PracaGrupypl.praca.dyskusje › test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"

  • 91. Data: 2005-06-28 15:35:09
    Temat: Re: Imperium kontratakuje (bylo: test projekcyjny)
    Od: etylowy <e...@N...pl>

    > dziękuję :)
    > Chodziło mi nie o ten temat tylko o temat ekspansji na Chiny, żeby
    > wyzyskiwać tanią siłę roboczą :)

    niezamaco, jesli chodzi o Chiny to wal smialo. Moze cos bede wiedziec:)
    Tylko pytania precyzuj jak dla ucznia gimnazjum, bo o tej porze to
    czasami nie rozumiem:)

    pzdr
    etylowy

  • 92. Data: 2005-06-28 15:57:49
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > Nie ma co być w szoku. To "Test Drzewa" Kocha, jak dla mnie całkiem potężne
    > narzędzie badania osobowości. Swoją drogą to podziwiam Panią z rekrutacji,
    > że chciało jej się interpretować takie drzewo, bo to żmudne zajęcie,
    > wymagające dużej wprawy i sporych umiejętności. Znaczy, że Pani z rekrutacji
    > jest psychologiem, najpewniej klinicznym.

    Wybacz. To zwykla bujda na resorach.

    _Byc moze_ jest jakies powiazanie miedzy osobowoscia czlowieka a
    sposobem jego ekspresji ale to nigdy nie bedzie _udowodnione_. Dzieki
    temu jest to wdzieczny temat dla wszelkiej masci naciagaczy, szarlatanow
    i inni HR-owcow. ;-)

    Dobra, powiedzmy, ze masz juz jakies wyniki. Co robisz dalej? Jak
    odroznisz osobowosc kreatywna i wrazliwa od roztrzepanej i
    niezdecydowanej? Albo konsenkwencje i zdecydowanie od tepoty i
    konfliktowosci?

    Slowem, to takie fusy, z ktorych mozesz wywrozyc cokolwiek zechcesz i w
    dowolnej chwili sie z tego wycofac. _Duzo_ bezpieczniejsze narzedzie od
    opierania sie na faktach.

    Tak z ciekawosci: czy odmowa udzialu w takim tescie oznacza koniec
    rekrutacji?

    R.

  • 93. Data: 2005-06-28 16:06:40
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "nbs" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wybacz. To zwykla bujda na resorach.
    [...]

> [...]
    > odroznisz osobowosc kreatywna i wrazliwa od roztrzepanej i
    > niezdecydowanej? Albo konsenkwencje i zdecydowanie od tepoty i
    [...]
    Epoka przesłuchań w duchu towarzysza Józefa Stalina skończyła się w Polsce
    wraz ze skazaniem Berii na śmierć.
    Racz formułować swoje myśli i pytania nieco mniej napastliwie. W odróżnieniu
    od tych, którzy piszą tu o fusach, ściamach etc. w swoich wypowiedziach
    piszę o czymś, o czym mam pojęcie.

  • 94. Data: 2005-06-28 17:02:35
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

> [...]
    > od tych, którzy piszą tu o fusach, ściamach etc. w swoich wypowiedziach

    Przepraszam, troche mnie ponioslo. Nic osobistego, ja tylko nie zgadzam
    sie z Twoim zdaniem. ;-)

    Dla mnie samo poslugiwanie sie takimi technikami (manipulacjami?) w celu
    rekrutacji jest napastliwe a same testy z gruntu nieprawdziwe. Trudno
    wiec mowic o "znaniu sie" na nich, chyba ze w kontekscie umiejetnosci
    robienia nimi ludzi w balona.

    R.

  • 95. Data: 2005-06-28 17:59:38
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:
    > Moim zdaniem to, że zamieściłeś link jest niertropne i wręcz głupie, bo to
    > nie zabawka dla dzieci albo ciekawostka z dziedziny psychologii. Po to PTP
    > każe przy zakupie dowolnego, prostszego testu każe udkumentować fakt bycia
    > psychologiem, żeby postronii nie korzystali z testów ponad miarę. Kilka osób

    To naprawdę taka wiedza tajemna?
    Szczerze mówiąc, zaczynam się bać.
    "Fundacja" Asimova mi się przypomina.

    --
    Stach - Tlen:stachobywatelpl Jabber:s...@j...atman.pl

  • 96. Data: 2005-06-28 18:00:29
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał w
    wiadomości news:d9rp9u$at1$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > każe przy zakupie dowolnego, prostszego testu każe udkumentować fakt bycia
    > psychologiem, żeby postronii nie korzystali z testów ponad miarę. Kilka
    > osób
    > z tego wątku prawie na pewno zechce samemu się "zinterpretować". Obyś im
    > ten sposób nie zrobił krzywdy, umożliwiając im odnalezienie
    > nieistniejących
    > traum, elementów rysunku świadczących o zbyt silnej więzi z matką i
    > dowodów
    > potwierdzających, że są do dupy, nieekspansywni, egoistyczni itd.

    O, to rekruter mowi im to, jak to u nich znajdzie? :)

    Mi sie nie chcialo googlac ani isc do biblioteki, ale przypuszczam, ze ta
    ksiazka o drzewie Kocha napisana przez samego Kocha lezy w odpowiednich
    bibliotekach, gdzie na progu nie stoi selekcjoner.

    Czy nie uwazasz, ze to jest duza slabosc tych testow, to, ze staja sie malo
    uzyteczne w momencie, gdy ktos zna ich zasady? Wydaje mi sie, ze takie testy
    moga byc dobrym narzedziem terapeutycznej diagnozy w sytuacji, gdy ktos
    wspolpracuje i nie sabotuje ani nie stara sie oklamywac, bo wyniki testu
    maja byc wiedza, ktora pomoze terapeucie im pomoc, a na tym nam zalezy. Jak
    powiedzialam o rysowaniu drzewa kolegom informatykom, to wiekszosc zasmiala
    sie i pokazali napredce, jak by narysowali. Byly to drzewka zdaje sie te od
    chorob psychicznych, tzn. minimalistyczne i wrecz kubistyczne - pien=kreska,
    korona=badyle, koleczko lub chmurka albo wrecz sam krzaczek z badyli. Ja
    natomiast znam te osoby i wiem, ze sa dojrzale i zdrowe emocjonalnie.
    Rysujac drzewo, ktore Ci wysylalam na priva jakis czas temu, zanim Cie
    opadnieto z prosbami o interpretacje, podeszlam do tego zadania powaznie i
    pozytywnie, bo wiedzialam o co chodzi i chcialam wspolpracowac. Przypuszczam
    jednak, ze gdyby znienacka mnie zaskoczono takim zadaniem w procesie
    rekrutacyjnym lub zwiazanym z ewaluacja pracownika, uznajac to zadanie za
    infantylne i dziwaczne rowniez bym dokonala jakiegos sabotazu, polegajacego
    na minimalistycznym machnieciu kilku kresek na "odwal sie". Mysle, ze
    problem proby zaklamania jest jeszcze wiekszy tam, gdzie zadawane sa
    pytania - owszem, sa skale klamstwa, ale jesli sie dowiesz z nich, ze ktos
    naklamal, to czy sie jeszcze dowiesz, jak? A jesli ktos nie klamie
    swiadomie, tylko opisuje to, jak chcialby siebie widziec, bo nie kazdy ma
    wlasciwe rozeznanie tego, jaki rzeczywiscie jest w niektorych aspektach, a
    poniewaz ten wyidealizowany obraz siebie moze byc spojny, wynikiem testu
    moze byc ten falszywy obraz, a nie prawda? Jest dla mnie troche za duzo
    niepewnosci w stosowaniu testow i mysle, ze rekrutujac opieralabym sie
    raczej na testach twardych umiejetnosci plus rozmowa.

    > Jedną z pułapek testu drzewa jest to, że niektóre formy rysunkowe można
    > interpretować na kilka sposobów i zadaniem psychologa jest odnaleźć
    > właściwy. Np. cieniowanie z lewej strony pnia - melancholia, chwilowe
    > gorsze
    > samopoczucie ale też skłonność do masturbacji.

    A czy nie widzisz problemu etycznego w tym, ze w sytuacji, gdy prawnie
    zabronione jest zadawanie pytan nie zwiazanych z praca i wlazacych w ludzka
    intymnosc robi sie test, ktory te intymne i zupelnie nie zwiazane z praca
    informacje moze ujawnic? Czy to nie jest podstepne wyciaganie od kandydata -
    ktory nie jest zorientowany, co o sobie mowi wykonujac taki test -
    informacji, zapytany o ktore w normalny sposob mialby prawo odmowic?

    I.

  • 97. Data: 2005-06-28 18:15:03
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Tue, 28 Jun 2005 16:38:24 +0200, KrzysiekPP
    <k...@S...op.pl> napisał:

    > http://www.krzysiekpp.prv.pl/koch.doc

    ROTFL :)
    wspinam się z powrotem na krzesło.... niach niach niach.... niach... i
    jeszcze raz ROTFL :)

    --
    Poprzedni sig mi się znudzil, a nowego nie wymyśliłem.

    <prywatnie pisz: t.omasz@gążętą.pł>

  • 98. Data: 2005-06-28 18:17:40
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Tue, 28 Jun 2005 17:14:42 +0200, Maciek Sobczyk
    <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał:

    > Moim zdaniem to, że zamieściłeś link jest niertropne i wręcz głupie

    niach niach niach :)

    Czujesz się odarty z sacrum?

  • 99. Data: 2005-06-28 18:24:34
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Tue, 28 Jun 2005 20:00:29 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > ktory nie jest zorientowany, co o sobie mowi wykonujac taki test -
    > informacji, zapytany o ktore w normalny sposob mialby prawo odmowic?

    Wszystko to pod warunkiem, że poważnie traktujesz tu słowo "informacje".
    Traktujesz?

  • 100. Data: 2005-06-28 18:27:30
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.ss3eq8kp0ohrn9@donkichot...

    > Wszystko to pod warunkiem, że poważnie traktujesz tu słowo "informacje".
    > Traktujesz?

    Nie mam jeszcze wyrobionego zdania na ten temat i pewnie dlugo potrwa, az je
    sobie wyrobie.
    Maciek traktuje je zdecydowanie powaznie, wiec zadaje mu pytanie, czy w
    swietle tego powaznego traktowania nie ma watpliwosci etycznych jak wyzej.

    I.