PracaGrupypl.praca.dyskusje › wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?

  • 11. Data: 2003-09-10 19:01:44
    Temat: Re: wymagania pracodawcy - przegięcie czy nie ?
    Od: "RC72" <r...@N...gazeta.pl>

    No cóż, głupota prcodawców chyba zdecydowanie prześciga głupotę pracowników.
    Nagrodę nobla dla tego, któ pisał te wymagania. Pytanie tylko czy naprawdę
    wiedział co pisze. Chyba wygląda na to, że chce stworzyć szeroko
    specjalizowany dział IT w postaci jednej osoby, który w USA składałby się 29
    osób (o ile nie pomyliłem się w wyliczance tych specjalizacji). Cóż jest to
    chyba komplement dla nas Polaków, że tak nas doceniaja nasi pracodawcy.
    Szkoda tylko, że nie finansowo!!!
    Jakkolwiek zyczę mu powodzenia, chociaż z mojego doświadczenia wiem, że
    rzeczywistość i tak zweryfikuje mu zdecydowanie te 29 oczekiwań co najwyżej
    do kilku.

    pozdrawiam wszystkich ITowców.

    =====

    ========

  • 12. Data: 2003-09-10 20:14:11
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Wed, 10 Sep 2003 17:23:15 +0200, gdy "Siara" <e...@w...pl>
    napisał:

    >I zapomnieli jeszcze dodać:
    >-wiek max 25lat
    >-conajmniej mgr

    ale student dzienny na drugiej uczelni, coby na zusie zaoszczędzić :)

    >-7 lat doświadczenia w zawodzie

    jeszcze: kobieta, 190 cm wzrostu.

    pzdr
    robert

  • 13. Data: 2003-09-11 09:01:03
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Lisa Foo wrote:

> [...]
    >
    > Programista (serwisy SMS) Warszawa
    >
    > (CIACH)
    > - języków programowania: Visual Basic, Visual Basic for Application,

    hehe tez kiedys poruszalem temat. troche sie rozwinal, w sumie u mnie
    bylo ze to "normalne" wymagania :)

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 14. Data: 2003-09-11 09:41:46
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Fox Pro i DBase to prawie to samo,
    rozszerzenie to samo, różnice ogromne

    > [...] MS SQL Postress czy MySQL to z
    > jednej strony to samo (bo SQL), z drugiej coś zupełnie innego,
    Różnica pomiędzy SQL Serverem a MySQL jest taka, jak pomiędzy ciężarowym
    TIR'em, a skuterem.

    Faktem jest, że jeśli firma wymaga jednocześnie znajomości SQL Serwera i
    MySQL, to oznacza że jest niepoważna i nie wie jakiej technologii powinna
    używać i jakiego specjalisty poszukuje.

    > Windows 2000, Windows Serwer 2000 czy Windows NT to w zasadzie to samo,
    Na pierwszy rzut oka to to samo, ale dla specjalisty to kompletnie różne od
    siebie systemy.

    Konkluzja:
    1. Nasze firmy informatyczno-programistyczne najczęściej potrzebują ludzi na
    stanowisko: "samodzielny programista" - stąd takie wymagania.
    2. Firmy potrzbują wysokowykwalifikowanych specjalistów z dużym
    doświadczeniem, a nie studentów w których głowy wpompowano mnóstwo
    niepotrzebnej wiedzy i dobre samopoczucie.
    3. Bezrobocie wcale nie omija programistów i informatyków.

    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 15. Data: 2003-09-11 09:59:47
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message

    > Różnica pomiędzy SQL Serverem a MySQL jest taka, jak pomiędzy ciężarowym
    > TIR'em, a skuterem.

    A to ciekawe stwierdzenie :) Nie wiem co to jest "SQL Server", mySQL wiem
    natomiast bardzo dobrze. Moze chodzi o MS SQL Server - wtedy rzeczywiscie
    roznica jest jak TIR do skutera, tyle ze odwrotnie :) :)

    Wojtek

  • 16. Data: 2003-09-11 10:16:54
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    babla <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > MySQL, to oznacza że jest niepoważna i nie wie jakiej technologii powinna

    Zależy do czego. Z punkt widzenia programisty baz danych, to może być to
    samo, gdyż tu i tam jest SQL. Jeśli ktoś programuje poprzez ODBC, to ma to
    samo. Bez wątpienia są różnice, ale nie przesadzajmy - jeśli ktoś umie
    programować na mySQL, a nie umie na SQl Serwerze, to tak jak kierowca, co
    umie jeździć oplem, ale nie umie volvo. Od tego jest dokumentacja, żeby
    sobie wszystko doczytać. Ważne, żeby wiedzieć gdzie szukać, a nie żeby umieć
    na pamięć.

    Natomiast z punktu widzenia administratora, to mogą to być zupełnie różne
    byty: inaczej się instaluje, archiwizuje, serwisuje, zabezpiecza - itp itd.

    > Na pierwszy rzut oka to to samo, ale dla specjalisty to kompletnie różne od
    > siebie systemy.

    Są oparte na techologii NT i są takie same. Nie rozumiem specjalisty, co
    potrafi serwisować NT, a nie potrafi Windows 2000, bez wątpienia
    takich "specjalistów" nie potrzeba.

> [...]
    > niepotrzebnej wiedzy i dobre samopoczucie.
    > 3. Bezrobocie wcale nie omija programistów i informatyków.

    Wszystko zależy od wymagań pracodawcy, musi wiedzieć, kogo potrzebuje.
    Trochę inna jest wiedza potrzebna programiście, a inna administratorowi,.

  • 17. Data: 2003-09-11 11:56:48
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Moze chodzi o MS SQL Server - wtedy rzeczywiscie
    > roznica jest jak TIR do skutera, tyle ze odwrotnie :) :)
    Więc proszę wskazać chociaż 1 (słownie: jeden) rozproszony system pod MySQL,
    jedną średnią firmę której baza danych oparta jest o RDBMS MySQL'a, jedną
    procedurę składowaną pod MySQL'a etc...

    Widać, że kolega czerpie swoją wiedzę z jakiegoś osiedlowego klubu, a nie z
    praktycznych wdrożeń.
    EOT.

    pozdrawiam...
    -----------
    Andrzej Wąsik

  • 18. Data: 2003-09-11 12:01:03
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Z punkt widzenia programisty baz danych, to może być to
    > samo, gdyż tu i tam jest SQL
    No i nie dokońca jest to prawdą.
    1. MySQL posiada tylko dyrektywy odpowiedzialne za przechowywanie danych
    (SELECT, INSERT, UPDATE, DELETE) i jako taki jest podzbiorem standardu
    SQL-92
    2. W skład języka zaimplementowanego w MS SQL Server m.in. wchodzi pełny
    SQL-92 i parę innych standardów (np. VisualBasic, SQLServer Script etc.) i
    jako taki jest nadzbiorem SQL-92

    Co z tego wynika: że dla programisty bazodanowego to zasadnicza różnica na
    czym będzie działać jego baza danych.
    -----------
    Andrzej Wąsik

  • 19. Data: 2003-09-11 12:15:16
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "babla" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > procedurę składowaną pod MySQL'a etc...
    >
    > Widać, że kolega czerpie swoją wiedzę z jakiegoś osiedlowego klubu, a nie

    No coz - kolega (znaczy sie ja) ciagnie swoja wiedze ze statystyk uzywania i
    nie ma zamiaru zaczynac wojny pt. "To lepsze od Tamtego, cz. XVII".
    Co do sredniej firmy to prosze zoabzcyc na
    http://www.mysql.com/press/user_stories/index.html. Yahoo!Finance
    (przykladowo) jest chyba srednia firma, prawda?

    Wreszcie - nie rzucalbym tak bardzo na wiatr te insynuacje na temat
    osiedlowego klubu. Ja nie mowie, ze kolega naogladal sie za duzo filmow
    przygodowych z Billem Gates'em (czy podobnych uprzejmosci).

    Wojtek

  • 20. Data: 2003-09-11 12:18:46
    Od: Rafti <r...@W...pl>

    Dnia 2003-09-11 13:56, babla napisał :

    > Więc proszę wskazać chociaż 1 (słownie: jeden) rozproszony system pod MySQL,
    > jedną średnią firmę której baza danych oparta jest o RDBMS MySQL'a, jedną
    > procedurę składowaną pod MySQL'a etc...

    Nie wiem, czy są średnie czy duże ;-)

    Yahoo!, Cisco, NASA, Lucent Technologies, Motorola, Google, Hyperion,
    Sony Pictures

    Rafti
    usuń WYTNIJTO żeby otrzymać prawdziwy adres