PracaGrupypl.praca.dyskusje › "wymiar czasu pracy a urlop wypoczynowkowy

  • 1. Data: 2004-01-16 20:24:26
    Temat: "wymiar czasu pracy a urlop wypoczynowkowy
    Od: "Usenetka" <u...@o...pl>

    Witam,
    Mam maleńki problem z wymiarem czasu pracy a ilością przysługujących mi dni
    urlopu wypoczynkowego, a dokładniej czy prawdą jest że osobie pracującej na pół
    etatu przysługuje tylko 10 dni urlopu?? A jeśli ktoś z szanownych grupowiczów
    wie, jaki paragraf o tym mowi to byłabym niezmiernie wdzieczna gdyby mi podał
    nr paragrafu (artykułu) bądź podał link do strony. Zresztą byłabym wdzięczna za
    wszelkie informacje o "wymiarze czasu pracy a ilość dni urlopu wypoczynkowego"

    Pozdrawiam serdecznie,

    Usenetka

  • 2. Data: 2004-01-16 21:08:18
    Temat: Re: "wymiar czasu pracy a urlop wypoczynowkowy
    Od: t...@p...onet.pl (Teos)

    Witaj Usenetka,

    W Twoim liście datowanym 16 stycznia 2004 (21:24:26) można przeczytać:

> [...]
    > wszelkie informacje o "wymiarze czasu pracy a ilość dni urlopu wypoczynkowego"
    Ja pracuję na 3/4 etatu i mam tyle samo dni urlopu (26) co koledzy na
    pełnym. W końcu to logiczne - pracuję 6 godzin dziennie to mam i
    26x6 godzin (czyli moich dniówek) wolnego. Niestety nie znam podstawy
    prawnej :-(
    --
    Pozdrowienia,
    Teos mailto:t...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2004-01-16 22:13:38
    Od: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>

    KODEKS PRACY: Art. 154 par. 2
    wymair urlopu dla 100% etatu
    - 20 dni - do 10 lat pracy
    - 26 dni - powyżej 10 lat pracy

    50%
    10 dni
    13 dni

  • 4. Data: 2004-01-20 08:12:07
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

> [...]
    wdzięczna za
    > wszelkie informacje o "wymiarze czasu pracy a ilość dni urlopu

    Masz 10 dni urlopu wyrażonego w godzinach czyli 10*8=80.
    Pracujac po np. 4 godziny dziennie wykorzyskujesz go w godzinach czyli
    80/4=20.

    Czyli dla Ciebie praktycznie nic sie nie zmienilo (zmiana przepisów od
    1.I.2004)

  • 5. Data: 2004-01-20 11:11:46
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    > KODEKS PRACY: Art. 154 par. 2
    > wymair urlopu dla 100% etatu
    > - 20 dni - do 10 lat pracy
    > - 26 dni - powyżej 10 lat pracy
    >
    > 50%
    > 10 dni
    > 13 dni

    Niby na to wskazuje matematyka, ale uścislając 50% z 20 dni 8-godzinnych daje
    10 dni 8-godzinnych lub np. 20 dni 4-godzinnych (jeśli pracownik pracuje po 4 h
    dziennie). Analogicznie dla 26 dni.
    Podsumwując nic się nie zmienia. Zmiana kodeksu dotyczyła uściślenia sytuacji,
    gdzie pracowik pracujący pół dnia codziennie dostawał 26 pełnych dni (niektórzy
    tak to interpretowali), więc miał 2 razy większy urlop.