PracaGrupypl.praca.dyskusje › 30 K w Anglii ???

  • 1. Data: 2005-06-27 12:01:05
    Temat: 30 K w Anglii ???
    Od: Elzbieta Cela <c...@n...edu.pl>

    Czy ktos moze mi powiedziec ile bede dostawal miesiecznie (tygodniowo) po
    oplacenu podatkow ubezpieczenia i czego
    tam jeszcze jesli rocznie mam zarabiac 30 tysiecy Funtow ?
    Czy da sie za ta kwote przyzwoicie zyc z dwojka dzieci (jedno musi chodzic
    do przedszkola) i niepracujaca malzonka ?
    Wiem ze koszty utrzymania zaleza od tego gdzie sie mieszka, przyjmijmy ze
    nie bedzie to najdrozsza dzielnica Londynu
    A za "przyzwoicie zyc" przyjmujemy stan kiedy zyje normalnie bez
    przesadnej oszczednosci na podstawowych sprawach i
    jestem w stanie cos co miesiac zaoszczedzic na lepsze czasy.

  • 2. Data: 2005-06-27 13:33:09
    Temat: Re: 30 K w Anglii ???
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

    Nie licz na to że Ci będzie dobrze....
    Nie sądzę, że to wystarczy na całą rodzinę.

    moja siostra zarabia chyba 15K ale wynajmuje z koleżanką pokój ---> w
    takiej sytuacji da się odłożyć trochę grosza, w Twojej,hmmm...ojoj, żona
    powinna iść do pracy

    powodzenia

  • 3. Data: 2005-06-28 06:28:17
    Od: Elzbieta Cela <c...@n...edu.pl>

    > takiej sytuacji da się odłożyć trochę grosza, w Twojej,hmmm...ojoj, żona
    > powinna iść do pracy

    Problem w tym ze mamy roczne dziecko i ktos musi sie nim zajmowac z tego
    wzgledu zona nie moze na razie isc do pracy.

  • 4. Data: 2005-06-28 07:04:00
    Od: "F.M.T" <f...@b...bla>

    "Elzbieta Cela" <c...@n...edu.pl> wrote in message
    > Problem w tym ze mamy roczne dziecko i ktos musi sie nim zajmowac z tego
    > wzgledu zona nie moze na razie isc do pracy.

    Bardzo zabawnie wyglada to co piszesz biorac pod uwage Twoj nick :). Chociaz
    w czasach wszechobecnej tolerancji i akceptacji, kto wie :)

    30000 funtow to okolo 45000 ?, w Niemczech za te pieniadze spokojnie byscie
    z cala rodzina wyzyli, i jeszcze troche odlozyli. Trudno mi jednak
    powiedziec jak sie to ma do realiow w Wielkiej Brytanii.

    FMT

  • 5. Data: 2005-06-28 07:30:11
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał T <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl> napisał(a):

    > Nie licz na to że Ci będzie dobrze....
    > Nie sądzę, że to wystarczy na całą rodzinę.

    powaznie? to kiepsko!
    jak patrze po ogloszeniach, to 30KL to jest w miare sensowna pensja
    programisty. I co? programista w Anglii nie utrzyma rodziny?
    W Polsce utrzymam rodzine z takiej pracy.

  • 6. Data: 2005-06-28 08:05:48
    Od: "Piotr" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Elzbieta Cela <c...@n...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > tam jeszcze jesli rocznie mam zarabiac 30 tysiecy Funtow ?
    > Czy da sie za ta kwote przyzwoicie zyc z dwojka dzieci (jedno musi chodzic

    Znajomy zarabia 35tys. funtów/rok i z tego co mówi jak na angielskie warunki
    jest to dość niska pensja (a mieszka i pracuje na prowincji). Z tym że "niski"
    poziom życia w Anglii jest i tak dużo lepszy niż przeciętny w Polsce.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2005-06-28 08:09:17
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

    > powaznie? to kiepsko!
    > jak patrze po ogloszeniach, to 30KL to jest w miare sensowna pensja
    > programisty. I co? programista w Anglii nie utrzyma rodziny?
    > W Polsce utrzymam rodzine z takiej pracy.

    Wydaje mi się , że utrzymasz ,ale nie ma co marzyć o kokosach i odkładaniu
    na dom itp
    Dom w Londynie to wydatek kilkuset tysiecy funtów, wynajęcie pokoju to 400L
    na miesiąc.
    Licząc samymi cyferkami czyli 30000L i 30000PLN to w UK jest wszystko
    tańsze...

    Jak od 30000 w Polsce odejmiesz podatek (wydawalo mi sie ze mowil o
    brutto)to ci wyjdzie 1700 na miesiąc, zapłać mieszkanie i opłaty i odłóż
    sobie na przyszłość- powodzenia....to bardzo fajna pensyjka, ale nie dla
    rodziny z dwójką dzieci tylko dla kawalera. Rodzinka raczej nie będzie
    pławić się w luksusach. W UK też są podatki....

    pozdro, powodzenia

    P.S. Jak dzieciak dorośnie(pójdzie do przedszkola) to żonka Ci pomoże i
    będziecie mogli odkładać. Póki co utrzymace się za tą kasę.

  • 8. Data: 2005-06-28 08:56:58
    Od: "macko42" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Wydaje mi się , że utrzymasz ,ale nie ma co marzyć o kokosach i odkładaniu
    > na dom itp

    no wlasnie. a wiekszosc moich znajomych w Polsce ma wlasne mieszkania,
    niektorzy domy. Mowa o ludziach utrzymujacych sie z pracy programistow (w
    uproszczeniu i skrocie). Wiec nie bardzo widze tego raju ...

> [...]
    > sobie na przyszłość- powodzenia.... to bardzo fajna pensyjka, ale nie dla
    > rodziny z dwójką dzieci tylko dla kawalera. Rodzinka raczej nie będzie

    a skad wziales te 30tys/1700 na mc??
    nie, to nie jest fajna pensyjka jak na polskie warunki w tym fachu.

  • 9. Data: 2005-06-28 10:02:13
    Od: "Michał T" <lotnick[NOłsPAm]@epf.pl>

    > a skad wziales te 30tys/1700 na mc??
    > nie, to nie jest fajna pensyjka jak na polskie warunki w tym fachu.

    bierzesz 30tys i odejmujesz 1/3 zostaje ci 20000netto , dzielisz na 12 i
    wychodzi coś koło 1700 chyba.
    Wydawało mi się, że mówimy o 30000PLN jeśli mówimy o Polsce. Bo gdybym
    zarabiał 30000L pracując tu gdzie teraz mieszkam , w PL to
    ........lalalalalaaaalaaa

  • 10. Data: 2005-06-28 10:26:10
    Od: "Elzbieta Cela" <c...@n...edu.pl>

    > Bardzo zabawnie wyglada to co piszesz biorac pod uwage Twoj nick :). Chociaz
    > w czasach wszechobecnej tolerancji i akceptacji, kto wie :)
    Pisze z konta zony nie mam w Polsce konta pocztowego. Wiem ze moge zalozyc
    ale nie widze takiej potrzeby.

    > 30000 funtow to okolo 45000 ?, w Niemczech za te pieniadze spokojnie byscie
    > z cala rodzina wyzyli, i jeszcze troche odlozyli. Trudno mi jednak
    > powiedziec jak sie to ma do realiow w Wielkiej Brytanii.
    Mowimy o ofercie 30000 przypuszczam ze to jest brutto. Ile kosztuje zycie w
    Niemczech wiem, mieszkalem tam dwa lata. Chodzi mi o te pieniadze w GB nie
    interesuje mnie praca i zycie z miesiaca na miesiac to mam w Polsce bez
    wiekszych problemow.