PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3 miesieczne wypowiedzenie

  • 1. Data: 2006-10-12 17:59:00
    Temat: 3 miesieczne wypowiedzenie
    Od: aga <l...@a...sig>

    Witam,
    Mam pewien problem: moj pracodawca zmienia nazwe firmy, zmienia sie
    rowniez wlasciciel. Firma przechodzi w rece "nowego" wlasciciela od 1
    stycznia 2007 roku, do tego czasu wyslano mnie na tzw. 3-miesieczne
    wypowiedzenie, a od stycznia 2007 mam dostac nowa umowe.

    Prosze napisac, czy po takim 3-miesiecznym wypowiedzeniu w sytuacji
    gdybym zostala zwolniona powiedzmy w lutym, nadal nalezy mi sie zasilek
    dla bezrobotnych?

    BArdzo prosze o pomoc, bo jestem zupelnie zielona w tej sprawie.

    Z gory wszystkim dziekuje i pozdrawiam

    --
    maria576 [mapla] wp [kropka] pl

  • 2. Data: 2006-10-12 18:05:13
    Temat: Re: 3 miesieczne wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 12 Oct 2006 18:59:00 +0100, aga <l...@a...sig>
    zakodował:

    >Prosze napisac, czy po takim 3-miesiecznym wypowiedzeniu w sytuacji
    >gdybym zostala zwolniona powiedzmy w lutym, nadal nalezy mi sie zasilek
    >dla bezrobotnych?

    Tak
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-10-13 07:15:04
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > od 1 stycznia 2007 roku, do tego czasu wyslano mnie na tzw. 3-miesieczne
    > wypowiedzenie,
    to znaczy tak: we wrześniu dostałas wypowiedzenie, żeby od pierwszego
    stycznia nie mieć nic wspólnego z obecnym pracodawcą?
    bo jeżeli wypowiedzenie zostało podpisane z datą październikowa, to 3
    miesiące wypowiedzenia liczą się od pierwszego listopada
    (listopad-grudzień-styczeń). Niby mała róznica, ale zawsze masz miesiąc "do
    przodu"

> [...]
    > Prosze napisac, czy po takim 3-miesiecznym wypowiedzeniu w sytuacji gdybym
    > zostala zwolniona powiedzmy w lutym, nadal nalezy mi sie zasilek dla
    czyli zakładamy szary* scenariusz, ze w nowej firmie pracujesz tylko
    miesiąc.
    pomijając kwestię umowy (czy na czas okreslony czy nieokreslony, jaki okres
    wypowiedzenia itp), na zasilek bys chciała pójść zaraz po (ewentualnym)
    rozwiazaniu tej umowy.
    Kolejne założenie - w starej firmie pracowałaś ponad rok (chociaż
    3-miesięczny okres wypowiedzenia sugeruje przynajmniej 3-letnią umowę).
    Jezeli tak, to jest ok, i zasiłek będziesz miała.
    Wynika to z prostego przepisu - żeby miec prawo do zasiłku, to: 1) trzeba w
    ciagu ostatniego roku miec przepracowane pół roku, lub 2) w ciagu ostatniego
    1,5 roku trzeba miec przepracowane rok (na umowę o pracę itp). co do
    prawidłowości punktów 1) i 2) (czyli okresów składkowych) moge sie mylić, a
    nie chce mi się w tej chwili guglać. Nawet te grupę, bo temat był
    niejednokrotnie wałkowany i w tym proponuję wczytac się w posty kolegi
    Waldemara "Jakec" Bulkowskiego, poniewaz ma on infaormacje o PUP-ach z
    pierwszej ręki

    * czarny by był, gdyby mimo zapewnień nowa umowa nie została podpisana
    wogóle

    --
    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 4. Data: 2006-10-17 22:14:46
    Od: aga <l...@a...sig>

    grom@x napisał(a):

    [...]
> [...]
    > wczytac się w posty kolegi Waldemara "Jakec" Bulkowskiego, poniewaz ma
    > on infaormacje o PUP-ach z pierwszej ręki

    Witam ponownie i dziekuje bardzo za odpowiedzi.
    Oczywiscie postaram sie znalesc wszystkie posty Waldemara "Jakec"
    Bulkowskiego i mam nadzieje, ze dowiem sie jeszcze innych ciekawych rzeczy.

    Bardzo dziekuje i pozdrawiam,

    --
    maria576 [mapla] wp [kropka] pl