PracaGrupypl.praca.dyskusje › test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"

  • 151. Data: 2005-06-30 11:23:59
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Bashia" <Bashia@_ciach_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:da0jbj$77m$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    > wiadomości news:da0eqs$eqi$1@inews.gazeta.pl...
    > go

    > To fakt, ale możliwe, że ze stresem tez nauczył sie jakoś sobie radzić :-)
    Gdyby umiał sobie z nim radzić, praca kosztowałaby go mniej stresu io wyniki
    w teście też byłyby inne, prawda? :)

    pozdrawiam
    m.

  • 152. Data: 2005-06-30 12:15:29
    Od: "Bashia" <Bashia@_ciach_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:da0khb$evn$1@inews.gazeta.pl...
    > Gdyby umiał sobie z nim radzić, praca kosztowałaby go mniej stresu io
    wyniki
    > w teście też byłyby inne, prawda? :)

    Nie wiem. Nie znam się na testach, nie wiem co one mierzą i w jaki sposób.
    Nie wiem czy stres jako taki wpływa na wyniki testu. Chyba zależy od testu?
    A co z kondycją psychiczną czy fizyczną (np migrenowy ból głowy utrudniający
    koncentrację) w danym dniu? Może wpłynąć na wynik testu?
    (jeśli można zapytać...)

    --
    bh

  • 153. Data: 2005-06-30 12:49:14
    Temat: Re: test projekcyjny-
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    Immona <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> napisał(a):

    > Byla taka sprawa, dosc glosno sie odbila w branzy PH - pewna duza firma dala
    > przebadac swoich przedstawicieli handlowych i zwolnila tych, ktorzy wedlug
    > testow sie nie nadawali. I spadla im sprzedaz [...]

    byla tez, ponoc, taka sprawa, juz dosyc dawno temu (podczas ii wojny sw.),
    ze jeden koles zglosil sie na ochotnika do armii usa zeby walczyc o wolnosc
    swiata. Zostal poddany testom na inteligencje i okazalo sie, ze jest tak
    kompletnym idiota, ze nie ma mowy wojsku. Odwolal sie od decyzji, testy
    powtorzono - wynik taki sam. Facet nazywal sie John von Neumann i cale
    szczescie, ze nie dostal sie do woja, bo moze dzieki temu pozyl troche dluzej
    i wymyslil pare fajnych rzeczy.
    Ciekawe czy dzisiaj dostalby jakas prace po testach u specow HR ;)

  • 154. Data: 2005-06-30 12:50:03
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (....ciach...)
    > Ton Twojego postu sugeruje, że nie wierzysz w skuteczność metody i uważasz
    > ją za mało poważną.
    > Mnie to w gruncie rzeczy cieszy, bo im badany mniej stara się
    > przekombinować
    > metodę, tym lepsze wyniki się uzyskuje. Dziękuję za Twój głos, podniósł
    > mnie
    > na duchu.
    (...ciach..)
    > Trzeba się bawić dokładnie w to, co przychodzi na myśl i nic więcej i nic
    > mniej.
    (...ciach...)
    > Rysunek jest pierwotny w stosunku do słowa, więc jako taki nie podlega
    > myślowej obróbce i werbalnym zniekształceniom. W tym tkwi wartość tego
    > testu. A jego przydatność została w fazie projektowania przebadana na
    > kilkuset osobowej grupie badanych. Ja osobiście w ciągu ostatnich dwóch
    > miesięcy miałem z nim styczność 173 razy. Licząc z dniem wczorajszym to
    > 175.
    > Na podstawie tych doświadczeń twierdzę, że test jest wysoce wiarygodny.
    > Zważ - jest to wiedza, której Ty nie posiadasz, więc nie osądzaj na
    > podstawie tylko ignorancji.

    Włączam się dyskusje późno, ale zainteresowały mnie pewne sprawy
    metodyczne.

    Czy mówiąć "przebadana na kilkuset przypadkach" masz na myśli to, że tyle
    osób wykonywało test, czy też jest to wielkość próby poddawana jakiejś
    głębszej analizie porównawczej? Jeżeli prawdziwa jest opcja pierwsza to
    metoda jest niestety niewiarygodna.

    Czy była robiona analiza powtarzalności testu? Grafolodzy twierdzą, że pewne
    istotne cechy pisma odręcznego zmieniają się, i to dość istotnie - w
    zależności od aktualnych stanu psychicznego piszącego - wzburzenia,
    niepokoju, przemęczenia itp. Czy podobna sytuacja nie odnosi się do
    rysunków? A jeżeli jest możliwe, że tak to czy są wystandaryzowne metody
    unikania artefaktów?

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 155. Data: 2005-06-30 13:11:10
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osób wykonywało test, czy też jest to wielkość próby poddawana jakiejś
    > głębszej analizie porównawczej? Jeżeli prawdziwa jest opcja pierwsza to
    Owszem, masz rację - byłaby niewiarygodna. Jest to wielkość próby poddawanej
    analizie.

> [...]
    > niepokoju, przemęczenia itp. Czy podobna sytuacja nie odnosi się do
    > rysunków? A jeżeli jest możliwe, że tak to czy są wystandaryzowne metody
    Obawiam się, że w chwili obecnej trudno mi będzie Ci odpowiedzieć. Zajrzę do
    testu i jutro Ci napiszę.

    pozdrawiam
    m.

  • 156. Data: 2005-06-30 13:20:08
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > szczescie, ze nie dostal sie do woja, bo moze dzieki temu pozyl troche dluzej

    Fajny bylby kawal, gdyby von Neumann nie dostal PhD w '25, nie byl profesorem w
    Priceton w juz w latach trzydziestych, a w czasie WW2 nie byl doradca rzadu USA.

    A.

  • 157. Data: 2005-06-30 13:25:12
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    macko42 napisał(a):

> [...]
    > kompletnym idiota, ze nie ma mowy wojsku. Odwolal sie od decyzji, testy
    > powtorzono - wynik taki sam. Facet nazywal sie John von Neumann

    Jakieś źródło tych rewelacji? Bo dla mnie klasyczna urban legend.
    JvN w 41 miał 38 lat. Od 8 był profesorem w Princeton i członkiem
    Amerykańskiej Akademii Nauk od 4. Poza tym w czasie WW2 pracował jako
    szef zespołu teoretycznego przy Manhattan Project.
    Sądzisz, że w czasie WW2 amerykańskie WKU robiło testy IQ wszystkim
    poborowym?
    Czy może zupełnie trzeźwo - jeśli w ogóle JvN stawał przed komisją
    uznało, że o wiele większy pożytek będzie z niego na dotychczasowym
    stanowisku pracy.
    No chyba, że nie o tym <http://encyklopedia.pwn.pl/50602_1.html>
    Neumannie mówimy.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 158. Data: 2005-06-30 14:16:39
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> napisał(a):

    > Jakieś źródło tych rewelacji? Bo dla mnie klasyczna urban legend.

    (odpowiem od razu A. Galickiemu)
    hmn, przypuszczam, ze zrodlo to albo: 1)jednen z profesorow
    na wykladzie, 2)kacik anegdot o slawnych matematykach w czasopismie Delta.
    Nie pamietam niestety.
    Jest tez mozliwosc, ze nie chodzilo o von Naumanna, ale o innego z wielkich.
    Pamietam, ze ten czlowiek zostal okreslony jako slawny matematyk, ktos w
    stylu "ojca wspolczesnej informatyki".
    Glowy za te rewelacje oczywiscie nie daje (dlatego napisalem "ponoc", chociaz
    faktycznie nie powinienem byl podawac nazwiska, bo pewny nie jestem/bylem),
    ale za "moich czasow" byla to dosyc popularna historyjka i powtarzana przez
    raczej powaznych ludzi. Trzeba tez brac poprawke, ze srodowisko, w ktorym
    ta opowiesc funkcjonowala raczej nie darzylo raczej sympatia ani powazaniem
    psychologii i roznych takich ;)

    Ale to co piszecie, ze juz wtedy Neumann byl kims, megakims, o tym wiem i to
    sie zgadza z ta opowiescia - ta osoba, to nie byla przyszla slawa w momencie
    testow. To byla jak najbardziej owczesna slawa.

  • 159. Data: 2005-06-30 14:52:42
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > raczej powaznych ludzi. Trzeba tez brac poprawke, ze srodowisko, w ktorym
    > ta opowiesc funkcjonowala raczej nie darzylo raczej sympatia ani powazaniem
    > psychologii i roznych takich ;)

    Raczej psychoanalizy, psychometrii i pochodnych. W tym, jak sadze, wiekszosc
    scislowcow podziela zdanie Karla Poppera.

    Ale nie ma sie co tak podniecac tymi testami - wskazuja tylko na desperacje i
    bezradnosc osob odpowiedzialnych za rekrutacje.

    A,

  • 160. Data: 2005-06-30 17:23:38
    Od: Piotr Kuć <S...@n...invalid>

    " Eddie" <s...@g...pl> wrote in

    > Albo melancholikiem, próbującym masturbacją, poprawić sobie nastrój. ;)

    Jezu, Ty też nie zmiłujesz się nad moim monitorem :/

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kuć