PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop ze swietem w srodku › Re: urlop ze swietem w srodku
    From: "Ewa Owczarek" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: urlop ze swietem w srodku
    Date: Wed, 10 Jul 2002 12:22:19 +0200

    Kodeks Pracy w art.162 mówi że pracownik może złożyć wniosek o podział
    urlopu na części, jednak co najmniej jedna część urlopu powinna obejmować co
    najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych czyli bez względu na to czy to
    święto czy dzień roboczy. Ale spotkałam się z tym że pracodawcy nakazują
    pracownikom podzielić urlop na krócej niż 2tyg. a pracownicy siedzą cicho
    aby jej nie stracić. A co do świadczenia urlopowego, jeśli pracodawca nie
    tworzy Funduszu Socjalnego jest obowiązany do wypłaty pracownikowi raz w
    roku świadczenia urlopowego pracownikowi korzystającemu z urlopu
    wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 dni kalendarzowych. Reguluje to
    Ustawa o zakładowym funduszu socjalnym. W zasadzie pracownik może pisemnie
    zrzec się tego świadczenia, gdyż niestety ten przepis nie jest bezwzględnie
    obowiązujący i nie ma przewidzianej sankcji za jego nieprzestrzeganie.
    Jednak aby nie działać wbrew przepisom kodeksu pracy przynajmniej jedna
    część urlopu musi obejmować co najmniej okres 14dni kalendarzowych. I tutaj
    te przepisy ze sobą korelują. Można dochodzić tego świadczenia na drodze
    sądowej ale czy warto za te 400-500zł.? Zyczę powodzenia i lepszego
    pracodawcy.
    Użytkownik Magdunia <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aggtma$ieq$...@f...man.torun.pl...