PracaGrupypl.praca.dyskusjeswietny post o zatrudnianiu pracownikow z grupy pl.biznes › Re: swietny post o zatrudnianiu pracownikow z grupy pl.biznes
    From: g...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: swietny post o zatrudnianiu pracownikow z grupy pl.biznes
    Date: 4 May 2004 23:40:33 +0200

> [...]
    > zatrudnił kogoś, to:
    > - pensja 1500 zł
    > - ZUS 750 zł
    > - PZU 60 zł
    > - BHP 50 zł
    > razem : 2360 miesięcznie. Rocznie 2360*12 = 28320. Plus 700 zł kurs. Razem
    > 29020. Zatrudniony pracownik pracuje 11 miesięcy (miesiąc urlopu i innych
    > dni wolnych). Miesięczny koszt to 29 tys/11 = 2636 zł, czyli prawie 400 zł
    > mniej, niż przy wynajęciu firmy (nie uwzględniam kosztów eksploatacji
    > wózka). Wbrew pozorom nie wychodzi znacząco taniej.

    Zdecydowanie taniej - policzmy najpierw koszty wymierne w pln:
    1. Pracodawca sprzedal swoj wozek (szac. 20000 zl - z przegladu ogloszen), wiec
    ok. 8mcy pracy pracownika ma za darmo.
    2. Pracodawcy nie obciazaja koszty eksploatacji wozka (szac. paliwo/prad -
    pareset zl/m-c)
    3. Pracodawcy nie obciaza amortyzacja wozka - szac. 40000 / 3-5 lat -> 700-1100
    zl/m-c (!)
    4. Pracodawcy nie interesuja choroby pracownika (a musialby sam sfinansowac
    pierwsze ok. 30 dni choroby, nie mowiac o poszukiwaniu i oplaceniu zastepcy). A
    ile obecnie wynosi srednia ilosc przechorowanych dni na pracownika?

    > Raczej wygodniej: nie trzeba prowadzić papierkowej roboty, martwić się kogo
    > zatrudnić na czas urlopu (obecnie pracujący i tak będzie miał urlop, zastąpi
    > go inna osoba), utrzymywać sprzętu. Typowe korzyści z outsourcingu.Są
    > stanowiska które w ten sposób można zastąpić, ale są też stanowiska, których
    > nie da się zastąpić.
    > Te 150 zł dziennie zawierają wszystkie składniki, jakie musiałby płacić
    > pracodawca decydujący się na zatrudnienie pracownika. Plus zysk firmy
    > wykonującej usługi.
    > IMO zacytowany post bardziej dowodzi zalet outsourcingu
> [...]

    demagogia - do kosztow zatrudnienia nie doliczyles kosztow stworzenia i
    utrzymania stanowiska pracy, a z szacunkowych obliczen wynika ze wynosza one
    odpowiednio: rownowaznik ponad rocznej placy pracownika oraz rownowaznik ok.
    70% placy pracownika. Dolicz do tego ryzyko, zdecydowanie wyzsze w przypadku
    zatrudniania pracownika (brak pracy, a pensje i tak trzeba placic, ryzyko
    dluzszej choroby pracownika, wypadku, itp).

    Wnioski?

    --

    pozdrawiam,

    glos