PracaGrupypl.praca.dyskusje › wynagrodzeni za zwolnienie :-(

  • 1. Data: 2011-11-29 16:06:57
    Temat: wynagrodzeni za zwolnienie :-(
    Od: z <z...@g...pl>

    Moje szefostwo wolało zwolnienie niż urlop i teraz muszę jeść tą żabę :-(
    9 dni zwolnienia przy stawce godzinowej netto 15 zł. 168 godzin w
    miesiącu do przepracowania.
    I teraz pytanie gdzie zaczynają się nadgodziny?
    Czy po tych 168 (liczonych razem z tymi ze z zwolnienia 9x8godz.) czy w
    jakimś innym magicznym miejscu?

  • 2. Data: 2011-11-29 16:26:39
    Temat: Re: wynagrodzeni za zwolnienie :-(
    Od: z <z...@g...pl>

    Uściślenie: :-)
    Szefostwo twierdzi że podczas zwolnienia przepracowałem 7 dni.
    Mnie się wydaje że skoro zwolnienie jest liczone bez odejmowania dni
    wolnych od pracy to "przepracowałem" 9 dni.

  • 3. Data: 2011-11-29 17:16:44
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-11-29 17:26, z pisze:
    > Uściślenie: :-)
    > Szefostwo twierdzi że podczas zwolnienia przepracowałem 7 dni.
    > Mnie się wydaje że skoro zwolnienie jest liczone bez odejmowania dni
    > wolnych od pracy to "przepracowałem" 9 dni.

    Skoro w czasie zwolnienia było tylko 7 dni roboczych to powinienes
    przepracować 21-7dni=14dni.

    Pamiętaj, że plan/grafik godzin powinien być znany przed okresem
    rozliczeniowym, czyli na początku miesiąca. I od czasu do
    przepracowania odejmowane są dni robocze w których masz zwolnienie
    lekarskie.

    hint: jak ktoś pracuje na godziny (stawka godzinowa na umowie o
    pracę), to może przepracować cały miesiąc 168 godzin i do tego na
    soboty-niedziele (lub inne dni wolne wg. grafika) przynosić zwolnienia
    lekarskie. Wtedy dostanie pensję za cały miesiąc, plus kasę za dni
    kalendarzowe zwolnienia lekarskiego.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2011-11-29 18:51:21
    Od: z <z...@g...pl>

    Nikiel ;) pisze:

    > Skoro w czasie zwolnienia było tylko 7 dni roboczych to powinienes
    > przepracować 21-7dni=14dni.

    Jak to w praktyce rozumieć?
    Jakaś sprzeczność.
    Przy płaceniu za stawkę godzinową żeby być kwita z pracodawcą (w tym
    przypadku zaliczyć 168 godzin) zwolnienie w dni wolne nic nie daje bo
    czy będzie na zwolnieniu 9 czy siedem dni to i tak odejmuję 7 dni. ???

    I od czasu do przepracowania
    > odejmowane są dni robocze w których masz zwolnienie lekarskie.
    No właśnie robocze !!!

> [...]
    > soboty-niedziele (lub inne dni wolne wg. grafika) przynosić zwolnienia
    > lekarskie. Wtedy dostanie pensję za cały miesiąc, plus kasę za dni

    A tu piszesz coś innego. Jak wyrobię etat to zwolnienia w dni wolne mam
    na plus. W moim przypadku przepracowałem 116 godzin. To znaczy że mam
    stosować to co napisałeś wyżej? Brać pod uwagę tylko 7 dni które mi
    doleciały przez zwolnienie???

    Gdybym w umowie miał wynagrodzenie x zł to zawsze byłbym w plecy te 20%
    (czy coś koło bo bardziej skomplikowanie się to liczy) ale za to byłbym
    do przodu te 2 dni zwolnienia przypadające w dni wolne.
    To było dla mnie zawsze jasne

    Tutaj jestem dyskryminowany (umowa na godziny) :-) Gdzie
    równouprawnienie? :-)

  • 5. Data: 2011-11-29 19:00:29
    Od: z <z...@g...pl>

    Nikiel ;) pisze:

    > Skoro w czasie zwolnienia było tylko 7 dni roboczych to powinienes
    > przepracować 21-7dni=14dni.

    Jak to się ma do ogólnego tekstu:
    "
    Wynagrodzenie za czas choroby oblicza się według zasad obowiązujących
    przy ustalaniu podstawy wymiaru zasiłku chorobowego i wypłaca za każdy
    dzień niezdolności do pracy, _nie wyłączając dni wolnych od pracy_.
    "

  • 6. Data: 2011-11-29 19:08:43
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-11-29 19:51, z pisze:

> [...]
    > To było dla mnie zawsze jasne
    >
    > Tutaj jestem dyskryminowany (umowa na godziny) :-) Gdzie

    Nie jesteś dyskryminowany, wręcz przeciwnie.
    Gdyby to była stawka miesięczna, to pomiejszyła by się ona o 1/30 za
    każdy dzień zwolnienia lekarskiego (za soboty i niedziele też).
    2 przypadki: miesiąc ma 20 dni, zwolnienie lekarskie tylko w soboty i
    niedziele (np. 8 dni - 4 weekendy).

    1. stawka godzinowa 18,75 zł za godzinę
    przepracowane 160 godzin.
    Twoje wynagrodzenie: za czas przepracowany 160*18,75=3000, plus
    wynagrodzenie/zasiłek chorobowy za 8 dni - np. 500 zł = razem 3500zł

    2. stawka zasadnicza 3000
    przepracowane 160 godzin.
    Twoje wynagrodzenie zasadnicze = 3000-3000/30*8= 2200 plus wyn./zas.
    chorobowy 500zł = razem 2700 zł.

    I kto ma więcej?

  • 7. Data: 2011-11-29 19:13:29
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-11-29 20:00, z pisze:

> [...]
    > przy ustalaniu podstawy wymiaru zasiłku chorobowego i wypłaca za każdy
    > dzień niezdolności do pracy, _nie wyłączając dni wolnych od pracy_.

    Ustawa zasiłkowa rządzi się swoimi prawami. To nie jest kodeks pracy
    (rozdział - czas pracy).

    Pracujesz tak jaki masz grafik.
    Jeżeli w dni w które masz zaplanowane pracę, nie świadczysz jej bo:
    urlop, choroba, nn, nun itp. to od czasu pracy nominalnego masz
    odejmowany czas pracy w którym nie świadczyłeś pracy - ale wg. grafika.
    Np. masz zwolnienie na 7 dni kalendarzowych, ale w tym czasie masz 5
    dni roboczych, to twój czas pracy pomniejsza się o te 5 dni. Jeżeli
    miałbyś zaplanowane w tym czasie 6 dni roboczych, to twój czas pracy
    pomniejszył by się o 6 dni.
    Poszukaj na necie o rozliczaniu czasu pracy.

    A dni chorobwy/niezdolności do pracy to inna bajka, inaczej się
    oblicza za nie wynagrodzenia.

  • 8. Data: 2011-11-29 19:16:06
    Od: z <z...@g...pl>

    Nikiel ;) pisze:

> [...]
    > każdy dzień zwolnienia lekarskiego (za soboty i niedziele też).
    > 2 przypadki: miesiąc ma 20 dni, zwolnienie lekarskie tylko w soboty i

    Rozpisz mi to przy moim jednym zwolnieniem trwającym 9 dni ciurkiem :-)
    Najlepiej jak krowie na rowie :-)

  • 9. Data: 2011-11-29 19:26:12
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-11-29 20:16, z pisze:

    > Rozpisz mi to przy moim jednym zwolnieniem trwającym 9 dni ciurkiem :-)
    > Najlepiej jak krowie na rowie :-)

    Ale co tu rozpisywać?

    Dostajesz za godziny przepracowane plus wyn./zas. chorobowy za 9 dni
    kalendarzowych.

    A do przepracowania masz: 21dni-7dni (dni robocze zw. lek) czyli 14 dni.
    Czyli dostaniesz: 14dn*8h*X za pracę, plus wyn.chor. za 9 dni.

    (x to twoja stawka godzinowa, założenie pracujesz pn-pt po 8h).

    A twoim obowiązkiem będzie przepracować 14 dni (a nie 21-9=12dni).

  • 10. Data: 2011-11-29 20:39:06
    Od: z <z...@g...pl>

    Nikiel ;) pisze:

    > Dostajesz za godziny przepracowane plus wyn./zas. chorobowy za 9 dni
    > kalendarzowych.

    Czy takie moje rozumowanie jest całkiem od czapy?
    Chcę ustalić ile przepracowałem i ile mi nadgodzin wyszło bo pensję za
    czysty etat już dostałem (za 168 godzin)

    Zwolnienie: 9*8=72 godz + 116 godzin fizycznych = 188 godzin
    - 168 godzin (ustawowe w tym mies.) = 20 nadgodzin
    To zwolnienie mam stosownie zapłacone a chodzi mi tylko o ilość
    nadgodzin. Szefostwo liczy:
    Zwolnienie: 7*8=56 godz + 116 godzin fizycznych = 172 godzin
    - 168 godzin (ustawowe w tym mies.) = 4 nadgodziny.

    W kontekście takiego tekstu to miałoby sens:

    "
    Cały problem polega na tym że nominalnie każdy z nas ma płaconą pensję
    za dni robocze ( mówię o pracownikach, którzy mają pensję określoną kwotą).
    W przypadku choroboweo obejmującego weekend przepisy ZUS " wymuszają "
    przeliczenie tej pensji do 30 dni a nie do dni roboczych.
    Dletego traci się z " ręki" na każdym weekendowym dniu. Zupelnie inaczej
    mają Ci którzy dostają stawkę godzinową - oni w analogicznym przypadku "
    wygrywają" większe pieniądze mając L-4 obejmujące weekend.

    Dobra rada dla tych, którzy mają wynagodzenie określone kwotą - nie
    bierzcie chorobowego na weekendy
    "

    4 godziny a 20 to trochę różnica :-)
    Nie chcę się wykłócać o grosze ale poznać "reguły gry" Chociaż to już
    takie dla mnie grosze nie są ;-)