PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie - co "wybrac"?

  • 1. Data: 2003-05-13 07:41:51
    Temat: wypowiedzenie - co "wybrac"?
    Od: " fedik" <f...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    jestem wlasnie na miesiecznym wypowiedzeniu - ze strony firmy. Pozostawiono
    mi "mozliwosc wyboru": wszystko pozostaje bez zmian lub decyduje sie na
    porozumienie stron (wtedy moge liczyc na refencje). Mam wiec pytanie -
    ktora "wersja" jest lepiej widziana u przyszlych pracodawcow przy
    poszukiwaniu pracy i czy firma cos zyskuje dzieki temu, ze ja decyduje sie na
    porozumienie stron? Kwestia odprawy raczej nie wchodzi w gre (wpisana
    przyczyna: nieprzydatnosc na stanowisku) i zdaje sobie sprawe, ze nie
    przysluguje mi w takiej sytuacji prawo do zasilku przez 3 m-ce. Z gory
    dziekuje za pomoc,
    Fedik

  • 2. Data: 2003-05-13 08:00:31
    Temat: Re: wypowiedzenie - co "wybrac"?
    Od: "Vei" <a...@g...pl>

    Użytkownik " fedik" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyczyna: nieprzydatnosc na stanowisku) i zdaje sobie sprawe, ze nie
    > przysluguje mi w takiej sytuacji prawo do zasilku przez 3 m-ce. Z gory

    Co to znaczy nieprzydatnosc na stanowisku? Nagle pracodawca stwierdzil, ze
    sie nie nadajesz czy zmienia profil dzialalnosci?

    W przypadku porozumienia stron masz zasilek krocej o 3 miesiace.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-13 08:59:36
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > przyczyna: nieprzydatnosc na stanowisku)

    co to znaczy nieprzydatnosc na stanowisku???????

    Ile pracowales w tej firmie?
    miesiac..rok...2 lata?

    Od kiedy okazalo sie , ze jestes nieprzydatny..i z jakich przyczyn?
    pzdr
    Krzystzof

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2003-05-13 10:17:22
    Temat: Re: wypowiedzenie - co
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ile pracowales w tej firmie?
    > miesiac..rok...2 lata?
    >
    > Od kiedy okazalo sie , ze jestes nieprzydatny..i z jakich przyczyn?

    pracowalem od roku - a rzeczywista przyczyna jest tylko ekonomiczna - firma
    obecnie zwalnia duzo pracownikow :). Z tego co sie dowiadywalem, to taki
    zapis na wypowiedzeniu pozbawia mnie prawa do odprawy - oczywiscie moge isc
    do sadu, ale szanse mam znikome.
    Jeszcze kwestia swiadectwa pracy - czy ta przyczyna moze byc podana na
    swiadectwie??

  • 5. Data: 2003-05-13 10:44:52
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    isc
    > do sadu, ale szanse mam znikome.
    > Jeszcze kwestia swiadectwa pracy - czy ta przyczyna moze byc podana na

    Ale jak z przyczyn ekonomicznych firmy to chyba odprawa Ci sie nalezy?!
    Jak ja bym przeczytala, ze na swiadectwie ktos ma "nieprzydatny na
    stanowisku" to pomyslalabym sobie, ze sie ten ktos nie zna na tym co ma
    robic, albo nie robi tego co ma robic i sie nie nadaje...
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 6. Data: 2003-05-13 11:34:39
    Od: " fedik" <f...@N...gazeta.pl>

    Kasia Mikołajczyk <k...@U...ceti.pl> napisał(a):

> [...]
    > stanowisku" to pomyslalabym sobie, ze sie ten ktos nie zna na tym co ma
    > robic, albo nie robi tego co ma robic i sie nie nadaje...

    Przyczyny ekonomiczne nie sa oficjalne - na wypowiedzeniu nie ma o tym slowa.
    Jezeli chodzi o ta nieprzydatnosc, to czy maja prawo mi to wpisac na
    swiadectwie pracy, czy moga tam jedynie podac odpowiedni (czyli bardzo
    ogolny) paragraf KP??

  • 7. Data: 2003-05-13 11:46:43
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > Jezeli chodzi o ta nieprzydatnosc, to czy maja prawo mi to wpisac na
    > swiadectwie pracy, czy moga tam jedynie podac odpowiedni (czyli bardzo

    Wg mnie powinna byc podstawa prawna, tylko ktory artykul KP wpisza?
    Kasia

  • 8. Data: 2003-05-13 11:59:56
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Jezeli chodzi o ta nieprzydatnosc, to czy maja prawo mi to wpisac na
    > swiadectwie pracy, czy moga tam jedynie podac odpowiedni (czyli bardzo

    Musza podac paragraf kodeksu pracy . Ten sam co na wypowiedzeniu.
    Jesli na wypowiedzeniu nie ma zgodnej z mozliwosciami istniejacymi w KP
    przyczyy oraz informacji o przyslugujacym ci tygodniowym terminie odwolania
    do sadu pracy, to cala sprawa smierdzi.

    O ile wim, to jest przyczyna zwolnienia pracownika z przyczyn "utraty
    zaufania" do nbiego czy cos zblizonego, dajaca mozliwosc zwolnienia
    pracownika bez wyplacenia odprawy. Nieprzydatnosc?????
    Jesli jest wiecej osob zwalnianych w ten sposob, mozecie zbiorowo zalozyc
    sprawe w Sadzie Pracy i wygrac ja...bedzie to pewne, ze sa to ukryte zwol
    nienia z przyczyn ekonomicznych.

    Najlepiej przejdzcie sie z wypowiedzeniami do PIP.

    pzdr
    Krzysztof

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 9. Data: 2003-05-13 12:27:45
    Od: " fedik" <f...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > nienia z przyczyn ekonomicznych.
    >
    > Najlepiej przejdzcie sie z wypowiedzeniami do PIP.

    Sprawdze to dokladnie w domu, ale z ego co pamietam to jest
    podany "nieszkodliwy" paragraf i dodatkowo w nawiasie
    dopisane "nieprzydatnosc na stanowisku". Wszelkie informacje o terminie
    odwolania itp. sa podane .

  • 10. Data: 2003-05-13 12:33:02
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > podany "nieszkodliwy" paragraf i dodatkowo w nawiasie
    > dopisane "nieprzydatnosc na stanowisku". Wszelkie informacje o terminie

    Liczy sie paragraf a nie dopiski.. Dopiski to moga byc na opinii a nie na
    wypowiedzeniu i swiadectwie pracy

    pzdr
    Krzysztof

    http://www.gazeta.pl/usenet/