PracaGrupypl.praca.dyskusje › weksel przy podpisywaniu umowy o prace

  • 1. Data: 2005-08-01 15:27:22
    Temat: weksel przy podpisywaniu umowy o prace
    Od: "meehow" <m...@p...pl>

    Witam
    Zamierzam podjac prace w sklepie odziezowym. Wiaze sie to jednak z
    koniecznoscia podpisania weksla in blanco (w razie gdybym np. wyniosl pol
    sklepu). Czy takie cos jest rzeczywiscie praktykowane?

  • 2. Data: 2005-08-01 15:43:56
    Temat: Re: weksel przy podpisywaniu umowy o prace
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 01-08-2005 o 17:27:22 meehow <m...@p...pl> napisał:

> [...]
    > koniecznoscia podpisania weksla in blanco (w razie gdybym np. wyniosl pol
    > sklepu). Czy takie cos jest rzeczywiscie praktykowane?

    Przy stosunku pracy? Pierwsze słyszę i wydaje mi się to BARDZO mocną
    przesadą.

  • 3. Data: 2005-08-01 16:48:58
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    meehow napisał(a):

    > Zamierzam podjac prace w sklepie odziezowym. Wiaze sie to jednak z
    > koniecznoscia podpisania weksla in blanco (w razie gdybym np. wyniosl pol
    > sklepu). Czy takie cos jest rzeczywiscie praktykowane?

    Czy to może Cropp? Bo tam podobno było coś takiego. Niemniej to jest
    chamówa totalna i zważ, weksel to jest zobowiązanie do zapłaty, czyli
    podpisujesz, że zgadzasz się zapłacić nieznaną ci kwotę w nieznanym
    czasie za nic. Jak uważasz, ale ja bym tego nie zrobił - no chyba, że
    masz nóż na gardle.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 4. Data: 2005-08-01 16:56:41
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Mon, 1 Aug 2005 17:27:22 +0200, meehow wrote:
> [...]
    > koniecznoscia podpisania weksla in blanco (w razie gdybym np. wyniosl pol
    > sklepu). Czy takie cos jest rzeczywiscie praktykowane?

    Jak będziesz już wypłacał kwotę, którą ktoś na ten weksel wpisze,
    to daj znać - podam Ci mój numer konta, to wrzucisz trochę i mi. ;-)

    --
    Things should be as simple as possible, but not simpler.

  • 5. Data: 2005-08-01 16:59:08
    Od: " " <t...@g...pl>

    Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > podpisujesz, że zgadzasz się zapłacić nieznaną ci kwotę w nieznanym
    > czasie za nic. Jak uważasz, ale ja bym tego nie zrobił - no chyba, że

    No jest to wlasnie cropp

  • 6. Data: 2005-08-01 19:14:09
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Zamierzam podjac prace w sklepie odziezowym. Wiaze sie to jednak z
    > koniecznoscia podpisania weksla in blanco (w razie gdybym np. wyniosl pol
    > sklepu). Czy takie cos jest rzeczywiscie praktykowane?

    Tak .. jest. Ale zakladasz sobie w ten sposob stryczek na szyję stojac
    na bardzo płochliwym koniu.

    Do weksla powinna byc deklaracja, w ktorej opisuje sie na jakich
    warunkach mozna weksel wypelnic. Jesli podpisujesz weksel in blanco bez
    deklaracji to wbijasz sobie sam noz w plecy.

    Trzymaj sie od takiej firmy z daleka.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-08-01 19:19:22
    Od: PZ <p...@m...com>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

> [...]
    > podpisujesz, że zgadzasz się zapłacić nieznaną ci kwotę w nieznanym
    > czasie za nic. Jak uważasz, ale ja bym tego nie zrobił - no chyba, że
    Witam

    Jest jeszcze cos takiego jak deklaracja do weksla, ktora okresla sposob
    realiza itp itd i wtedy nie jest to takie czarne. Poza tym jak nawet
    zginie towar ze sklepu to imho trzeba najpierw udowodnic twoja wine, bo
    jak sie wypisze weksel 'ot tak' to mozna sobie biedy narobic (imho).

    Nie jestem w tej dziedzinie specjalista (choc weksel mam;)).

    PZ

  • 8. Data: 2005-08-02 06:09:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PZ napisał(a):

> [...]
    > jak sie wypisze weksel 'ot tak' to mozna sobie biedy narobic (imho).
    >
    > Nie jestem w tej dziedzinie specjalista (choc weksel mam;)).

    Odnośnie tzw. deklaracji, to nie zawsze ona chroni wystawcę. Polecam
    lekturę http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    L.

  • 9. Data: 2005-08-02 18:50:35
    Od: PZ <p...@m...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > Odnośnie tzw. deklaracji, to nie zawsze ona chroni wystawcę. Polecam
    > lekturę http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html
    >
    > L.
    Dzieki, nie pocieszylo mnie to bardzo, ale nie sadze, zebym popadl w
    tarapaty.

    PZ

  • 10. Data: 2005-08-02 20:12:41
    Od: Mariusz Kropiwnicki <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2005 17:27:22 +0200, meehow napisał(a):

> [...]
    > koniecznoscia podpisania weksla in blanco (w razie gdybym np. wyniosl pol
    > sklepu). Czy takie cos jest rzeczywiscie praktykowane?

    Może spytaj czy dadzą Ci weksel, abyś miał zabezpieczenie na wypadek
    gdyby Ci nie wypłacili pensji albo nadgodzin.

    --
    Mariusz Kropiwnicki
    email: s...@g...pl