PracaGrupypl.praca.dyskusje › staz na III roku

  • 1. Data: 2005-03-15 22:23:43
    Temat: staz na III roku
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    Witam!
    Jestem studentem II roku informatyki na Uniwersytecie Slaskim [studia dzienne].
    W przyszlym roku planuje robic staz. Slyszalem, ze urzad placi prawie 500
    zlotych "zasilku" osobom odbywajacym staz. Zastanawiam sie czy studentom III
    roku juz przysluguja staze [slyszalem opinie ze tylko absolwentom, lub IV/V
    rocznikom] i czy w razie takiej pracy dostaje on takze owa zapomoge [dokladac do
    tego "interesu" nie zamierzam].
    Z gory dziekuje za sensowna odpowiedz i pozdrawiam :P

  • 2. Data: 2005-03-16 11:47:40
    Temat: Re: staz na III roku
    Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl>

    Użytkownik "dEG" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [dokladac do
    > tego "interesu" nie zamierzam].
    > Z gory dziekuje za sensowna odpowiedz i pozdrawiam :P

    Aby ubiegać się o staż z Urzedu Pracy musisz bezwarunkowo być absolwentem
    (tytuł ten posiadasz przez rok od daty skończenia szkoły lub od daty
    obrony), dodatkowo w ciągu ostatnich 12 miesiecy nie mozesz byc zatrudniony.
    Nie napisałeś Czy Twoje studia są jedno- czy dwustopniowe, bo jesli dwu- to
    po III roku masz licencjat, uzyskujesz stopień absolwenta i mozesz ubiegać
    sie o staż a kontynuowanie studiów formalnie w niczym nie przeszkadza(choc
    lepiej zeby to były studia zaoczne lub wieczorowe , rozumiesz - zajęcia na
    studiach dziennych odbywać sie mogą w tym samym czasie co praca na stażu).
    Zapłata za staż z UP to niecałe 500 zł miesiecznie.
    Mozesz oczywiscie starac sie o staz bezpośrednio w firmie, a tam reguły
    zależą wyłącznie od pracodawcy.
    Pozdrawiam Moolinea

  • 3. Data: 2005-03-16 13:09:16
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

> [...]
    > obrony), dodatkowo w ciągu ostatnich 12 miesiecy nie mozesz byc zatrudniony.
    > Nie napisałeś Czy Twoje studia są jedno- czy dwustopniowe

    Dwustopniowe, ale to nie ma znaczenia, bo chcialem pracowac na III roku a nie po
    III roku. :(
    W takim razie widze ze kaszanka jak diabli- nigdzie mnie nie zatrudnia przeciez
    bez doswiadczenia :(((

  • 4. Data: 2005-03-16 13:10:56
    Od: d...@g...pl

    >"Mozesz oczywiscie starac sie o staz bezpośrednio w firmie, a tam reguły
    zależą wyłącznie od pracodawcy."

    Czy to oznacza ze np. mogliby mnie zatrudnic juz na III roku, nie placiliby za
    mnie podatku a mi odpalili te 400 pln??

  • 5. Data: 2005-03-16 13:27:43
    Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl>

> [...]
    nie po
    > III roku. :(
    > W takim razie widze ze kaszanka jak diabli- nigdzie mnie nie zatrudnia

    No niestety takie są polskie realia, ale Twoim atutem jest to że jesteś
    studentem, wiele jest ogłoszeń typu "przyjmę studenta". Fak , najczęsciej są
    to prace typu pozkladanie towaru w hipermarkecie albo odbieranie telefonów w
    jakims biurze. Puki nie skonczyles studiów nie mozesz wymagać zby ktos
    zatrudnił CIe na stanowisku które da Ci doświadczenie w pracy o do jakiej
    predysponuje Cie dyplom wyzszej uczelni (tzn. nie możesz oczekiwać ze w
    trakcie II roku ktoś zaproponuje Ci staż jako informatyk, musisz najpierw
    zdobyc chocby licencjat.), celem stazu jest pokazanie jak praktycznie
    wykorzystać wiedzę zdobytą na studiach, a nie jak ją zdobyc. Jesli masz
    kłopoty z finansami to radze narazie chwycic sie czegokolwiek, a dopiero po
    III roku starać sie o staz.
    Moze to smutne, ale UP ma swoje nienaruszalne zasady.
    Pozdrawiam Moolinea

  • 6. Data: 2005-03-16 14:17:30
    Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl>

    > Czy to oznacza ze np. mogliby mnie zatrudnic juz na III roku, nie
    placiliby za
    > mnie podatku a mi odpalili te 400 pln??
    W firmie wszystko moze sie zdażyc, choc wiadomo,ze lepiej starac sie o staż
    (bez wzgledy czy to jest UP czy firma) mając jakiś papier w reku, ale
    przecież studia nie wszedzie są konieczne.Jesli tylko masz możliwość
    załatwienia stażu w firmie to próbuj, nic nie tracisz, najwyzej Ci
    powiedza,żebys przyszedł gdy uzyskasz dyplom.
    Pozdrawiam Moolinea

  • 7. Data: 2005-03-16 14:50:14
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    >Jesli tylko masz możliwość
    > załatwienia stażu w firmie to próbuj, nic nie tracisz, najwyzej Ci
    > powiedza,żebys przyszedł gdy uzyskasz dyplom.
    > Pozdrawiam Moolinea

    Ok, dzieki za wskazowki.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2005-03-16 16:27:27
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-16 12:47, Użytkownik Moolinea napisał:

> [...]
    > studiach dziennych odbywać sie mogą w tym samym czasie co praca na stażu).

    Wprowadzasz w błąd. Studiując dziennie NIE MOŻNA zarejestrować się jako
    bezrobotny. Jedynie studia zaoczne lub wieczorowe umożliwiają posiadanie
    statusu bezrobotnego.

    IMHO jest to trochę niesprawiedliwe. Zaoczni oprócz tego, że mogą
    korzystać ze stażu lub szkoleń z UP to jeszcze dodatkowo mają takie same
    prawa do stypendiów co studenci dzienni. Chcieli aby prawo było takie
    samo dla każdego studenta - szkoda, że tylko wybiórczo.

    --
    Witiia

  • 9. Data: 2005-03-16 16:59:22
    Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl>

    > Wprowadzasz w błąd. Studiując dziennie NIE MOŻNA zarejestrować się jako
    > bezrobotny. Jedynie studia zaoczne lub wieczorowe umożliwiają posiadanie
    > statusu bezrobotnego.
    Jesli kogoś wprowadziłam w błąd to przepraszam.
    Uważam jednak, ze to nie ma większego wpływu na temat postu. To, ze studenci
    dzienni nie mogą zarejestrowac sie na bezrobociu wydaje sie byc po prostu
    logiczne, bo status bezrobotnego ma ułatwic (teoretycznie) znalezienie
    pracy. Nie mozesz wymagać od instytucji UP ze bedzie proponować Ci prace na
    Twoich warunkach, tzn prace na pół etatu, w godzinach wieczornych czy w
    weekendy. Warunkiem uzyskania statusu bezrobotnego jest gotowosc do podjęcia
    pracy i oczywiscie czas, a jak ma to zrobic student, który ma inne obowiązki
    na studiach. Wkurza Cie to, ze studenci dzienni nie moga miec statusu
    bezrobotnego, ale przecież nikt im nie zabrania pracowac, nie rozumiem
    Twojego wkurzenia. Jesli mozesz to wyjasnij w czym status bezrobotnego
    mógłby Ci pomóc.
    Pozdrawiam Moolinea

  • 10. Data: 2005-03-16 17:11:21
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-16 17:59, Użytkownik Moolinea napisał:

> [...]
    > bezrobotnego, ale przecież nikt im nie zabrania pracowac, nie rozumiem
    > Twojego wkurzenia. Jesli mozesz to wyjasnij w czym status bezrobotnego

    Nie wkurza mnie to, bo sam pracuję będąc na dziennych.
    Wkurza mnie to, że zaoczni mają takie same prawa do stypedniów co
    dzienni (przez co mniej studentów ma stypendia) - oni przecież mają
    więcej czasu na pracę, więc niech pracują.

    Zobacz, że taki zaoczny może pracować na pełny etat, do tego stypendium.
    A taki dzienny pracuje góra na 1/2 - 3/4 etatu, a stypednium o ile ma
    (bo pracując na dziennych jest ciężko o stypednium) to jest niższe, bo
    musi się dzielić z zaocznymi. Dolicz do tego koszty utrzymania w obcym
    mieście. Gdzie tu sens i logika?

    --
    Witiia