PracaGrupypl.praca.dyskusjew koncu wlasna dzialalnosc :) › Re: w koncu wlasna dzialalnosc :)
    From: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: w koncu wlasna dzialalnosc :)
    Date: Sun, 2 Jan 2005 16:23:58 +0100

    > Z racji braku ofert pracy w sektorze IT, przymierzam sie do zalozenia
    wlasnej
    > dzialalnosci pt. "uslugi informatyczne". Ma w zwiazku z tym pare pytan do
    Was:

    > 1. Ile kosztuje rozpoczecie dzialalnosci, tzn wszystkie formalnosci w
    urzedach

    250 zl

    (100 zl rejestracja dzialalnosci i 150 zl rejestracja VAT w skarbówce)
    z tym ze jesli nie bedziesz platnikiem VAT - musisz sie dowiedziec
    w skarbówce czy musisz, bo róznie to interpretuja w przypadku "uslug
    informatycznych",
    wtedy 150 zl mniej - w skarbówce maja problemy pod co to podciagnac :-)
    - mozesz sie uprzec, ze tak naprawde to nie sa uslugi, tylko np. wytwarzasz
    gotowe produkty - programy :-). Wiem bo sam mialem przejscia.
    Ostatecznie wyszlo na to ze lepiej mi sie oplaca byc jednak platnikiem VAT.

    > 2. Jestem absolwentem (no na razie robie magisterke), ale absolwentem juz
    jestem
    > ;). Czy to prawda, ze przez jakis okres zwolniony bylbym z oplaty na rzecz
    > krwiopijcy pt. ZUS ?

    Z tego co wiem, to to juz nieaktualne, i nie ma zwolnien.

    > 3. Jakie sa koszty prowadzenia - miesiecznie. Pomijam autko, biuro. Ile
    wynosi
    > np. ryczalt, ile dla Vatowca ? i co sie bardziej oplaca

    Najwiekszym kosztem dla wielu jest ZUS, bo niezaleznie od tego czy cos
    zarobisz wogóle,
    to musisz placic.

    650 zl miesiecznie w sumie. (no chyba ze sam zadeklarujesz ze chcesz placic
    wiecej)
    Ale tak w rzeczywistosci 500 zl, bo 150 zl z tego odliczasz potem od podatku
    (ubezpieczenie
    zdrowotne).

    Potem pozostaja juz tylko podatki - a te sa zalezne od tego ile zarobisz.
    Jak nic nie zarobisz - to nic nie placisz. A jak zarobisz, to 22% VAT + 19%
    dochodowy

    > 4. Obszar to na razie Szczecin. Ma ktos jakies doswiadczenia na tym rynku
    ?

    Niestety - w moim przypadku Dolny Slask

    LupoAlberto