PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie i lojalka ??

  • 1. Data: 2005-06-27 05:40:32
    Temat: Wypowiedzenie i lojalka ??
    Od: "Marceli" <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chciałbym odejść z mojej dotychczasowej pracy, ale mam podpisana lojalke za
    szkolenia na ok. 10kpln, pytanie - jak to zrobic, zeby odejsc i nie placic - i
    czy to w ogole mozliwe?

    pozdr
    Marceli

  • 2. Data: 2005-06-27 07:39:19
    Temat: Re: Wypowiedzenie i lojalka ??
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 27 Jun 2005 07:40:32 +0200, "Marceli"
    <y...@p...onet.pl> zakodował:

    > Chciałbym odejść z mojej dotychczasowej pracy, ale mam podpisana lojalke za
    >szkolenia na ok. 10kpln, pytanie - jak to zrobic, zeby odejsc i nie placic - i
    >czy to w ogole mozliwe?

    Poczytaj dokładnie lojalkę - w jakich sytuacjach zwracasz koszty
    szkolenia (pewnie gdy wypowiesz umowę - pozostaje wtedy porozumienie
    stron albo rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia).
    Do tego zależy na jaki okres lojalka została podpisana - zwracasz
    koszty proporcjonalnie do przepracowanego czasu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-06-27 08:12:29
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Chciałbym odejść z mojej dotychczasowej pracy, ale mam podpisana lojalke za
    > szkolenia na ok. 10kpln, pytanie - jak to zrobic, zeby odejsc i nie placic - i
    > czy to w ogole mozliwe?

    Jesli w lojalce masz zapis, ze dziala w przypadku wypowiedzenia umowy
    przez ciebie to jestes w domu ... wystarczy, ze zwolnią cię
    dyscyplinarnie i lojalka traci waznosc :D

  • 4. Data: 2005-06-27 08:15:02
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik Marceli napisał:
> [...]
    > szkolenia na ok. 10kpln, pytanie - jak to zrobic, zeby odejsc i nie placic - i

    Kaizen ci dobrze napisał, dodatkowo jeszcze rok temu jak szukałam(nie
    mam pojęcia czy dalej obowiązuje) lojalka traciła moc prawną jeśli
    współmałżonka(współmałżonek) dostała pracę w innym mieście, co w domyśle
    oznaczało zmianę miejsca zamieszkania i szukanie pracy w innym mieście
    przez osobę związaną lojalką.

    papatki
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas..

  • 5. Data: 2005-06-27 13:46:41
    Od: "Marceli" <y...@w...pl>

> [...]
    > współmałżonka(współmałżonek) dostała pracę w innym mieście, co w domyśle
    > oznaczało zmianę miejsca zamieszkania i szukanie pracy w innym mieście

    Pozwole sobie zacytowac wycinek umowy: {ten najwazniejszy}

    Par 4. Jezeli pracwonik po otrzymaniu od pracodawcy swiadczenia o ktorym
    mowe w par 2 (tam jest opis szkolen) niniejszej umowy, w trakcie nauki lub
    po jej ukonczeniu w terminie 3 lat:
    a) rozwiaze stosunek pracy za wypowiedzeniem,
    b) z ktorym pracodawca rozwiaze stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego winy
    jest obowiazany do zwrotow kosztow poniesionych przez pracodawce na jego
    nauke

    Par 5. Niniejsza umowa wiaze strony na okres od dnia rozpoczecia nauki, o
    ktorej mowa w par 1 do dnia 03.07.2008
    {Par 1 mowi ze nauka rozpoczela sie 16.04.2005}

    - w zwiazku z czym mam pytanie, tego typu umowy zawiera sie na 3 lata
    maksymalnie, zatem jezeli zaczyna sie umowa 16.04.2005 to konczy sie
    16.04.2008 a bue 03.07.2008jak jest w par. 5

    - jest szansa ze wspolmalzonka dostanie prace w innym miescie, moge prosic o
    szczegoly zwiazane z faktem uniewaznienia w ten sposob lojalki ---> podstawa
    prawna ??

    pozdrawiam
    Marceli

  • 6. Data: 2005-06-28 07:27:45
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

> [...]

    > maksymalnie, zatem jezeli zaczyna sie umowa 16.04.2005 to konczy sie
    > 16.04.2008 a bue 03.07.2008jak jest w par. 5

    umowa lojalnościowa może zostać zawarta maksymalnie na trzy lata, czyli
    teoretycznie przestaje obowiązywać 16.04.2008.

    > - jest szansa ze wspolmalzonka dostanie prace w innym miescie, moge prosic o
    > szczegoly zwiazane z faktem uniewaznienia w ten sposob lojalki ---> podstawa
    > prawna ??

    proszę bardzo, rozporządzenie ministra edukacji narodowej oraz ministra
    pracy i polityki socjalnej w sprawie zasad i warunków podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych. (Dz. U. Nr
    103, poz. 472 z 29 października 1993), http://www.ciop.pl/290.html;
    a dokładniej:
    4. Pracownik nie ma obowiązku zwrotu kosztów, o których mowa w ust. 2
    mimo rozwiązania stosunku pracy, jeżeli zostało ono spowodowane:
    (...)
    3) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowości w związku ze
    zmianą miejsca zatrudnienia małżonka,

    4) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowości ze względu na
    zawarcie związku małżeńskiego z osobą zamieszkałą w tej miejscowości.

    papatki
    kanta