PracaGrupypl.praca.dyskusje › urodzenie dziecka a dodatkowy urlop

  • 1. Data: 2007-01-15 08:17:22
    Temat: urodzenie dziecka a dodatkowy urlop
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    witam!

    Zwracam sie z nastepujacym pytaniem. Niedlugo rodze nasze pierwsze
    dziecko, ostatnio tesciowa powiedziala ze mojemu mezowi nalezy sie jakis
    dodatkowy urlop ze wzgledu na opieke nad zona.Czy ma racje? czy sa
    jakies dodatkowe dni urlopu przewidziane?
    Bardzo dziekuje za pomoc

    Ania

  • 2. Data: 2007-01-15 13:59:01
    Temat: Re: urodzenie dziecka a dodatkowy urlop
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Fumfol napisał(a):
> [...]
    > dodatkowy urlop ze wzgledu na opieke nad zona.Czy ma racje? czy sa
    > jakies dodatkowe dni urlopu przewidziane?

    należy mu się dwa dni urlopu okolicznościowego, i jest jeszcze cos
    takiego jak opieka ale to musiał by mu lekarz wypisać jakiś papierek o
    konieczności takiej opieki i jest to bardziej traktowane jako zwolnienie
    lekarskie - lecz tego do końca nie jestem pewien

    p.s Zeby nie zaczynać nowego wątku: a jak sie to ma z tak zwana opieka
    na dziecko, ponoć tego przysługuje dwa dni w roku na dziecko.

  • 3. Data: 2007-01-15 15:14:20
    Od: "mlca" <m...@w...pl>

    > p.s Zeby nie zaczynać nowego wątku: a jak sie to ma z tak zwana opieka na
    > dziecko, ponoć tego przysługuje dwa dni w roku na dziecko.

    Przysługuje ale 2 dni na oboje rodziców, więc jak mama wykorzysta 2 dni to
    tata już nie ma.

  • 4. Data: 2007-01-15 16:45:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    > należy mu się dwa dni urlopu okolicznościowego,

    Urlop okolicznościowy ->
    http://prawo.money.pl/akty-prawne/ujednolicone-akty-
    prawne/kodeksy/rozporzadzenie;ministra;pracy;i;polit
    yki;socjalnej;z;dnia;15,1996,60,281,DU,344.html
    par. 15 pkt 1.
    Pracodawca płaci ze swojej kieszeni tyle ile byś zarobił za te dwa dni
    gdybyś pracował.
> [...]
    zwolnienie
    > lekarskie - lecz tego do końca nie jestem pewien

    ***********
    Zasiłek opiekuńczy -> http://www.zus.pl/swiadcze/zas004.htm
    System ubezpieczeń.
    Płatny przez ZUS (podobnie jak zasiłek chorobowy, czyli
    nieoskładkowany), ale to w szczególnych przypadkach jest udzielany:
    "Zasiłek opiekuńczy przysługuje pod warunkiem, że nie ma innych członków
    rodziny mogących zapewnić opiekę. W przypadku sprawowania opieki nad
    chorym dzieckiem w wieku do lat 2., zasiłek opiekuńczy przysługuje nawet
    wówczas, gdy są inni członkowie rodziny mogący zapewnić opiekę."

    ***********

    > p.s Zeby nie zaczynać nowego wątku: a jak sie to ma z tak zwana opieka
    > na dziecko, ponoć tego przysługuje dwa dni w roku na dziecko.

    Opieka na dziecko - >
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy?sec
    =08#
    Wg Kodeksu Pracy, płaci pracodawca ze swojej kasy (tak jakbyś pracował).
    Art. 188 :"Pracownikowi wychowującemu przynajmniej jedno dziecko w wieku
    do 14 lat przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy na
    2 dni, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia."
    i Art. 1891. "Jeżeli oboje rodzice lub opiekunowie dziecka są
    zatrudnieni, z uprawnień określonych w art. 148 pkt 3, art. 178 § 2,
    art. 186 § 1 i 2, art. 1861-1865, art. 1867 i art. 188 może korzystać
    jedno z nich." Opieka na dziecko

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)