PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie - różnice

  • 1. Data: 2005-06-27 13:33:51
    Temat: wypowiedzenie - różnice
    Od: "Karol" <k...@g...pl>

    Cześć.
    Jaka jest różnica pomiędzy wypowiedzeniem z powodu
    likwidacji stanowiska pracy,
    a wypowiedzeniem na warunkach zwolnień grupowych?
    Chodzi mi o sytuację zwalnianego pracownika.
    Czy może coś wygrać w ramach zw. grupowych?

    Czy aby uznać ,że są to zwolnienia grupowe należy udać się do
    sądu pracy?

    Karol

  • 2. Data: 2005-06-29 06:44:09
    Temat: Re: wypowiedzenie - różnice
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 27 Jun 2005 15:33:51 +0200, na pl.praca.dyskusje, Karol napisał(a):

    > Czy może coś wygrać w ramach zw. grupowych?
    W każdym przypadku jest to zwolnienienie z winy zakładu i należy się
    odprawa.

    > Czy aby uznać ,że są to zwolnienia grupowe należy udać się do
    > sądu pracy?
    Nie, to stala PUP na podstawie informacji z firmy o ilości zatrudnionych
    prac. i planowanej liczbie zwolnień.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2005-06-29 08:23:44
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > W każdym przypadku jest to zwolnienienie z winy zakładu i należy się
    > odprawa.

    Dawniej tak było, teraz w bardzo małych zakładach/firmach się nie należy
    odprawa.
    Nie pamiętam granicy ilości zatrudnionych.
    Sprawdź Kodeksie Pracy, ale chyba to była liczba <=20, a może nawet tylko 5.

  • 4. Data: 2005-06-30 09:42:15
    Od: MEva <x...@x...pl>

    29 Jun 2005 10:23:44 +0200, na pl.praca.dyskusje, stokrotka napisał(a):

    > Sprawdź Kodeksie Pracy, ale chyba to była liczba <=20, a może nawet tylko 5.

    Ta liczba to dwadzieścia, /ale nie sądzę by przy tylu zatrudnionych był
    sens pytać o zwolnienia grupowe, bo to by była raczej likwidacja/.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)