PracaGrupypl.praca.dyskusje › test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"

  • 1. Data: 2005-06-27 13:28:53
    Temat: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

    Dzisiaj po 4 godzinach testów na zakończenie Pani z rekrutacji dała mi takie
    zadanie....byłem w szoku, bardziej zastanawiałem się nad tym po co jej to
    niż skupiałem na tym by było dobrze narysowane ("proszę narysować najlepiej
    jak pan potrafi")
    Wygooglałem, że ten test to "test projekcyjny"...
    czy ktoś mi może powiedziec o nim coś więcej?

  • 2. Data: 2005-06-27 14:38:54
    Temat: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Michał T [Mon, 27 Jun 2005 15:28:53 +0200]:

    > Dzisiaj po 4 godzinach testów na zakończenie Pani z rekrutacji
    > dała mi takie zadanie....byłem w szoku

    Ty sie nie przejmuj drzewkiem, Ty sie ciesz ze nie zaczela
    "idziesz lasem... opisz las..." ;-)

    A powaznie: latajac swego czasu namietnie po psychologach,
    trafilam pare razy na takie dziwactwa wlasnie, jak costam
    narysowac. Jest to mowiac najkrocej test osobowosci.

    Patrzy sie nie tylko na to, czy drzewko jest duze czy male,
    gdzie je umiesciles na kartce, jakie na nim wisza owoce, czy
    ma rozlozyste niskie galezie czy jest strzeliste, ale tez
    na sama "kreske": typowy szki, cieniowana, pewna, krzywa
    i wielokrotnie powtarzana, takie tam...

    Kira

  • 3. Data: 2005-06-27 14:41:53
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak pan potrafi")
    > Wygooglałem, że ten test to "test projekcyjny"...
    > czy ktoś mi może powiedziec o nim coś więcej?

    Nie ma co być w szoku. To "Test Drzewa" Kocha, jak dla mnie całkiem potężne
    narzędzie badania osobowości. Swoją drogą to podziwiam Panią z rekrutacji,
    że chciało jej się interpretować takie drzewo, bo to żmudne zajęcie,
    wymagające dużej wprawy i sporych umiejętności. Znaczy, że Pani z rekrutacji
    jest psychologiem, najpewniej klinicznym.

    Test drzewa Kocha stosuje się w HR najczęściej jako 'wspomagacz' wywiadu z
    pracownikiem lub jako test weryfikujący takie a nie inne wyniki uzyskane w
    standardowych testach osobowości.
    Raczej nie spotkałem się z sytuacją, w której test drzewa zastępuje
    wszystkie testy. Powinno się go łączyć z innymi. Rozwiązywałeś do tego
    jeszcze jakieś inne testy?

    Drzewko podaje sporo informacji na temat wielu czynników determinujących
    Twój styl w pracy, udziela odpowiedzi na temat stabilności emocjonalnej,
    zdrowia psychicznego ... więcej niestety Ci nie powiem, żeby nie mącić Ci w
    głowie, bo to wiedza zarezerwowana dla wtajemniczonych.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2005-06-27 14:47:39
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Mon, 27 Jun 2005 16:41:53 +0200, Maciek Sobczyk
    <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał:

> [...]
    > Ci w
    > głowie, bo to wiedza zarezerwowana dla wtajemniczonych.

    A ja, zeby też nie mącić, kwestionuję trzy słowa - "informacje"
    "odpowiedzi" "wiedza".

    --
    Poprzedni sig mi się znudzil, a nowego nie wymyśliłem.

    <prywatnie pisz: t.omasz@gążętą.pł>

  • 5. Data: 2005-06-27 14:49:51
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma rozlozyste niskie galezie czy jest strzeliste, ale tez
    > na sama "kreske": typowy szki, cieniowana, pewna, krzywa

    Do tego jeszcze: kształt gałęzi, splątanie gałęzi, trójwymiarowość gałęzi,
    kształt pnia, umiejscowienie pnia, pochylenie pnia, rodzaj liści, ilość
    liści, umiejscowienie liści w koronie, stan liści, ozdobniki wokół drzewa,
    krajobraz, dziuple, ptaszki, tzw. przepracowania, proporcje wysokości,
    ułożenie korzeni, kształt korony, obecność cieniowania, rodzaj cieniowania,
    miejsce cieniowania, kolor cieniowania, obecność i ułożenie słońca, wielkość
    kadru drzewa i wiele wiele innych. Posiadana przeze mnie instrukcja rozw.
    drzewa to kilkaset stron zapisanych maczkiem z rys. przykładami.

    Upraszczasz tak makabrycznie, że aż mnie boli głowa.

  • 6. Data: 2005-06-27 14:53:29
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela> napisał w
    wiadomości news:op.ss091pna0ohrn9@donkichot...
    [...]
    > A ja, zeby też nie mącić, kwestionuję trzy słowa - "informacje"
    > "odpowiedzi" "wiedza".

    A co proponujesz w zamian?

  • 7. Data: 2005-06-27 14:53:44
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Mon, 27 Jun 2005 16:53:29 +0200, Maciek Sobczyk
    <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> napisał:

> [...]

    Od razu kompromisowo: wskazówki, przypuszczenia.

  • 8. Data: 2005-06-27 14:57:03
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Mon, 27 Jun 2005 16:49:51 +0200]:

    > Upraszczasz tak makabrycznie, że aż mnie boli głowa.

    No pewnie ze upraszczam. A co, mam tu wypracowanie na 100 stron
    A4 wyprodukowac? :-) Spytal ogolnie co to i do czego, no to mu
    ogolnie odpowiadam...

    Kira

  • 9. Data: 2005-06-27 16:58:19
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

> [...]
    > Raczej nie spotkałem się z sytuacją, w której test drzewa zastępuje
    > wszystkie testy. Powinno się go łączyć z innymi. Rozwiązywałeś do tego

    Nooo.... łącznie 4 godziny testowania mnie jak jakiegoś królika.....

  • 10. Data: 2005-06-27 21:55:07
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    Maciek Sobczyk napisał(a):
    > Posiadana przeze mnie instrukcja rozw.
    > drzewa to kilkaset stron zapisanych maczkiem z rys. przykładami.

    Dasz jakies namiary na przyklady interpretacji?
    Takie zgrubne zebym mogl sie sam testnac...