PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlopy...

  • 1. Data: 2002-07-06 10:28:58
    Temat: urlopy...
    Od: "p." <l...@o...pl>

    Witam.

    Nie do konca wiem gdzie szukac informacji a "Prawo pracy" to kazdy inaczej
    interpretuje.

    Z koncem czerwca skonczylem prace - wygasla umowa czasowa, w firmie
    pracowalem
    od polowy lutego poprzedniego roku czyli 1 rok i ponad 4 m-ce, byla to moja
    pierwsza
    pelnoetatowa praca.

    W czasie pracy wykorzystalem 10 dni urlopu (2 dni w roku 2001 i 8 dni w roku
    2002) i
    teraz moje pytania:
    - ile mam jeszcze nie wykorzystanego urlopu ?
    - czy 18 dni nalezalo mi sie od polowy lutego '02 (po roku pracy) ?

    Ostatecznie z firma ustalilem, ze wyplaca mi ekwiwalent za 8 dni, ktore mi
    zostaly do
    wykorzystania ale teraz kolejna sprawa czy za 4 m-ce, ktore byly juz w
    drugim roku mojej
    pracy nic mi sie nie nalezy ?

    --
    p.

  • 2. Data: 2002-07-06 10:40:45
    Temat: Re: urlopy...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 6 Jul 2002 12:28:58 +0200, "p." <l...@o...pl>
    zakodował:

> [...]
    >pracowalem
    >od polowy lutego poprzedniego roku czyli 1 rok i ponad 4 m-ce, byla to moja

    No to prawo do pierwszego pełnego urlopu nabyłeś z upływem roku pracy
    (czyli w połowie lutego 2002). Jeżeli nie ukończyłeś studiów wyższych,
    to należy Ci się 18 dni urlopu. Prawo do następnego urlopu nabędziesz
    1 stycznia 2003.

    >W czasie pracy wykorzystalem 10 dni urlopu (2 dni w roku 2001 i 8 dni w roku
    >2002) i
    >teraz moje pytania:
    >- ile mam jeszcze nie wykorzystanego urlopu ?

    8 dni (10, jeżeli ukończyłeś studia albo 5 letnią szkołę średnią)

    >- czy 18 dni nalezalo mi sie od polowy lutego '02 (po roku pracy) ?

    Tak.

> [...]
    >zostaly do
    >wykorzystania ale teraz kolejna sprawa czy za 4 m-ce, ktore byly juz w

    Nic.

    Art. 153. Par. 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z
    upływem 6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu
    przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.
    Par. 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem
    roku pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w Par. 1.
    Par. 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    Art. 154. Par. 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 18 dni roboczych - po roku pracy,
    2) 20 dni roboczych - po 6 latach pracy,
    3) 26 dni roboczych - po 10 latach pracy.

    Art. 155. Par. 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu,
    wlicza się z tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) ?redniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) ?redniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,
    4) ?redniej szkoły ogólnokształc?cej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-07-06 14:14:53
    Od: "p." <l...@o...pl>

    Wielkie dzieki z odpowiedz a jeszcze jedno pytanko:

    - czy za studia nalezy sie jakis urlop ?
    tzn. czy jesli pracownik kontunuuje nauke w czasie pracy (studia zaoczne) ma
    prawo do jakiegos dodatkowego urlopy ?

    --
    p.

  • 4. Data: 2002-07-06 17:38:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 6 Jul 2002 16:14:53 +0200, "p." <l...@o...pl>
    zakodował:

    >- czy za studia nalezy sie jakis urlop ?

    Tak, wakacje - na uczelni ;)
    Wolałbyś, żeby za pobieranie nauki pracodawca zobowiązany był dołożyć
    np. 5 dni urlopu ekstra? Choćbyś wtedy stawał na rzęsach, to jako
    student nie znalazłbyś pracy na umowę o pracę, a jakbyś zaczynał
    studia w czasie pracy, to byś nie mógł spać spokojnie w obawie, że Cię
    zwolni.

    >tzn. czy jesli pracownik kontunuuje nauke w czasie pracy (studia zaoczne) ma
    >prawo do jakiegos dodatkowego urlopy ?

    Ciąg dalszy art. 155 KP

    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegaj? sumowaniu.

    Par. 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do
    okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się b?dĽ okres
    zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, b?dĽ okres nauki,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-07-06 18:49:37
    Od: "p." <l...@o...pl>

    Użytkownik "Kaizen" napisał...

    > Tak, wakacje - na uczelni ;)

    Hehehe.

> [...]
    > zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, b?dĄ okres nauki,
    > zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.

    Nie, nie - chodzi mi o cos innego, slyszalem kiedys mnije wiecej cos takiego
    "jesli pracownik w czasie pracy pobiera nauke ma prawo do 2 dni urlopu w
    ciagu roku"... przewidziane to to niby ma byc na egzaminy czy tez jako czas
    na przygotowanie sie do egzaminow.
    Zastanawia mnie czy jest to tylko dobra wola pracodawcy (przyznanie urlopu
    "szkolnego" czyt. okolicznosciowego) czy jest na to jakis przepis czyt.
    przymus pracodawcy.

    Przy okazji... gdzies w sieci znajde KP ?

    --
    p.