PracaGrupypl.praca.dyskusjewyjazd slozbowy › Re: wyjazd slozbowy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wyjazd slozbowy
    Date: Fri, 13 Oct 2006 10:44:11 +0200

    W wiadomości news:egne0d$10j$1@nemesis.news.tpi.pl news <n...@n...pl>
    pisze:

    > pracuje w firmie 7 miesiecy, zarabiam nie duzo. Kierownik powiedział ze
    > musze jechac na szkolenie (bez sensowne - prezentacja) na drugi koniec
    > Polski - ja generalnie nie chce jechac nie moge - mam taka a nie inan
    > sytacje rodzinna kierownik mi 'rozkazuje" czy musze wykonac polecenie/ mam
    > umowe o prace zwyczajna na 2 lata
    Generalnie pracodawca ma prawo delegować pracownika do zadań służbowych poza
    stałe miejsce pracy.
    KP przewiduje jednak wyjątki, kiedy mu tego zrobić nie wolno. Może się na
    któryś łapiesz.
    Niewykonanie zgodnie z prawem wydanego polecenia służbowego (tu: wyjazdu na
    szkolenie) może wprawdzie pociągnąć za sobą rozwiązanie umowy o pracę bez
    wypowiedzenia (dyscyplinarnie), ale nie wchodzi to w grę w przypadku np.
    nagłej choroby nieszczęśliwie pokrywającej się z terminem podróży służbowej.
    Ponieważ twoja umowa o pracę zawarta jest na okres powyżej 6 m-cy, więc
    jeśli nie ma w niej klauzuli dopuszczającej 2 tyg. wypowiedzenie to
    pracodawca nie ma możliwości jednostronnego jej rozwiązania w sposób inny
    niż dyscyplinarnie.
    Resztę sobie dośpiewaj.

    Jotte