PracaGrupypl.praca.dyskusje › ulgi przy zakładaniu firmy - pomoc

  • 1. Data: 2006-08-30 20:49:37
    Temat: ulgi przy zakładaniu firmy - pomoc
    Od: " michał" <m...@N...gazeta.pl>

    witam,
    chciałbym założyć własną działalnośc gospodarczą, jestem osobą bezrobotną i
    mam pytanie czy ktoś wie coś na temat jakichkolwiek ulg, czy takowe istnieją
    na otwarcie działalności gospodarczej aby obniżyc miesiączne koszty utrzymania
    działalności. Zajmuje się małą produkcją, chciałbym zacząć sprzedawać moje
    wyroby do sklepów, może hurtowni, ale przeaża mnie to, że musiałbym oddać
    połowę zarobionych pieniędzy państwu - a i tak nie jest powiedziane, że
    cokolwiek zarobię. Więc jakakolwiek ulga w miesiącznym utzrymaniu działalności
    gospodarczej ułatwiłaby mi start oraz jak coś nie wyjdzie nie byłbym mocno
    obciążony wydatkami...

  • 2. Data: 2006-08-30 21:36:38
    Temat: Re: ulgi przy zakładaniu firmy - pomoc
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > gospodarczej ułatwiłaby mi start oraz jak coś nie wyjdzie nie byłbym mocno

    Przeczytaj art. 32 pkt 2 konstytucji. Tam jest odpowiedź. Nie moze być ulg dla
    wybranych. Mogą być dla wszystkich albo dla nikogo. A ze takie ulgi są. Zrobił
    je ktoś kto nie zna konstytucji, albo zna i miał w tym jakiś cel. Ulgi nie są
    obligatoryjne. Można z nich korzystać. Za jakiś czas, jak sie zmieni wladza a w
    kasie zabraknie pieniędzy ktoś to znajdzie. Nowy rzad zwali wine na
    poprzednikow. Poprzednicy dostaną nagany w jadłospisie a zwykli ludkowie ,
    którzy skorzystali z ulg będą je musieli oddać. Ostatecznie konstytucje własnego
    państwa powinien każdy znać na pamięć. I nie bedzie tłumaczenia że był jakiś
    przepis. Jak był niezgodny z konstytucją to tak jakby go nie było. Poczytaj
    konstytucję. Może się okazać ze ulgi o jakie Ci chodzi w niej są. Moze nie ma
    obowiązku płacenia pewnego świadczenia a jest tylko prawo państwa do jego
    wypłacania. Tam jest ladnie napisane. I co fajniejsze żaden urzednik nie ma
    prawa tego interpretować. Konstytucja jest nieinterpretowalna. Tomek

  • 3. Data: 2006-08-31 08:00:25
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyroby do sklepów, może hurtowni, ale przeaża mnie to, że musiałbym oddać

    nie bardzo rozumiem, jestes bezrobotny i prowadzisz zakład produkcyjny? To co w nim i
    po co wytwarzasz, dla przyjemnosci?
    Nie ma co sie przerazac, tylko trzeba policzyc, ile kosztuja cie srodki do
    wyprodukowania czegos, za ile to cos bedzie mozna sprzedac i w jakiej ilosci.
    Nie oddaje sie polowy zarobionych pieniedzy panstwu, bo 22 VAT na ten przyklad sie
    zbiera w imieniu panstwa, i w ogole nigdy nie byly to pieniadze przez Ciebie
    zarobione - tak to traktuj, bedziesz lepiej rozumial procesy.
    Co do ulgi - jedynie nizszy ZUS , o ile w ciagu 2 lat poprzednio nie byles
    przedsiebiorca.
    Jesli rzeczywiscie jestes zarejestrowany jako bezrobotny, to mozesz na rozpoczecie
    dzialalnosci uzyskac dotacje, o to juz pytaj w swoim urzedzie pracy, bo nei na
    wszystko i nie zawsze ja mozna dostac.

    Wojtek

  • 4. Data: 2006-08-31 09:52:16
    Od: " " <m...@g...pl>

> [...]
    > rozpoczecie dzialalnosci uzyskac dotacje, o to juz pytaj w swoim =
    > urzedzie pracy, bo nei na wszystko i nie zawsze ja mozna dostac.=20

    może nie jasno się wyraziłem, moja "produkcja" to wytwarzanie artystycznych
    przedmiotów, na razie robie to dla siebie, dla znajomych, ale chciałbym na tym
    spróbować zarabiać. Chciałbym oddawać wytworzone przeze mnie rzeczy do
    sklepów, galeryjek, może hurtowni. W Urzedach Pracy można dostać pieniądze na
    start działalności ale mi nie o to chodzi, ponieważ wszystko co potzrebne do
    produkcji już posiadam. Codzi mi tylko o to, jak mogę to legalnie sprzedawać,
    z tego co robię nie może być "kokosów" jedynie mogę to potraktować jako
    dorobienie, dlatego chodzi mi o jak najtańsze prowadzenie takiej działalności.
    Może macie jakieś pomysły, porady, będę bardzo wdzięczny...