PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kasa Fiskalna

  • 1. Data: 2002-10-16 09:19:29
    Temat: Kasa Fiskalna
    Od: "Sting" <s...@l...pl>

    Jeśli prowadze punkt gastronomiczny to czy muszę posiadać kasę fiskalna
    nawet jeśli nie jestem watowcem ???

  • 2. Data: 2002-10-16 17:11:09
    Temat: Re: Kasa Fiskalna
    Od: "Card" <c...@i...com>

    tak jesli przekroczysz pewne obroty polecam poczytac przepisy
    www.herc.prv.pl , jesli jestes z dolnegoslaska moge polecic ci dobra firme
    :)

  • 3. Data: 2002-10-20 11:47:29
    Od: "Gres" <g...@k...net.pl>

    Użytkownik "Sting" <s...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli prowadze punkt gastronomiczny to czy muszę posiadać kasę fiskalna
    > nawet jeśli nie jestem watowcem ???

    Człowieku ! czytam Twoje posty pojawiające się od jakiegoś czasu na p.p.d. i
    jestem przerażony poziomem Twojej ignorancji w temacie za który chcesz się
    wziąść. Prowadzenia DG nie można zaczynać nie mając podstawowej wiedzy o tym
    co to jest podatek VAT albo kiedy trzeba kupić kasę fiskalną. Zadajesz takie
    pytania które nie powinny być kierowane na to forum ale raczej do jakiegoś
    biura rachunkowego. Zapłacisz parę złotych ale przynajmniej ktoś kompetentny
    Ci wytłumaczy podstawowe pojęcia. Innaczej przepadniesz w krótkim czasie i
    pozostaną Ci tylko długi do spłacenia.

    A co meritum to kasę musisz kupić jeżeli poziom Twojej sprzedaży przekroczy
    jakąs kwotę (chyba 40 tyś.). Wcześniej możesz prowadzić sprzedaż na
    podstawie tzw. ewidencji sprzedaży gdzie wpisujesz przychody. Co nie znaczy
    że nie możesz mieć kasy od początku działalności. Przysługuje Ci też zwrot
    kosztów zakupu kasy z US w wysokości chyba połowy ceny kasy. Z tym że każda
    następna kasa już pod tą ulgę nie podpada. Dlatego lepiej kupić np. dwie
    kasy naraz jeżeli masz w perspektywie rozszerzenie działalności.
    Chyba że wystawiasz tylko faktury VAT to kasa nie jest Ci do niczego
    potrzebna.

    GRES
    g...@k...net.pl
    GG #219469