PracaGrupypl.praca.dyskusje › weksel in blanco

  • 1. Data: 2002-10-16 11:31:02
    Temat: weksel in blanco
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    weksel in blanco - Co to właściwie jest???
    Niektóre banki biorą to jako poręczenie w splacie kredytu ale nie wiem co to
    jest???

  • 2. Data: 2002-10-16 12:01:04
    Temat: Re: weksel in blanco
    Od: "Wojciech Gwiazdowski" <g...@m...pl>

    Użytkownik Sting <s...@l...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aojik0$rab$...@a...dialog.net.pl...
    > weksel in blanco - Co to właściwie jest???
    > Niektóre banki biorą to jako poręczenie w splacie kredytu ale nie wiem co
    > jest???
    jeden ze sposobow zabezpieczenia naleznosci stosowanych np. przez
    Banki.Podpisujesz weksle bez wypelnionego pola kwota (czyli in blanco). Tym
    samym poddajesz sie dobrowolnej egzekucji dlugu do maksymalnej kwoty
    naleznej Bankowi na dzien egzekucji. Wszystkie szczegoly dotyczace warunkow
    egzekucji naleznosci przez Bank powinny byc zawarte w deklaracji wekslowej,
    ktora powinienes podpisac wraz z wekslami.

    pozdrawiam

    Wojciech Gwiazdowski

  • 3. Data: 2002-10-16 12:02:33
    Od: "Krzysiek.m" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Sting" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
    > weksel in blanco - Co to właściwie jest???
    > Niektóre banki biorą to jako poręczenie w splacie kredytu ale nie wiem co
    > jest???

    podpisująć weksel in blanco, przyjmujesz na siebie zobowiązanie zapłaty
    dowolnej kwoty, która zostanie wpisana na tym wekslu.......

    pozdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-10-16 12:05:32
    Temat: Odp: weksel in blanco
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    dzięki za info :)

  • 5. Data: 2002-10-16 13:56:56
    Od: "krzysztof" <k...@n...interia.pl>

    Czasem umowa - jezeli jest - precyzuje jak mozna taki czek i kiedy wypelnic.
    Ale chyba jedno jest pewne, ze rowniez (tzn po zlicytowaniu np. majatku
    firmy) osoba ktora sie podpisala odpowiada swoim majatkiem, czyz nie jest
    tak?

  • 6. Data: 2002-10-16 14:19:46
    Od: "Lukasz Detmer" <l...@n...bsb.com.pl>

    czy np. po splaceniu kredytu bank zwraca taki weksel czy ulega on
    uniewaznieniu?
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 7. Data: 2002-10-16 16:39:06
    Od: "krzysztof" <k...@n...interia.pl>

    : czy np. po splaceniu kredytu bank zwraca taki weksel czy ulega on
    : uniewaznieniu?

    Skoro oddaje ktos weksel do banku to jest to skutkiem zawartej umowy, skoro
    jest umowa to ona precyzuje nie tylko sposob i okolicznosci wypelnienia
    wksla ale i forme jego przekazania i zwrotu. Nikt przy zdrowych zmyslach nie
    da komus innemu wksla inblanco bez sprecyzowania przynajmniej tych zasad
    zasad.

  • 8. Data: 2002-10-16 22:43:25
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sting" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
    > weksel in blanco - Co to właściwie jest???
    > Niektóre banki biorą to jako poręczenie w splacie kredytu ale nie wiem co
    > jest???

    Podpisujac weksel zobowiazujesz sie do BEZWARUNKOWEGO zaplacenia wpisanej
    na nim kwoty.
    Oznacza to, ze powod podpisania weksla NIE MA ZNACZENIA.
    Weksel nie ulega automatycznemu anulowaniu, kiedy splacisz kredyt. Bank moze
    go wtedy zniszczyc, ale moze tez...wpisac tam dowolna sume i kazac Ci
    zaplacic, a sąd nie ma prawa brac pod uwage tego, ze weksel mial tylko
    zabezpieczyc kredyt, ktory splaciles. Ma obowiazek nie brac pod uwage
    niczego poza samym wekslem. Ochrony nie zapewni Ci tez umowa. Zobowiazania z
    weksla zasądza się natychmiast, a wysądzenie się z bankiem na podstawie
    takiej umowy jest b. trudne.
    Weksel IN BLANCO oznacza, że nawet nie wiesz, jaką kwotę Ci tam wpiszą. W
    przypadku zwykłego weksla znasz chociaż sumę. W przypadku weksla in blanco
    kwota może być dowolna i teoretycznie może znacznie przekraczac Twój
    rzeczywisty dług.
    Dlatego warto sprawdzic, czy na bank, z ktorym zawierasz umowe kredytu nie
    bylo w tej kwestii skarg klientow (chocby w Federacji Konsumentow), trzeba
    wszystko dokladnie przemyslec, bo to b. powazna decyzja.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 9. Data: 2002-10-16 23:29:33
    Od: "Ewa" <o...@o...pl>

    dużo informacji znajdziesz na stronie www.weksel.pl
    prawdziwych, a nie zasłyszanych

  • 10. Data: 2002-10-17 06:27:00
    Od: "Wojciech Gwiazdowski" <g...@m...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aokq1a$f63$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > bylo w tej kwestii skarg klientow (chocby w Federacji Konsumentow), trzeba
    > wszystko dokladnie przemyslec, bo to b. powazna decyzja.

    Po przeczytaniu tych rewelacji wlosy stanely mi deba na glowie !!! Czy
    jestes w stanie podac chocby jeden przyklad (opisany, artykol w gazecie
    itp.) na potwierdzenie swoich slow ? Powiem to eufemistycznie : mijasz sie z
    prawda !!! Deklaracja wekslowa podpisywana razem z wekslem in blanco jest
    dokumentem precyzyjnie okreslajacym sytuacje zezwalajace bankowi na
    wypisanie weksla (czyli zerwanie umowy kredytowej i domaganie sie
    natychmiastowej splaty naleznosci). Jest to instrument zabezpieczajacy
    wierzytelnosci, a nie wytrych do naduzyc i manipulacji. Gdyby taka sytuacja
    mogla miec miejsce, nikt o zdrowych zmyslach nie dopuscilby do uzywania tego
    zabezpieczenia. Kazdy, kto terminowo splaca swoje zobowiazania nie powinien
    sie obawiac. Gorzej z nieplacacymi. Oczywiscie ostrosc kryteriow ktorymi
    kieruje sie Bank zrywajac umowe ktredytowa moze byc rozna, ale od tego ma
    sie rozum, aby ja dokladnie przeczytac i ewentualnie negocjowac. Jezeli jest
    skrajnie niekorzystna - skorzystac z innego Banku. Wysokosc odsetek to nie
    jedyne kryterium wyboru Banku, szczegolnie w przypadku, gdy w gre wchodza
    duze pieniadze.

    pozdrawiam

    Wojciech Gwiazdowski