PracaGrupypl.praca.dyskusje › szef chce, bym zalozyl dzialalnosc gospodarcza

  • 1. Data: 2003-08-19 13:59:55
    Temat: szef chce, bym zalozyl dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Uszliński Mariusz" <u...@v...ids.gda.pl>

    Witam.

    Mam taki problem: szef nie chce mnie zatrudnic w firmie, w ktorej w tej
    chwili pracuje na umowe-zlecenie, jezeli nie zaloze dzialalnosci
    gospodarczej. Mowi, ze wowczas bede mu wystawial faktury. Zastanawiam sie,
    dlaczego. Przeciez jak zaloze dzialalnosc, i tak bedzie musial mi wyrownywac
    za ZUS (bo inaczej sobie tego nie wyobrazam - z reszta taka jest procedura w
    stosunku do innych pracownikow, ktorzy maja dzialalnosc). O co moze chodzic?
    W czym jest haczyk?

    MU

  • 2. Data: 2003-08-19 14:07:44
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Uszliński Mariusz <u...@v...ids.gda.pl> napisał(a):

    > stosunku do innych pracownikow, ktorzy maja dzialalnosc). O co moze chodzic?

    Chodzi o to że w każdej chwili może zrezygnować z Twoich usług czyli de facto
    Cię zwolnić. Oczywiście nie dostajesz żadnej odprawy. Nie interesują go Twoje
    urlopy, zwolnienia, refundacja za okulary itp.
    Minusy są oczywiste, zresztą cała sytuacja jest raczej patologiczna.
    Plusem jest to (choć wiele zależy od pracodawcy), że jak dobrze zakombinujesz
    to wyjdziesz na tym lepiej (finansowo), choc w tej dziedzinie nie mam
    doświadczenia, piszę to co słyszałem.

    pzdr
    konlin

  • 3. Data: 2003-08-19 14:09:59
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "Uszliński Mariusz" <u...@v...ids.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za ZUS (bo inaczej sobie tego nie wyobrazam - z reszta taka jest procedura
    > stosunku do innych pracownikow, ktorzy maja dzialalnosc). O co moze

    Witam,

    Ogolnie to sprowadza sie do tego ze szef nie bedzie placic za Ciebie skladek
    w wysokosciach jak o umowe o prace tylko wszystko bedziesz musial sam
    placic.
    Poszukaj na grupie bylo pare razy. Ogolnie to bedziesz firma i sam bedziesz
    musial o wszystko dbac. Oplaca sie to tylko w przypadku duzych pieniaszy bo
    zrobisz odliczenia i wyjdziesz na swoje a w przypadku zarabiania 2000 pln to
    oplaca sie tylko ale twojemu szefowi ;-)

    Pozdrawiam
    Janet

  • 4. Data: 2003-08-19 14:54:28
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

> [...]
    > za ZUS (bo inaczej sobie tego nie wyobrazam - z reszta taka jest procedura
    > stosunku do innych pracownikow, ktorzy maja dzialalnosc). O co moze

    Haczyk jest w skladce ZUS - od dzialalnosci mozesz placic najmniejsza a jak
    masz umowe o prace to placisz od kwoty na umowie.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 5. Data: 2003-08-20 06:06:32
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    > za ZUS (bo inaczej sobie tego nie wyobrazam - z reszta taka jest procedura
    > stosunku do innych pracownikow, ktorzy maja dzialalnosc). O co moze

    ZUS to jedna sprawa.
    Ale ja widzę w tym plus. Nie interesują Ciebie godziny pracy. Mozesz
    pracować kiedy chcesz, aby robota była zrobiona. Możesz zlecić robotę komuś
    innemu, nie musisz jej robić osobiście. Mając już zgłoszoną DG możesz na
    boku robić coś innego i wystawiać ludziom i firmom rachunki. Zależy kim
    jesteś !
    Czym się zajmujesz w firmie ? Jest to produkcja czegoś ? Handlowiec ? Czy
    jesteś po prostu urzednikiem i siedzisz w biurze od..... do..... produkując
    mniej lub bardziej potrzebne papiery ?
    Czy dużo masz "przerw technologicznych" ?
    Znam ludzi, którzy w zasadzie efektywnie pracują 3-5 godzin dziennie, a
    resztę czasu czeszą w biurze net, GaduGadolą czy po prostu czytają gazetę.
    Taki charakter pracy, taka specyfika działalności. Resztę czasu po prostu
    siedzą w gotowości i czekają aż coś "nadejdzie", a równie dobrze mogli by na
    to czekać w domu.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa