna sie jakos
    dowiedziec cos o potencjalnym pracodawcy (w celach odpowiedniego
    "nastawienia sie")

    yetimir

  • 9. Data: 2005-01-12 13:01:51
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "yetimir" <yetimir#wytnij_to#@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cs33gj$p6i$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > firmy - a przynajmniej sie tak reklamuja), ktore szukaja pracodawcy,
    > nastepnie szukaja pracownika i zatrudniaja go w swojej firmie by pracowal

    To sa agencje pracy czasowej, a nie firmy posrednictwa (rekrutacyjne).

    > dla znalezionego pracodawcy - w takich przypadkach pachnie mi
    > wykorzystywaniem bo przeciez takiemu pracownikowi na pewno potraca sie z
    > wyplaty taka "usluge"

    Firma pracy czasowej przejmuje na siebie wszystkie koszty prowadzenia
    dokumentacji kadrowej i biurokracji zwiazanej z zatrudnieniem. Przejmuje tez
    rekrutacje. Jest to korzystne dla firmy zlecajacej i obniza jej koszty.
    Firma zlecajaca placi agencji za to - wiec agencja nie bierze tych pieniedzy
    za nic, tylko za usluge znacznie szersza niz samo dostarczenie pracownikow.
    Firma zlecajaca oszczedza czas, nerwy i troche pieniedzy. Place wyznacza w
    wiekszosci przypadkow firma zlecajaca, a agencja liczy, ile beda wynosily
    pelne koszty przy takiej stawce dla pracownika (choc zdarza sie i zaplacenie
    za "wykonanie pracy" i pozostawienie podzialu pieniedzy agencji). tak wiec
    agencja nie okrada pracownika w takim sensie, zeby mu podbierala cos z tego,
    co firma zlecajaca przeznaczyla mu "do dostania na reke".

    Inna sprawa, ze "czasownicy" sa popularni w zawodach takich jak ukladacze
    towaru na polkach, sprzataczki, kasjerzy w hipermerketach - zawodach z duza
    rotacja i nie wymagajacych kwalifikacji. I takie osoby po prostu w naszych
    realiach bardzo malo zarabiaja, a czasownikom jako "materialowi latwo
    wymiennemu" czesto sie daje najnizsze stawki.

    I.

  • 10. Data: 2005-01-12 13:25:02
    Od: "yetimir" <yetimir#wytnij_to#@poczta.onet.pl>

    Wielkie dzieki za bardzo przejrzyste wytlumaczenie.

    yetimir