PracaGrupypl.praca.dyskusje › w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)

  • 31. Data: 2004-06-22 08:50:20
    Temat: Re: w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)
    Od: "MerlinXP" <M...@W...onet.pl>

    > ...Sam fakt, ze firma majac
    > informatyka zawolala kogos z zewnatrz zeby zrobil cos tam niezbyt trudnego
    > swiadczy o tym, ze gosc sie szanuje i byle pierdolami sie nie zajmuje :)))

    Dokładnie tak samo myślę.
    Człowiek wie "ogólnie": co ma być zrobione, ma budżet, to po co ma sam
    dłubać jak może dać zadanie specjaliście.
    Skoro jest specjalista (za rozsądne pieniądze), to dlaczego nie dac mu
    zarobić ?
    Na tym polega (wg mnie) rola "koordynatora IT" - przecież wnikanie w
    specyfikę wielu różnych narzędzi, rozwiązań nie ma sensu - to się tak szybko
    zmienia, kręci (często wokół własnego ogona), pojawia i znika...

  • 32. Data: 2004-06-22 09:37:54
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No duza firma to podstawa. W malej nie ma szkolen, ucz sie sam,
    > nie ma polityki ksztalcenia. Zbytnio sie nie rozwijasz.
    > A zarabia sie 700 zl. Bo czy szef ma 3000 czy 15 000 zl zysku, to
    > zawsze zostawi 1600 lub 13 600 dla siebie, a dwom swoim
    > pracownikom zaplaci po 700 zl. Normalna sprawa.

    Akurat niezupelnie o to chodzi, bo w malych firmach czesto zarobisz calkiem
    przywoite pieniadze
    Tylko ze
    1. Najczesciej jakies umowy o dzielo itp - czyli cos b. dobre dla studenta a
    nie potem
    2. Ciezko przejsc do innej sfery czyli duzych firm
    3. Rozwoj, ale nie jako szkoelnia ( te sa obciete bardzo w duzych firmach ),
    ale jako uzywane technologie - tu sie
    troche zmienia bo przy obecnym rozwoju OpenSource ciekawe rzeczy mozna robci
    tez w malych firmach
    4. Skoncentrowanie na biezacym zysku, a nie robieniu czegos bardziej
    rozwijajcego ( w malej firmie ceni sie dlubaninke
    kolejnego raportu dla klienta ktory przyniesie konkretny zysk )

    Ale male firmy maja tez swoje plusy ....
    Dopoki nie zaczniesz pracowac w duzej firmie, to w pelni nie zrozumiesz
    Dilberta ....

    > Niemniej pytanie pozostaje - jaka dziedzina w duzej firmie?
    > Wdrozenia, programowanie (czego?) ?

    Akurat wdrozenia to IMHO bardzo szerokie pojecie ...
    I moze byc to cos calkiem rozwijajacy, jak i oglupiajce zajecie - zalezy od
    produktu i sposobu wdrazania.

    --
    Jacek

  • 33. Data: 2004-06-22 09:41:24
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    > Dnia Mon, 21 Jun 2004 09:41:48 +0200, "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    > Do dużej bez doświadczenia się raczej nie załapie, bo zwykle nie ma czasu
    na
    > szkolenia nowych ludzi. Przychodzi, dostaje 2 dni na aklimatyzację i dalej
    musi
    > sobie radzić. :)

    No wlasnie, wiec duze firmy czesto zatrudniaja
    - ludzi w doswiadczeniem w duzych firmach
    albo
    - absolwentow za grosze - jak sie w ciagu tygodnia wdroza to OK, a jak nie -
    nastepny prosze ....

    > No u mnie akurat było odwrotnie. :)

    Ja dluuugo szukalem ....
    Generalnie 3 miesiace pracy dla Oracle Polska bylo znacznie wiecej warte niz
    5 lat pracy w malej firmie ....

    --
    Jacek

  • 34. Data: 2004-06-22 16:51:52
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004 10:50:20 +0200, "MerlinXP"
    <M...@W...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dłubać jak może dać zadanie specjaliście.
    >Skoro jest specjalista (za rozsądne pieniądze), to dlaczego nie dac mu

    ;o) ale ja tam tylko wlaczylem "udostepnianie polaczenia
    internetowego"

  • 35. Data: 2004-06-22 20:38:55
    Od: "mazi" <m...@o...pl>

> [...]
    > pracodawca inwestuje w pracownika i go ceni, gdyz
    > pracownik jest jego wartoscia i drugie - ma sie z tego w miare
    > wystarczajace na zycie wynagrodzenie?
    >
    > Slyszalem, iz
    > - nie warto byc administratorem win/linux, gdyz praca
    > ta obecnie jest kompletnie bezwartosciowa, mozna miec
    > 500 zl i kopa w d..pe przy byle okazji, w modzie jest oursourcing.
    > - nie warto byc programista webowym, gdyz kazdy oczekuje,
    > ze pracownik bedzie trzaskal stronki za poldarmo, a jak nie to
    > jest pelno chetnych, lacznie z technikami informatyki, ktorzy

    Skoro tak rozważasz sprawe to na wielki brak kasy nie nazekasz zrób sobie
    certyfikaty cisco i ruszaj do roboty napewno sie oplaci ..!

  • 36. Data: 2004-06-22 21:32:02
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Skoro tak rozważasz sprawe to na wielki brak kasy nie nazekasz zrób sobie
    >certyfikaty cisco i ruszaj do roboty napewno sie oplaci ..!

    Jakieś doświadczenia? Tobie albo jakimś znajomym przydał się ten
    papier? Czy to zwykły, niepotrzebny świstek?
    Pytam się z ciekawości, bo zrobiłem ccna1 (100zł dałem - promocja była
    ;-)) i nie wiem czy dalej w to kasę ładować (jakieś 3k zł za całego
    ccna). Dałoby radę już z tym coś zarobić? Czy dopiero z ccnp
    gdziekolwiek się pokazywać?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 37. Data: 2004-06-23 20:13:46
    Od: "Pawel P." <pisiu@[nospam]yahoo.com>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jakieś doświadczenia? Tobie albo jakimś znajomym przydał się ten
    > papier? Czy to zwykły, niepotrzebny świstek?
    > Pytam się z ciekawości, bo zrobiłem ccna1 (100zł dałem - promocja była

    Eeeee.... ccna1 ? Cos nie kumam. Chodzi ci o akademie cisco czy o Cisco
    Certified Network Associate - ten drugi to jeden egzamin i kosztuje 600 zl.

    Pawel P.

  • 38. Data: 2004-06-23 21:34:06
    Od: "Jakub Bryl" <j...@p...onet.pl>

    W artykule news:cbco8o$2h8r$1@mamut.aster.pl,
    niejaki(a): Pawel P. z adresu <pisiu@[nospam]yahoo.com> napisał(a):
> [...]
    >
    > Eeeee.... ccna1 ? Cos nie kumam. Chodzi ci o akademie cisco czy o
    > Cisco Certified Network Associate - ten drugi to jeden egzamin i

    Niedawno Cisco, wraz ze uaktualnieniem egzaminu, umożliwiła uzyskanie tego
    certyfikatu w dwóch turach. Najpierw zdajesz Interconnecting Cisco
    Networking Devices (640-811), potem Introduction to Cisco Networking
    Technologies (640-821). Pewnie chodzi o jeden z tych egzaminów. Jest też
    możliwość zdania wszystkiego razem (640-801).

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Bryl GG: 2715980 Jakub.Bryl (at) gazeta.pl
    "Któż umie tak jak Polak mówiąc milczeć, milcząc pić, tak