PracaGrupypl.praca.dyskusje › swietny post o zatrudnianiu pracownikow z grupy pl.biznes

  • 1. Data: 2004-05-04 13:55:34
    Temat: swietny post o zatrudnianiu pracownikow z grupy pl.biznes
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Fast" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c77jof$po4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > hehe
    >

    > Więc nadeszła mnie myśl podbna .
    >

    > chciałem zatrudnić jedną osobe do magazynu - 8 godziń dzieńie 20 dni w
    > miesiącu no 1500,00 kieszonkowego . wzamian za 20 x 8 r-g .
    >

    > a teraz policzmy koszty :
    >
    > zus - ok 750zł.
    > kurs na wózek widłowy - 700zł.
    > pzu - 60zł.
    > koszty urlopów itd. ok 2000zł. rocznie
    > bhp itd - średnio 50 zł. na m-c
    >

    > a urząd powiedział Panie : zasadniczo Pan szuka pracownika do pracy czy
    ULG
    > a moze jeszcze jakaś dotacja się PAnu marzy ?
    >

    > więc tak sobie poszedłem na dobre whiski i pomyslałem i wymysliłem 19 %
    > podatek liniowy to lepiej wynająć wózek wraz z obsługą za 200zł. netto
    > dziennie udało się wynegocjować 150zł. netto
    >

    > NIE interesuje mnie : ze coś nie działa w wozku,
    > pracownik go obsługuje w cenie 150zł netto , miły gość itd. po kursie
    strat
    > nie robi a jeszcze coś od mojej firmy dostanie jak się stara . Urlopu nie
    > żąda itd zbędnych kosztów nie ma.
    >

    > zarobiłem sprzedając sój wózek widłowy , nie musze miec UDT , BHP i
> [...]

    ---

  • 2. Data: 2004-05-04 14:00:29
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    w sumie smutne, żeby zatrudnić pracownika musisz wydać przynajmniej dwa razy
    tyle co pracownik dostaje netto. heh.
    ale z drugiej strony jak chce się mieć pracownika wykształconego, sprawnego,
    przywiązanego do firmy ...

    gromax

  • 3. Data: 2004-05-04 17:09:32
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    gromax wrote:
    > w sumie smutne, żeby zatrudnić pracownika musisz wydać przynajmniej dwa razy
    > tyle co pracownik dostaje netto. heh.

    Dopiero co była o tym mowa w wątku "płaca brutto / netto" :) Niestety
    tak właśnie jest w tym smutnym kraju. Najgorsze, że ludzie nie domagają
    się w tej kwestii zmian, bo albo nie mają o tym pojęcia (większość
    to pracobiorcy i mało obchodzi ich koszt pracodawcy, choć sami
    mogliby zyskać na obniżeniu podatków), albo podobają im się te
    "kilometry autostrad" wybudowanych z ich podatków.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 4. Data: 2004-05-04 21:11:44
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > [...]
    >
    > Dlaczego świetny? Raczej typowy dowód zrzędzenia, typowego polskiego
    > "pracodawcy". 20 dni*150 zł = 3000 zł miesięcznie. Rocznie 36 tys. zł.
    Gdyby
    > zatrudnił kogoś, to:
    > - pensja 1500 zł
    > - ZUS 750 zł
    > - PZU 60 zł
    > - BHP 50 zł
    > razem : 2360 miesięcznie. Rocznie 2360*12 = 28320. Plus 700 zł kurs. Razem
    > 29020. Zatrudniony pracownik pracuje 11 miesięcy (miesiąc urlopu i innych
    > dni wolnych). Miesięczny koszt to 29 tys/11 = 2636 zł, czyli prawie 400 zł
    > mniej, niż przy wynajęciu firmy (nie uwzględniam kosztów eksploatacji
    > wózka). Wbrew pozorom nie wychodzi znacząco taniej.

    W tej cenie sa jak zrozumialem i koszt pracownika z nadgodzinami i urlopem i
    koszt utrzymania wozka z amortyzacja, przegladami, remontami.
    Ograniczenie wspomnianej papierologii to juz calkiem "zysk nadzwyczajny"

    pzdr
    Krzysztof

    ---

  • 5. Data: 2004-05-04 21:40:33
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > mniej, niż przy wynajęciu firmy (nie uwzględniam kosztów eksploatacji
    > wózka). Wbrew pozorom nie wychodzi znacząco taniej.

    Zdecydowanie taniej - policzmy najpierw koszty wymierne w pln:
    1. Pracodawca sprzedal swoj wozek (szac. 20000 zl - z przegladu ogloszen), wiec
    ok. 8mcy pracy pracownika ma za darmo.
    2. Pracodawcy nie obciazaja koszty eksploatacji wozka (szac. paliwo/prad -
    pareset zl/m-c)
    3. Pracodawcy nie obciaza amortyzacja wozka - szac. 40000 / 3-5 lat -> 700-1100
    zl/m-c (!)
    4. Pracodawcy nie interesuja choroby pracownika (a musialby sam sfinansowac
    pierwsze ok. 30 dni choroby, nie mowiac o poszukiwaniu i oplaceniu zastepcy). A
    ile obecnie wynosi srednia ilosc przechorowanych dni na pracownika?

    > Raczej wygodniej: nie trzeba prowadzić papierkowej roboty, martwić się kogo
    > zatrudnić na czas urlopu (obecnie pracujący i tak będzie miał urlop, zastąpi
    > go inna osoba), utrzymywać sprzętu. Typowe korzyści z outsourcingu.Są
    > stanowiska które w ten sposób można zastąpić, ale są też stanowiska, których
    > nie da się zastąpić.
    > Te 150 zł dziennie zawierają wszystkie składniki, jakie musiałby płacić
    > pracodawca decydujący się na zatrudnienie pracownika. Plus zysk firmy
    > wykonującej usługi.
    > IMO zacytowany post bardziej dowodzi zalet outsourcingu
> [...]

    demagogia - do kosztow zatrudnienia nie doliczyles kosztow stworzenia i
    utrzymania stanowiska pracy, a z szacunkowych obliczen wynika ze wynosza one
    odpowiednio: rownowaznik ponad rocznej placy pracownika oraz rownowaznik ok.
    70% placy pracownika. Dolicz do tego ryzyko, zdecydowanie wyzsze w przypadku
    zatrudniania pracownika (brak pracy, a pensje i tak trzeba placic, ryzyko
    dluzszej choroby pracownika, wypadku, itp).

    Wnioski?

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2004-05-04 21:41:47
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    pracodawca decydujący się na zatrudnienie pracownika. Plus zysk firmy
    wykonującej usługi. IMO zacytowany post bardziej dowodzi zalet outsourcingu

    Jarosław Wiechecki

  • 7. Data: 2004-05-05 11:12:32
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    g...@p...onet.pl; <5...@n...onet.pl> :

    > Zdecydowanie taniej - policzmy najpierw koszty wymierne w pln:
    > 1. Pracodawca sprzedal swoj wozek (szac. 20000 zl - z przegladu ogloszen), wiec
    > ok. 8mcy pracy pracownika ma za darmo.

    To zależy od szkoły:

    - wariant 1 - sprzedaż wózka - jakoś w to 20 000 zł nie chce mi się
    wierzyć, zresztą są różne wózki - pracodawca jest uzależniony 100% od
    usług zewnętrznych, czyli przy skokowych zmianach na rynku
    pracy/kosztach usług zewnętrznych może dupnąć;

    - wariant 2 - wynajęcie pracownika - nie zyskuje na sprzedaży wózka, ale
    jest częściowo niezależny od czynników zewnętrznych;

    - wariant 3 - po staremu - jest niezależny od czynników zewnętrznych,
    ale niestety pozostaje kwestia pracownika.

    > 2. Pracodawcy nie obciazaja koszty eksploatacji wozka (szac. paliwo/prad -
    > pareset zl/m-c)

    Ależ oczywiście, że go obciążają, jeżeli jest elektryczny ;) Dodaj
    jeszcze BHP, czyli pracodawca odjął 50 zł/msc, mimo że to jego zakład ma
    spełniać normy.

    > 3. Pracodawcy nie obciaza amortyzacja wozka - szac. 40000 / 3-5 lat -> 700-1100
    > zl/m-c (!)

    Obciąża? Przecież w ten sposób odpisuje sobie inwestycje od podatku -
    chciałeś napisać pracodawca musi płacić wyższy podatek i dodatkowo musi
    opłacić podatek za sprzedaż wózka [od przychodów?]?

> [...]
    > ile obecnie wynosi srednia ilosc przechorowanych dni na pracownika?

    To fakt, pracodawca nie może również [legalnie] poprosić Pana Stasia,
    żeby został jeszcze 2 godziny dłużej lub przyszedł w sobotę [na
    marginesie - to on nie pracuje w soboty?], no chyba że zapłaci należny
    haracz firmie wynajmującej [chyba taki legalista nie będzie działał na
    szkodę innego przedsiębiorcy?].

> [...]
    > zatrudniania pracownika (brak pracy, a pensje i tak trzeba placic, ryzyko
    > dluzszej choroby pracownika, wypadku, itp).

    Czy ty uważasz, że ktoś będzie targał wózek "na_zawołanie" za 150 zł
    wszystkich kosztów - umowa pewnie jest dokładnie taka, jak w przypadku
    pracownika - 8x20.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 8. Data: 2004-05-05 11:12:43
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    krzysztofsf; <c786m2$t3v$1@inews.gazeta.pl> :

    Z tym kursem to przesadził - kursy magazynowe UP robi na okrągło, więc
    trochę luda z uprawnieniami pewnie też ma + to, że pracownik może
    zgłosić się na kurs mając podkładkę od pracodawcy, że po zrobieniu kursu
    go zatrudni [inna sprawa, że nie wiem jak wygląda to drugie zagadnienie
    w praktyce, a i terminy kursów w UP są zajebiście długie - ja na kurs z
    archiwistyki zapisałem się w połowie? października 2003, a kurs skończył
    się pod koniec stycznia 2004]

  • 9. Data: 2004-05-05 17:55:15
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Gdyby
    [...]
> [...]
    > ok. 8mcy pracy pracownika ma za darmo.
    > 2. Pracodawcy nie obciazaja koszty eksploatacji wozka (szac. paliwo/prad -

    Obciąża. Pośrednio. Przez firmę wynajmującą wózek + operatora. Za darmo nikt
    nie udostępni swoich zasobów. A koszty i tak należy ponosić.

    > 3. Pracodawcy nie obciaza amortyzacja wozka - szac. 40000 / 3-5 lat ->
    700-1100
    > zl/m-c (!)

    Jego nie. Firmę wynajmującą tak.

    > 4. Pracodawcy nie interesuja choroby pracownika (a musialby sam
    sfinansowac
    > pierwsze ok. 30 dni choroby, nie mowiac o poszukiwaniu i oplaceniu
    zastepcy).

    Ale to znowu zaleta ousourcingu. Firma wynajmująca wózki musi się liczyć z
    tym, że jej pracownik zachoruje. I te koszty ona ponosi. W zależności od
    wysokości może lub nie wliczyć je w koszt usługi.

    > ile obecnie wynosi srednia ilosc przechorowanych dni na pracownika?

    Niewiele?
    Wyraźnie napisałem o zaletach outsourcingu. Ty rozwijasz temat.

> [...]
    one
    > odpowiednio: rownowaznik ponad rocznej placy pracownika oraz rownowaznik

    Zapominasz o tym, że stanowisko zostało stworzone przez firmę świadczącą
    usługi. Jego koszt jest wliczony w proponowaną stawkę. Poza tym firma o
    której mówimy (wynajmująca wózki razem z operatorami) ma mniejsze koszty ze
    względu na ilość kupowanych materiałów eksploatacyjnych, narzędzi itd.
    Podobnie wygląda sprawa ceny narzedzia (wózka). Kupując jeden zapłacisz 40
    tys./szt. Kupując 100 jednorazowo pewnie mniej. Niemniej ten koszt jest
    wliczony w cenę usługi.Z cytowanego przez Krzysztofa postu wynika, że
    specjalizują się wynajmowaniu wózków na krótki czy też średni termin.Przy
    umowach długoterminowych zysk jest stały przez dłuższy okres. Co do
    stworzenia stanowiska pracy - osoba która pisała post stanowisko ma prawie
    stworzone. Czyli odpada koszt narzędzi, części materiałów eksploatacyjnych.
    Rozmowa na temat kosztów tworzenia i sposobów finansowania nowych miejsc
    pracy jest dyskusją na osobny wątek.

    >Dolicz do tego ryzyko, zdecydowanie wyzsze w przypadku
    > zatrudniania pracownika (brak pracy, a pensje i tak trzeba placic, ryzyko
    > dluzszej choroby pracownika, wypadku, itp).
    >
    > Wnioski?

    Wniosek napisałem: outsourcing jest zaletą w wielu przypadkach.Cytowany post
    więcej mówi o korzyściach z wynajmowania usług . Jednak takie postępowanie
    nie jest możliwe w każdym przypadku.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 10. Data: 2004-05-05 18:00:22
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    Razem

    > W tej cenie sa jak zrozumialem i koszt pracownika z nadgodzinami i urlopem

    Wiesz jak jest w polskich firmach z nadgodzinami:) Zatrudniając pracownika
    możesz na nim wymusić pozostanie w pracy na czas dłuższy niż wymagany i nie
    zapłacić. W przypadku wynajmowania usług już nie jest to możliwe.

    > koszt utrzymania wozka z amortyzacja, przegladami, remontami.

    Amortyzacji, przeglądów nie liczyłem. Doliczając pewnie wyjdzie
    drożej.Problem ile? I czy to co zyskujemy zrekompensuje usługobiorcy koszt
    wynajmu pracownika na nadgodziny.

    > Ograniczenie wspomnianej papierologii to juz calkiem "zysk nadzwyczajny"

    Ale nadal twierdzę, że cytowany przez Ciebie post dowodzi zalet
    outsourcingu, nie wysokich kosztów pracy.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki