PracaGrupypl.praca.dyskusjestudia › Re: studia
    From: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: studia
    Date: Fri, 28 Sep 2007 13:37:52 +0200

> [...]
    > niskie. A powiem, że kierunek był nie taki znowu mało oblegany. Pamiętam
    > nawet jak kiedyś osoba ta przytoczyła zasłyszany fragment rozmowy pomiędzy
    > dziekanem wydziału, a pewnym asystentem, który nieco zaszalał przy
    > zaliczeniach :-) Brzmiało to mniej więcej tak: "Panie magistrze, proszę
    > nie uszczuplać budżetu uczelni" i myślę, że pozostawię to bez komentarza.
    > Oczywiście nie można generalizować, ale przecież są również kierunki,
    > które nie cieszą się zbytnią popularnością, a wykładowcy też muszą z
    > czegoś żyć, więc sądzę, że w tych przypadkach odsiew jest zdecydowanie

    To zależy od uczelni. AGH, na zaoczne średnia (wg. starego modelu miała być
    powyżej 4.5), na pierwszym semestrze było około 70 osób, po pierwszym roku
    zostało około 35, skończyło 25. Prowadzący zajęcia nie mieli jakiegoś
    podziału na zasadzie dzienni/zaoczni - wszystkich równo kosili. Inna sprawa,
    że sporo osób na zaocznych to osoby, które przeszły (nie, nie zostały
    wyrzucone) z dziennych ze względu na rodzinę lub znalezioną pracę.

    B.Z.