PracaGrupypl.praca.dyskusje › w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)

  • 11. Data: 2004-06-21 07:41:48
    Temat: Re: w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENIOWIEC)
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cb5ab2.1so.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
    > Dnia Sun, 20 Jun 2004 22:37:18 +0200, Kasek <k...@f...onet.pl>
    > wklepał(-a):

    > Najpierw zdobądź doświadczenie (o ile nie masz się jeszcze czym pochwalić
    w CV)
    > nawet w mniejszej firmie, ale niech to będą konkretne wyniki. Czyli coś,
    czym
    > możesz się pochwalić, np. zoptymalizowanie działania systemu magazynowego
    > działania magazynu - skrócenie wyładunku towaru o 20%.
    > Potem z 2-3 letnim doświadczeniem możesz szukać pracy w większej firmie,
> [...]

    A tu sie z kolega nie zgodze troszke :-) O ile bedziesz mogl - staraj sie
    zalapac do duzej firmy jak najszybciej.
    Bo przejscie z malej do duzej jest ciezkie - dla wiekszosci duzych firm
    doswiadczenie w malej firmie, to zadne doswiadczenie ....
    Oczywiscie jezeli chcesz w ogole pracowac w duzej firmie ....

    --
    Jacek

  • 12. Data: 2004-06-21 07:45:30
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    chinol wrote:

    > Solaris ma byc na GPL ?? Sun juz calkiem upadl na leb ?? :))

    Zastanawiali się nad udostępnieniem źródeł, ale nie są aż tak głupi żeby na
    GPL. Zresztą widać że starają się coraz agresywniej Solarisa promować,
    jakiś czas temu można nawet było jakąś wersję za darmo ściągnąć.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2004-06-21 07:56:18
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > W ktorym kierunku isc jako informatyk?
    > Programista (webowy, aplikacji pod windows, pod
    > unix/linux), administrator (siec na Windows i/lub linux,
    > baz danych) czy wdrozeniowiec.

    [CIACH PRAWIE ALL]

    Wszystkie te zajecia sa ladne i piekne. Jednak z roku na rok ich wartosc sie
    zmienia.
    1.programista: obecnie raczej KODER - w wiekszosci firm to czlowiek
    przepisujacy na kod wymyslone juz rozwiazania;
    2.administrator: obecnie raczej NADZORCA SERWERA - systemy rozwijaja sie w
    kierunku jak najwiekszego ograniczenia samej potrzeby administracji - jak
    sie zrobi to, to kliknij tamto itp. Wiedza IT raczej zbedna. (Oczywiscie
    pisze o systemach komercyjnych).
    3. Wdrozeniowiec: dobry zawod - wymaga naprawde obszernej wiedzy
    praktycznej. Czysta wiedza IT raczej niewiele sie przydaje. wiec tutaj moge
    przyznac punkt ale tylko dla czlowieka z pasja i umiejacego sobie radzic w
    ekstremalnej sytuacji.

    Zapomniales o najblizszej kazdemu informatykowi roli: Inzynier - projektant.
    I tu wg mnie idzie najwiekszy rozwoj. Biorac pod uwage tak potezny rozwoj
    wszelkich narzedzi do projektowania i automatycznej generacji wszystkiego
    (chocby Rational, czy xDocletowe komercyjne klony) izynierowie
    oprogramowania (a nawet inzynierowie informacji) staja sie tymi, ktorzy
    dowodza na szeroko pojetym rynku IT. Wiedza kodera jest niczym w porownaniu
    z wiedza projektanta (w kontekscie pieniedzy a nie wiedzy jako takiej).
    Pozatym wlasnie iznynier-projektatnt ma szanse na najwieksze wykorzystanie
    wiedzy, ktora posiadl jako student informatyki na dobrej uczelni.

    Ktos juz wczesniej napisal, ze dobrze jest byc specem w czyms innym niz
    informatyka. I to jest swieta prawda. Dobry marketingowiec-informatyk to
    skarb w wielu firmach. Pozatym rozwoj takich technologi jak np. IMAP wymaga,
    aby tworca mial duza wiedze z zakresu ekonomii, finansow itp. Gospodarka w
    epoce permanentnej globalizacji upomni sie juz calkiem niedlugo o takich
    specow.

    Tomek

  • 14. Data: 2004-06-21 08:25:36
    Temat: Re: w ktorym kierunku isc jako INFORMATYK (prog. admin. WDROZENI
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    chinol wrote:
    > Niestety zbyt wiele osób tak nie myśli jak ja, a sytuacja jaka jest każdy
    > wie.

    > czy

    > Troche nie na temat, ale w Europie wprowadzono juz pierwsze regulacje
    > dotyczace licencjonowania rozwiazan algorytmicznych.

    Daj spokój z koncesjonowaniem, bo będzie to samo co we wszystkich
    branżach z koncesjami - drogo i monopol będą mieli krewni i znajomi
    królika. Koncesja nijak nie pomoże w tym, by oprogramowanie działało
    poprawnie, tylko dlatego, że firma ją ma (na pewno będzie ją mieć np.
    Prokom). Mam dość socjalizmu i komunizmu i szlag mnie trafia, jak nawet
    wśród informatyków zaczyna się pojawiać takie spojrzenie na rzeczywistość..

    A rzeczywistości, dzięki Bogu, wygląda to tak, że żaden właściciel
    elektrowni (o ile nie jest to urzednik państwowy, który ma w dupie, co
    się stanie, byle mu pensję i łapówki dawali) nie kupi nieprzetestowanego
    oprogramowania, albo od firmy, która nie ma dużej ilości sukcesów i
    żadnej poważnej wpadki w jego sektorze. To samo tyczy się innych
    krytycznych zastosowań komputerów w gospodarce.

    reik.

  • 15. Data: 2004-06-21 08:27:52
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Mon, 21 Jun 2004 09:45:30 +0200
    Piotr <p...@n...spamuj.com> wrote:

    > Zresztą widać że starają się coraz agresywniej Solarisa promować,
    > jakiś czas temu można nawet było jakąś wersję za darmo ściągnąć.

    Caly czas mozna za darmo sciagnac wersje na i386

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 16. Data: 2004-06-21 08:36:09
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Mon, 21 Jun 2004 10:27:52 +0200
    Slawek <s...@a...net> wrote:

    > Caly czas mozna za darmo sciagnac wersje na i386

    Acha jest tak, ze nie najnowsza, a poprzednia wersja Solarisa na
    i386 jest za free... takze teraz mozna sciagac Solaris 9.

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 17. Data: 2004-06-21 08:46:27
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Remigiusz Babicz" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Prokom). Mam dość socjalizmu i komunizmu i szlag mnie trafia, jak nawet
    > wśród informatyków zaczyna się pojawiać takie spojrzenie na

    Alez ja nie chce cie niepokoic :) Nie mowie ze sie z tego ciesze, tylko
    oglaszam wszystkim co jeszcze nie wiedza, ze POWOLI WCHODZIMY W ERE LICENCJI
    NA SORTOWANIE BOMBELKOWE :) Niestety, predzej czy pozniej musialo do tego
    dojsc.

> [...]
    > żadnej poważnej wpadki w jego sektorze. To samo tyczy się innych
    > krytycznych zastosowań komputerów w gospodarce.

    Tu nie chodzi o testowanie czegokolwiek. Idea idze raczej w kierunku praw
    autorskich do dziela, jakim jest algorytm wykonujacy jakies zadanko.

  • 18. Data: 2004-06-21 09:30:17
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    http://www.newsforge.com/os/04/06/16/1836251.shtml

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 19. Data: 2004-06-21 10:20:45
    Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jest jeszcze inna kwestia - polskie realia. A są one takie - że najlepiej
    jakby programista był przed trzydziestką, bo potem (niby czy naprawdę?) jest
    już wyeksploatowany. No a jak mu się nie uda pójść wyżej - czyli
    analityk-projektant to chyba do piachu....
    Jeśliby tak rzeczywiście było, to co mieliby robić programiści będąc już po
    40-tce? Przynajmniej w Polsce stereotyp jest taki, że jak komputerowiec to
    człowiek młody...
    Jeśliby nic w tym zakresie się nie zmieniło - to najlepszą drogą byłby chyba
    wybór kariery wdrożeniowca.

    pozdr

    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2004-06-21 10:32:55
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    chinol wrote:
    > Tu nie chodzi o testowanie czegokolwiek. Idea idze raczej w kierunku praw
    > autorskich do dziela, jakim jest algorytm wykonujacy jakies zadanko.

    Z tego co czytałem / słyszałem wynika, że będą opatentowane takie
    ficzery jak np. pasek postępu... paranoja!

    Np. M$ opatentuje swoje Look&Fell, inni opatentują migające przyciski, a
    jeszcze ktoś inny opatentuje połowę HTML'a (np. tabelkę z szarym tłem).

    I gdzie tu sens, gdzie logika?