PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na etat a dzialalnosc gospodarcza

  • 1. Data: 2003-08-19 12:07:14
    Temat: Praca na etat a dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Carlos" <c...@w...pl>

    Witam,

    Pracuje na pelen etat w polskiej firmie, ale poniewaz nie lubie byc
    "podleglym", chcialbym rownolegle prowadzic dzialalnosc gospodarcza. Mam w
    umowie klauzule, ze na prowadzenie dzialalnosci musi wyrazic zgode zarzad
    mojej firmy, a "(...) w szczegolnosci wtedy (...)", gdy ta dzialalnosc
    bedzie konkurencyjna w stosunku do firmy w ktorej pracuje. I w zwiazku z tym
    mam pytanie: czy moj pracodawca ma jakies formalne lub prawne mozliwosci
    zeby zdobyc informacje o prowadzonej przeze mnie dzialalnosci? Chodzi mi
    przede wszystkim o Zus. Wiadomo, gdy jestem zatrudniony na stale, nie bede
    musial placic wszystkich skladek od prowadzonej przeze mnie dzialalnosci. I
    chodzi mi o mozliwosci prawnie dozwolone, bo nie mowie o przypadku, czy
    znajomych w urzedach, bo to musze wliczyc w ryzyko.

    Pozdrawiam
    Carlos

  • 2. Data: 2003-08-20 06:11:05
    Temat: Re: Praca na etat a dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Carlos" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > I w zwiazku z tym
    > mam pytanie: czy moj pracodawca ma jakies formalne lub prawne mozliwosci
    > zeby zdobyc informacje o prowadzonej przeze mnie dzialalnosci?

    Przede wszystkim takie, że rejestr przedsiębiorców jest jawny.
    Mozesz iść i uzyskać info, w zakresie dokonanych wpisów w rejestrze czy to
    działalności prowadzonej przez osoby fizyczne czy spółki.
    Jeśli pracodawca będzie chciał to 2-3 dni siedzenia w rejestrach i znajdzie.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-08-20 06:45:29
    Od: "Carlos" <c...@w...pl>

> [...]
    > działalności prowadzonej przez osoby fizyczne czy spółki.
    > Jeśli pracodawca będzie chciał to 2-3 dni siedzenia w rejestrach i

    no tak, to oczywiste, ale mi chodzilo bardziej o to, czy ZUS, gdy otrzyma
    formularz zgloszenia tylko do ubezp. zdrowotnego, bedzie sie informowal w
    mojej obecnej firmie, czy wszystkie inne skladki sa oplacane, albo urzad
    skarbowy czy jakas inna dziadowska instytucja. w kazdym razie dzieki.

    Pozdrawiam
    Carlos

  • 4. Data: 2003-08-21 19:28:27
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    > mojej obecnej firmie, czy wszystkie inne skladki sa oplacane, albo urzad
    > skarbowy czy jakas inna dziadowska instytucja. w kazdym razie dzieki.

    Coś słyszałem, że małe firmy mają obowiązek dostarczania do ZUS list
    imiennych, więc istnieje domniemanie, ze w takim przypadku ZUS nie będzie
    musiał pytać się w firmie, a sprawdzi u siebie.
    W większych przedsiębiorstwach wysyłane są jakieś zbiorcze zestawienia -
    wtedy chyba ZUS zapyta się firmy... ale nie wiem. Poczytaj www ZUSu może coś
    znajdziesz ciekawego.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    miłośnik kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów
    http://kw1618.w.interia.pl <limit 7MB/godz // 2,5 GB/mies