PracaGrupypl.praca.dyskusje › weksel in blanco

  • 11. Data: 2002-10-17 15:07:53
    Temat: Re: weksel in blanco
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:aokspk$ipf$1@news2.tpi.pl...
    > dużo informacji znajdziesz na stronie www.weksel.pl
    > prawdziwych, a nie zasłyszanych

    Tak... na wykladach mozna sie tylu idiotycznych rzeczy nasluchac, a jak ktos
    jeszcze nie daj Boze dorwie sie do podrecznikow...
    Skoro zrodlem wiarygodnych informacji staja sie strony internetowe,
    to cytuje, za strona http://www.abc-doradztwo.pl/weksel.htm :

    Definicja weksla - jest to papier wartościowy o określonej dokładnie przez
    prawo wekslowe formie, charakteryzujący się tym, że złożenie na nim podpisu
    stanowi PODSTAWE i PRZYCZYNE zobowiązania wekslowego podpisującego. (...)

    Weksel własny- (inaczej suchy, prosty, sola) zawierający BEZWARUNKOWE
    przyrzeczenie wystawcy zapłacenia określonej sumy pieniędzy we wskazanym
    miejscu i czasie.

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 12. Data: 2002-10-17 15:18:29
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Gwiazdowski" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:aokq1a$f63$...@n...tpi.pl...

    > Po przeczytaniu tych rewelacji wlosy stanely mi deba na glowie !!! Czy
    > jestes w stanie podac chocby jeden przyklad (opisany, artykol w gazecie
    > itp.) na potwierdzenie swoich slow ?
    Nie wiem dlaczego koniecznie mam powolywac sie akurat na artykul w gazecie,
    czym jest weksel in blanco, uczono mnie jeszcze na studiach, ale skoro to
    takie wazne...
    o! mam!
    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=5297
    Aha, nie chcialam, zeby komukolwiek wlosy stawaly na glowie :-o
    natomiast przeraza mnie mysl, jak wielu ludzi nie wiedzacych nawet, czym
    jest weksel in blanco podpisuje takie weksle. Szczegolnie, ze wymagaja ich
    nie tylko banki, ale takze np. firmy leasingowe. Oczywiscie mozna uznac
    odgornie, ze przeciez nic sie nie stanie, nie panikuujamy, to samo dotyczy
    mnostwa spraw, a potem w federacji konsumentow sie dziwia, dlaczego ci
    ludzie mysla dopiero, jak juz nic nie da sie zrobic, dlaczego maja tak
    skrajne zaufanie w sytuacjach, kiedy naprawde moga wiele stracic.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 13. Data: 2002-10-18 07:25:04
    Od: "Wojciech Gwiazdowski" <g...@m...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aomkbd$ohe$...@n...tpi.pl...

> [...]
    gazecie,
    > czym jest weksel in blanco, uczono mnie jeszcze na studiach, ale skoro to

    Nie chodzilo mi o wiedze czym jest weksel in blanco ( te wiedze posiadam),
    ale o fakt naduzyc. Jezeli tniesz cudze posty, to rob to tak, aby nie
    zmieniac ich pierwotnego sensu. Artykol przeczytalem z uwaga, ale moim
    zdaniem wybralas kiepski przyklad. Po pierwsze - nie znamy zakonczenia tej
    sprawy, po drugie - w gre wchodzily osoby trzecie w postaci firmy
    zewnetrznej - posrednika. Artykul nie opisuje punktow umowy klient-bank
    dotyczacych sytuacji, w ktorych bank moze wypowiedziec umowe i postawic
    kredyt w stan natychmiastowej wymagalnosci. Klient ewidentnie nie dopilnowal
    swoich spraw, zdajac sie na rozwiazanie problemu przez posrednika. Posrednik
    nie byl strona umowy kredytowej. Mozna tak dalej w nieskonczonosc ....

> [...]
    > ludzie mysla dopiero, jak juz nic nie da sie zrobic, dlaczego maja tak
    > skrajne zaufanie w sytuacjach, kiedy naprawde moga wiele stracic.

    Tu sie z toba zgadzam w zupelnosci. Niewiedza szkodzi. Trudno sie jednak
    dziwic bankom, ze wybieraja takie zabezpieczenia, ktore ich zdaniem
    minimalizuja ryzyko trudnych, niesciagalnych kredytow. Umowy podpisuja
    dobrowolnie i bez zadnego przymusu dwie strony. Kazdy, kto decyduje sie na
    kredyt podejmuje pewne (skalkulowane) ryzyko. Musi brac pod uwage rowniez
    nastepujaca sytuacje : co bedzie, jesli strace plynnosc finansowa i nie bede
    w stanie dotrzymac warunkow umowy ? Dopiero po takiej kalkulacji i dokladnej
    analizie warunkow umowy mozemy podjac decyzje o jej podpisaniu. Jezeli
    czegos nie rozumiemy lub mamy watpliwosci, lepiej tresc umowy skonsultowac z
    prawnikiem lub jakims doradca finansowym. Koszty poniesione na porade moga
    okazac sie niewspolmiernie male w stosunku do kosztow blednej decyzji !!!
    Jezeli uwazamy, ze umowa sformulowana jest stronniczo i chroni tylko
    interesy banku, sprobujmy ja negocjowac. Jezeli to jest niemozliwe,
    wybierzmy oferte innego banku.
    Myslenie,_wiedza_i_zasada_ograniczonego_zaufania jest kluczem do unikania
    problemow zyciowych. Czego wszystkim i sobie zycze ;-))) .

    pozdrawiam

    Wojciech Gwiazdowski