PracaGrupypl.praca.dyskusje › w koncu wlasna dzialalnosc :)

  • 1. Data: 2005-01-02 14:39:31
    Temat: w koncu wlasna dzialalnosc :)
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Z racji braku ofert pracy w sektorze IT, przymierzam sie do zalozenia wlasnej
    dzialalnosci pt. "uslugi informatyczne". Ma w zwiazku z tym pare pytan do Was:

    1. Ile kosztuje rozpoczecie dzialalnosci, tzn wszystkie formalnosci w urzedach

    2. Jestem absolwentem (no na razie robie magisterke), ale absolwentem juz jestem
    ;). Czy to prawda, ze przez jakis okres zwolniony bylbym z oplaty na rzecz
    krwiopijcy pt. ZUS ?

    3. Jakie sa koszty prowadzenia - miesiecznie. Pomijam autko, biuro. Ile wynosi
    np. ryczalt, ile dla Vatowca ? i co sie bardziej oplaca

    4. Obszar to na razie Szczecin. Ma ktos jakies doswiadczenia na tym rynku ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-01-02 15:23:58
    Temat: Re: w koncu wlasna dzialalnosc :)
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>

> [...]
    Was:

    > 1. Ile kosztuje rozpoczecie dzialalnosci, tzn wszystkie formalnosci w

    250 zl

    (100 zl rejestracja dzialalnosci i 150 zl rejestracja VAT w skarbówce)
    z tym ze jesli nie bedziesz platnikiem VAT - musisz sie dowiedziec
    w skarbówce czy musisz, bo róznie to interpretuja w przypadku "uslug
    informatycznych",
    wtedy 150 zl mniej - w skarbówce maja problemy pod co to podciagnac :-)
    - mozesz sie uprzec, ze tak naprawde to nie sa uslugi, tylko np. wytwarzasz
    gotowe produkty - programy :-). Wiem bo sam mialem przejscia.
    Ostatecznie wyszlo na to ze lepiej mi sie oplaca byc jednak platnikiem VAT.

> [...]
    jestem
    > ;). Czy to prawda, ze przez jakis okres zwolniony bylbym z oplaty na rzecz

    Z tego co wiem, to to juz nieaktualne, i nie ma zwolnien.

    > 3. Jakie sa koszty prowadzenia - miesiecznie. Pomijam autko, biuro. Ile
    wynosi
    > np. ryczalt, ile dla Vatowca ? i co sie bardziej oplaca

    Najwiekszym kosztem dla wielu jest ZUS, bo niezaleznie od tego czy cos
    zarobisz wogóle,
    to musisz placic.

    650 zl miesiecznie w sumie. (no chyba ze sam zadeklarujesz ze chcesz placic
    wiecej)
    Ale tak w rzeczywistosci 500 zl, bo 150 zl z tego odliczasz potem od podatku
    (ubezpieczenie
    zdrowotne).

    Potem pozostaja juz tylko podatki - a te sa zalezne od tego ile zarobisz.
    Jak nic nie zarobisz - to nic nie placisz. A jak zarobisz, to 22% VAT + 19%
    dochodowy

    > 4. Obszar to na razie Szczecin. Ma ktos jakies doswiadczenia na tym rynku
    ?

    Niestety - w moim przypadku Dolny Slask

    LupoAlberto

  • 3. Data: 2005-01-02 19:08:29
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-02, azbest <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Z racji braku ofert pracy w sektorze IT, przymierzam sie do zalozenia wlasnej
    > dzialalnosci pt. "uslugi informatyczne". Ma w zwiazku z tym pare pytan do
    > Was:
    groups.google.pl, to ciągle powracający na tej grupie temat.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    PS. Odnoszę wrażenie, że ta grupa coraz bardziej potrzebuje FAQ...
    --
    Rozum mówi nie pij, ale silna wola zwycięża.
    /Muczachan/

  • 4. Data: 2005-01-02 19:50:40
    Od: Adam <o...@n...dd>

    > 4. Obszar to na razie Szczecin. Ma ktos jakies doswiadczenia na tym rynku ?

    ja mam ale jestes konkurecja to jak moge cos mowic ;)

    ogolna zasada, nie masz znajomosci i widokow to nie pchaj sie w firme a
    jak masz to sie pchaj. Szczecinski rynek? do d...

    chetnie poznam cennik ;) z VAT

  • 5. Data: 2005-01-02 19:59:04
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    > ja mam ale jestes konkurecja to jak moge cos mowic ;)

    gee....to az tak wysoko mnie cenisz...? ;)

    > ogolna zasada, nie masz znajomosci i widokow to nie pchaj sie w firme a
    > jak masz to sie pchaj. Szczecinski rynek? do d...

    czyli dupa ?
    K. piekny kraj....

    > chetnie poznam cennik ;) z VAT

    a ja Twoj :) Ot, z ciekawosci

  • 6. Data: 2005-01-02 20:19:40
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    > ?

    > Niestety - w moim przypadku Dolny Slask

    Kurcze, z tym zusem to przegiecie.
    A moglbys powiedziec jak Ty zaczynales ? Miales jakas firme nagrana, czy
    "czekales" na odpowiedz na ogloszenie ? :)

    Obslugujesz firemki czy wszystkich jak leci ?
    Z tego co zdazylem zauwazyc (pracujac w firmie sprawujacej opieke nad innymi),
    to takie typowe firemki (nieduze) nie wiedza jak szukac i gdzie firm
    informatycznych do ich obslugi...

    ps
    moze na priv?

  • 7. Data: 2005-01-02 23:02:35
    Od: Adam <o...@n...dd>

    azbest napisał(a):

    > gee....to az tak wysoko mnie cenisz...? ;)
    zlookalem inna grupe i widze ze wiesz co i jak poklepac

    > czyli dupa ?
    > K. piekny kraj....
    ale tak jest wszedzie, ogolnie dobrze jest miec kilka firm i robic tzn
    ryczalcik dla nich, kazdy jest zadowolony ty masz przewisywalny dochod a
    oni wiedza ze jak cos to tel i klepiesz nowa instalke platnika ;)

    > a ja Twoj :) Ot, z ciekawosci
    hehe nie mam jako takiego patrze na klienta i wiem

    aha biznes ten jest dosc niepewny i chyba niebardzo przyszlosciowy,
    informatyka w ogole to dno, za kilka lat[juz] kazdy wszytsko wyklika
    nawet w linuxie, pozostana tylko wysokospecjalistyczne dlubaniny ale jak
    to mowia kto to moze wiedziec napewno ;)

  • 8. Data: 2005-01-03 08:28:49
    Od: "Mikin" <m...@v...pl>

    http://www.1praca.gov.pl/firma.php

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-01-03 09:08:24
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 2 Jan 2005 20:59:04 +0100, azbest <a...@p...onet.pl>
    napisał:

    > czyli dupa ?
    > K. piekny kraj....

    Sprobuj zlapac moze konteakt z Vortretem (pisze na ta grupe). Dziala w
    malych miejscowosciach okoloszczecinskich i chwali sobie rynek - moze tam
    jest jakas nisza?

  • 10. Data: 2005-01-03 11:55:58
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Adam <o...@n...dd> zapodał(a):
    > azbest napisał(a):
    [...]
> [...]
    ogole to dno, za kilka lat[juz] kazdy wszytsko
    > wyklika nawet w linuxie, pozostana tylko wysokospecjalistyczne dlubaniny ale jak to

    ... każdy wyklika, wystuka... za następne kilka lat każdy będzie w firmie
    sam malował ściany, elektryke, etc. O czym Ty piszesz człowieku?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl