PracaGrupypl.praca.dyskusjeurodzenie dziecka a dodatkowy urlop › Re: urodzenie dziecka a dodatkowy urlop
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: urodzenie dziecka a dodatkowy urlop
    Date: Mon, 15 Jan 2007 17:45:49 +0100

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:eog143$6b5$1@news.onet.pl...
    > należy mu się dwa dni urlopu okolicznościowego,

    Urlop okolicznościowy ->
    http://prawo.money.pl/akty-prawne/ujednolicone-akty-
    prawne/kodeksy/rozporzadzenie;ministra;pracy;i;polit
    yki;socjalnej;z;dnia;15,1996,60,281,DU,344.html
    par. 15 pkt 1.
    Pracodawca płaci ze swojej kieszeni tyle ile byś zarobił za te dwa dni
    gdybyś pracował.
    i jest jeszcze cos
    > takiego jak opieka ale to musiał by mu lekarz wypisać jakiś papierek
    > konieczności takiej opieki i jest to bardziej traktowane jako
    zwolnienie
    > lekarskie - lecz tego do końca nie jestem pewien

    ***********
    Zasiłek opiekuńczy -> http://www.zus.pl/swiadcze/zas004.htm
    System ubezpieczeń.
    Płatny przez ZUS (podobnie jak zasiłek chorobowy, czyli
    nieoskładkowany), ale to w szczególnych przypadkach jest udzielany:
    "Zasiłek opiekuńczy przysługuje pod warunkiem, że nie ma innych członków
    rodziny mogących zapewnić opiekę. W przypadku sprawowania opieki nad
    chorym dzieckiem w wieku do lat 2., zasiłek opiekuńczy przysługuje nawet
    wówczas, gdy są inni członkowie rodziny mogący zapewnić opiekę."

    ***********

    > p.s Zeby nie zaczynać nowego wątku: a jak sie to ma z tak zwana opieka
    > na dziecko, ponoć tego przysługuje dwa dni w roku na dziecko.

    Opieka na dziecko - >
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy?sec
    =08#
    Wg Kodeksu Pracy, płaci pracodawca ze swojej kasy (tak jakbyś pracował).
    Art. 188 :"Pracownikowi wychowującemu przynajmniej jedno dziecko w wieku
    do 14 lat przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy na
    2 dni, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia."
    i Art. 1891. "Jeżeli oboje rodzice lub opiekunowie dziecka są
    zatrudnieni, z uprawnień określonych w art. 148 pkt 3, art. 178 § 2,
    art. 186 § 1 i 2, art. 1861-1865, art. 1867 i art. 188 może korzystać
    jedno z nich." Opieka na dziecko

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)