PracaGrupypl.praca.dyskusje › weksel przy podpisywaniu umowy o prace

  • 11. Data: 2005-08-02 20:40:39
    Temat: Re: weksel przy podpisywaniu umowy o prace
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Mariusz Kropiwnicki napisał(a):

    > Może spytaj czy dadzą Ci weksel, abyś miał zabezpieczenie na wypadek
    > gdyby Ci nie wypłacili pensji albo nadgodzin.

    No coz - bez weksla firma musi oddac sprawe do sadu, aby wyegzekwowac
    manko wyzsze niz ustawowo dopuszczalne do sciagniecia z pensji (a i
    wtedy musi byc chyba sprawa sadowa jesli pracownik nie wyrazi zgody,
    twierdzac, ze nie dotrzymano np. zasad odpowiedzialnosci materialnej?).
    natomiast przy wekslu, to pracownik (raczej byly) musi sie sadzic o
    zwrot zabranych przez komornika i spieniezonych dobr (a jesli nie bylo
    umowy wekslowej - utrudniajacej zreszta dzialania komornikowi) to i do
    sadu chyba za bardzo nie bedzie argumentow???

  • 12. Data: 2005-08-02 21:14:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

    > No coz - bez weksla firma musi oddac sprawe do sadu, aby wyegzekwowac

    Sugerujesz, że w przyapdku posiadania weksla droga sądowa nie jest
    konieczna?

> [...]
    > umowy wekslowej - utrudniajacej zreszta dzialania komornikowi) to i do
    > sadu chyba za bardzo nie bedzie argumentow???

    W jaki sposób brak umowy wekslowej może utrudnić działania komornikowi???

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2005-08-02 21:47:05
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Sugerujesz, że w przyapdku posiadania weksla droga sądowa nie jest
    > konieczna?

    Nie jest. Weksel jest zobowiazaniem, ktore musisz pokryc, przynajmniej w
    miare posiadanych srodkow. Tak jak czek bankowy, jesli go podpisales a
    masz pokrycie na koncie - ktos idzie i realizuje.

    > W jaki sposób brak umowy wekslowej może utrudnić działania komornikowi???

    Nie brak, a wlasnie umowa wekslowa, z tytulu ktorej dokonuje sie
    egzekucji weksla. Gdy egzekucja jest niezgodna wg ciebie z umowa, to
    wlasciciel weksla musi udowodnic, ze weksel dotyczy wlasnie tej sytuacji.

  • 14. Data: 2005-08-02 21:59:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

    > Nie jest. Weksel jest zobowiazaniem, ktore musisz pokryc, przynajmniej w
    > miare posiadanych srodkow. Tak jak czek bankowy, jesli go podpisales a
    > masz pokrycie na koncie - ktos idzie i realizuje.

    To jesteś w wielkim błedzie. Pomijając dwie sytuacje:
    1. Dobrowolna spłata
    2. Potrącenie wzajemnych należności

    do egzekwowania weksla potrzebny jest *nakaz zapłaty* wydany przez
    *sąd*. Bez tego komornik palcem nie kiwnie.

    I co to znaczy wg Ciebie "ktoś idzie i realizuje"????????? Weksel to nie
    czek!!!!

    > Nie brak, a wlasnie umowa wekslowa, z tytulu ktorej dokonuje sie
    > egzekucji weksla. Gdy egzekucja jest niezgodna wg ciebie z umowa, to
    > wlasciciel weksla musi udowodnic, ze weksel dotyczy wlasnie tej sytuacji.

    Komornik dokonuje egzekucji na podstawie tytułu egzekucyjnego.
    Bynajmniej nie jest nim weksel, tylko nakaz zapłaty, wydany przez sąd na
    jego podstawie. To w postępowaniu nakazowym można się bawić w zarzuty o
    niesłuszne wypełnienie weksla. Jeśli jest wyrok z klauzulą - komornik
    będzie egzekwował sumę w nim zapisaną bez pytania o jakiekolwiek
    deklaracje/umowy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2005-08-02 22:16:21
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > *sąd*. Bez tego komornik palcem nie kiwnie.
    >
    > I co to znaczy wg Ciebie "ktoś idzie i realizuje"????????? Weksel to nie

    Skrot myslowy - chodzilo mi o koniecznosc splaty weksla.

> [...]
    > niesłuszne wypełnienie weksla. Jeśli jest wyrok z klauzulą - komornik
    > będzie egzekwował sumę w nim zapisaną bez pytania o jakiekolwiek

    Naturalnie masz racje z trybem postepowania. jak juz dojdzie do
    komornika (czyli nie zlozylo sie protestu na czas ) to juz kiepsko.
    http://66.249.93.104/search?q=cache:nT1DuiRr8fgJ:www
    .poradaprawna.pl/wzory/Weksel-ubez.doc+realizacja+we
    ksla&hl=pl&lr=lang_pl

    Przy okazji. Jak wyglada sprawa z przekazaniem naszego weksla in blanco
    (juz wypelnionego przez firme) firmie czy osobie trzeciej - np. na
    poczet dlugu firmy u dostawcy? I ten dostawca zada splaty weksla,
    twierdzac, ze nie ma (bo byla tylko ustna z firma) zadnej umowy
    wekslowej do weksla, a na wekslu nie wykreslono, ze "na zlecenie" ?

  • 16. Data: 2005-08-02 22:22:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > twierdzac, ze nie ma (bo byla tylko ustna z firma) zadnej umowy
    > wekslowej do weksla, a na wekslu nie wykreslono, ze "na zlecenie" ?

    Właśnie o tym piszę na stronie
    http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    Streszczając: Nigdy nie podpisałbym gołego weksla in blanco. Zawsze
    żądałbym w momencie podpisania:

    - określenia remitenta, miejsca i daty wystiawienia
    - dodania klauzuli nie na zlecenie
    - dodania informacji o sporządzeniu do weksla umowy wekslowej
    - podpisania (zgody na warunki) umowy wekslowej również przez *remitenta*.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2005-08-02 22:25:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

    > Naturalnie masz racje z trybem postepowania. jak juz dojdzie do
    > komornika (czyli nie zlozylo sie protestu na czas ) to juz kiepsko.

    Jeszcze mała uwaga - protest, to fakt niezapłacenia weksla
    sporządzany przez notariusza na wniosek *posiadacza* weksla. Wystawca,
    po otrzymaniu nakazu zapłaty, może składać *zarzuty*.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2005-08-02 22:33:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf napisał(a):

    > Pewna firma chciala ode mnie weksla (warunek zatrudnienia) na stanowisko
    > magazyniera, odpowiedzialnosc materialna, trzy zmiany - nie znam
    > pozostalych magazynierow,oraz czesc pracownikow (wozkowi) nie na
    > odpowiedzialnosci - asortyment alkohol przychodzacy i wychodzacy nie na
    > fabrycznych paletach a kompletowany, praktycznie brak inwentaryzacji
    > zdawczo-odbiorczej.
    >
    > kwota 25 tysiecy, mail byc zyrowany przez dwie osoby wraz z
    > zaswiadczeniami o ich zarobkach.
    >
    > jakos sie nie zdecydowalem szukac tych osob po znajomych.

    IMHO bardzo słusznie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz