PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie-pytania

  • 11. Data: 2005-11-21 18:01:22
    Temat: Re: wypowiedzenie-pytania
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 20 Nov 2005 17:40:53 +0100, "exit" <j...@w...pl>
    zakodował:

    >powod bedzie zwyczajny,rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem .

    Zgadza się - na świadectwie nie ma uzasadnienia.

    >niegdy nie bylem na zasilku i jakos nie zamierzam byc...:-)

    Gratulacje i powodzenia.

    >i tu masz racje ja tylko pytam czy w trybie postepowanie sadowego jesli
    >uzasadnienie nie bedzie mialo zadnych podstaw mozna ubiegac sie o :
    >
    >1.odszkodowanie
    >2.przywrocenie do pracy

    Raczej o uznanie wypowiedzenia za nieważne. A jeżeli wyrok zapadnie po
    rozwiązaniu umowy (co praktycznie jest pewne) to dopiero o
    przywrócenie i odszkodowanie za czas pozostawania bez pracy (i tu może
    być problematycznie IMO, jeżeli będziesz pracował gdzie indziej)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 12. Data: 2005-11-21 18:04:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 21 Nov 2005 13:15:28 +0100, "exit" <j...@w...pl>
    zakodował:

    >3.Obiecuja ze jak zrobie jeden kontrakt to cofna mi wypowiedzenie ale tylko
    >te ktore sam zloze bo podobno nie moga cofnac tego od firmy ( zazyczylem
    >sobie tego na pismie)

    Ale Cię wkręcają - ewidentnie kręcą i chcą Cię wyrolować. Oczywiście,
    że możecie porwać obydwa egzemplarze i zapomnieć o sprawie. Za to IMO
    to bardzo naiwne składać wypowiedzenie z Twojej strony i UFAĆ, że
    raczą je podrzeć.

    >3.W PIP-ie po przejrzeniu dokumentow i przesluchaniu twierdza za mam sprawe
    >wygrana

    Czy możesz podać to uzasadnienie, które Ci wpisali?

    >4.Adwokat twierdzi,ze mozna uzyskac 1 miesieczna odprawe +3 miesieczne
    >odszkodowanie.

    IMO zależy, co stracisz do czasu wyroku przez brak pracy (gdybyś jej
    jednak nie miał). Zresztą, to bardzo ciężko zgadywać, gdy nie zna się
    wielu detali - dlatego ustala to sąd, po dokładnym rozpoznaniu.

  • 13. Data: 2005-11-21 18:07:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 21 Nov 2005 14:55:03 +0100, "Jackare"
    <j...@i...pl> zakodował:

    >mieli w garści. Poza tym z formalnego punktu widzenia jeżeli dali ci
    >wypowiedzenie możesz przychodzić do pracy i w zasadzie nic nie robić. jeśli
    >jesteś na okresie wypowiedzenia nie moga ci nic zrobić, chyba ze zrobisz cos
    >co podpada pod zwolnienie dyscyplinarne (pijaństwo, bumelki itd)

    Świadczenie pracy JEST PODSTAWOWYM obowiązkiem pracownika - i nie
    wywiązanie się z niego jak najbardzie uzasadnia tzw. dyscyplinarkę.

    >ma swiadomość że placić musi "za darmo".

    Bzdura totalna.

  • 14. Data: 2005-11-22 12:22:20
    Od: Agnieszka Żywno <a...@p...onet.pl>

    > Świadczenie pracy JEST PODSTAWOWYM obowiązkiem pracownika - i nie
    > wywiązanie się z niego jak najbardzie uzasadnia tzw. dyscyplinarkę.

    To zależy co ma wpisane na umowie o pracę tzn. jaki zakres obowiązków.
    Jeśli na umowie nie mam o tym mowy to może ich olewa i nie pracować.

    > Bzdura totalna.

    Jeśli powyższe prawda to tak jest.
    Zresztą sama tak miałam tzn. zwolnili mnie z obowiązku przychodzenia do
    pracy.

  • 15. Data: 2005-11-22 16:12:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 22 Nov 2005 13:22:20 +0100, Agnieszka Żywno
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    >To zależy co ma wpisane na umowie o pracę tzn. jaki zakres obowiązków.
    >Jeśli na umowie nie mam o tym mowy to może ich olewa i nie pracować.

    Nieprawda - KP:
    Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje
    się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod
    jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez
    pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za
    wynagrodzeniem.

    >Jeśli powyższe prawda to tak jest.
    >Zresztą sama tak miałam tzn. zwolnili mnie z obowiązku przychodzenia do
    >pracy.

    To, że pracodawca MOŻE zwolnić z tego obowiązku - ale nie musi płacić
    "za darmo". Nie zmienia to faktu, że wykonywanie pracy jest
    podstawowym obowiązkiem pracownika i nie wywiązanie się z niego może
    stanowić podstawię do rozwiązania umowy w trybie art. 52 KP.

  • 16. Data: 2005-11-22 17:33:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

> [...]
    > podstawowym obowiązkiem pracownika i nie wywiązanie się z niego może
    > stanowić podstawię do rozwiązania umowy w trybie art. 52 KP.

    tak, ale czy nie jest tak że po rozwiązaniu umowy, nie można jej rozwiązać
    już drugi raz i pracownik będący w okresie wypowiedzenia jest w pewnym
    sensie "nietykalny"? Oczywiście wykluczam tu przypadki ewidentnego łamania
    zasad (pijaństwo, bumelki, burzenie ładu, otwarta odmowa wykonania poleceń
    związanych ze stanowiskiem).
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2005-11-23 05:05:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 22 Nov 2005 18:33:33 +0100, "Jackare"
    <j...@i...pl_wytnijto_> zakodował:

    >tak, ale czy nie jest tak że po rozwiązaniu umowy, nie można jej rozwiązać

    Być może - ale pamiętaj, że umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu
    wypowiedzenia, a nie w momencie jego wręczenia (przy trybie o którym w
    tym wątku mowa).

    >sensie "nietykalny"? Oczywiście wykluczam tu przypadki ewidentnego łamania
    >zasad (pijaństwo, bumelki, burzenie ładu,

    Przecież właśnie Ci podałem, że świadczenie pracy jest naruszeniem
    ustawowego obowiązku pracownika - trudno o cięższe złamanie zasad, niż
    te nałożone przez ustawę.

    > otwarta odmowa wykonania poleceń
    >związanych ze stanowiskiem).

    Czym się różni otwarta odmowa od zamkniętej? Nie wykonujesz obowiązków
    i tyle.

  • 18. Data: 2005-11-23 07:02:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czym się różni otwarta odmowa od zamkniętej? Nie wykonujesz obowiązków
    > i tyle.

    Otwarta: "panie XXX nie zrobię tego bo nie i juz, ugryź mnie pan w ...."

    Zamknięta:

    Pisze jedno pismo przez pół dnia, pod koniec dnia przypadkowo się kasuje, 9
    resetów kompa na pół godziny, szukanie dziury w całym , czyli generalnie
    sytuacja
    "robić" a nie jak w normalnym trybie "Zrobić"
    --
    Jackare