PracaGrupypl.praca.dyskusjewyjazd do stanow › wyjazd do stanow
    From: "dsds" <d...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: wyjazd do stanow
    Date: Tue, 12 Nov 2002 01:21:56 +0100

    Czesc,
    Zastanawiam sie nad wyjazdem do USA na wakacje. Istnieje pare mozliwosci,
    ale chcialbym sei upewnic jak to zrobic. Work&Travel raczej odpada, bo
    kosztuje sporo a nie jest wcale pewne ze zainwestowane pieniadze sie zwroca.
    A przeciez jechac tylko tak aby sobie 3 miesiace popracowac i zysku z tego
    nie miec to bez sensu. Wpadlem na pomysl aby pojechac na Camp, ale nie
    dojechac na miejsce tylko zatrzymac sie w jakims wiekszym miescie (Nowy
    York, Chicago) i tam znalezc prace. Inny sposob to napisac list do cioci w
    stanach, czy jest mi w stanie zalatwic wize (lub zaproszenie a potem samemu
    starac sie o wize). Tylko jak np nie dojade na Camp to chyba moge miec pewne
    nieprzyjemnosc.. ale nie wiem jakie.. strace ubezpieczenie? .. urzad
    emigracyjny bedzie mnie scigal? Aha... doszly mnie sluchy ze trzeba takze
    miec SS (Social Security) aby pracodawca mogl mnie zatrudnic. Jesli nie
    pojade na Work&Travel lub zerwe sie z Campu to czy sam bede mogl sobie to
    wyrobic? i poza tym jakby mnie policja zatrzymala to jakies dokumenty
    musialbym miec przy sobie? trzeba tam cos jeszcze wyrabiac czy tylko
    paszport wystarczy?
    Jesli ktos chcialby podzielic sie swoimi doswiadczeniami, zwrocic uwage na
    wazne aczkolwiek pominiete watki lub udzielic pare rad jak najlepiej to
    zrobic to bylbym bardzo wdzieczny. Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    pozdrawiam.