PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 501. Data: 2005-10-18 17:17:30
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Immona napisał(a):

    > Tyle, ze w jezyku potocznym nie jest to blad.

    Jak rany... Dlaczego i po co na to robicie? ;) "Czemu" to celownik od
    "co", który nie ma nic wspólnego z "dlaczego"... ;)

    j.

  • 502. Data: 2005-10-18 17:36:34
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > Pomijając złośliwość ;) jak i ile za to bierzesz?

    To nie złośliwość! :))

    > jak

    Tajemnica zawodowa ;P

    > i ile za to bierzesz?

    W zależności od uszkodzenia.
    Każdy dysk biorę najpierw do przejrzenia, w jaki sposób
    można odzyskać dane - najczęstsze, jakie mi się trafiały,
    to takie, których nikt nie mógł już odzyskać, a więc z 'padniętą'
    elektroniką, a więc... cena jest _odpowiednia_ ;P

    --
    Koziorozec

  • 503. Data: 2005-10-18 17:46:53
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Koziorozec napisał(a):

    > Jasne. Sam będzie korzystał, a chorego zagłodzi na śmierć.
    > Zastanów się, co piszesz!

    Zero wiary w ludzi? U Ciebie? Znaczy co, tylko chorzy są uczciwi?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 504. Data: 2005-10-18 17:57:33
    Od: Kira <c...@W...pl>

    januszek wrote:

    > Socjaliści? Czy aby na pewno? Moim zdaniem to nie socjaliści
    > tylko durnie bądź też wyjątkowo perfidne typki, którzy
    > wykorzystują czyjeś nieszczęście dla własnego zysku.

    Jak zwał, tak zwał ;) Chodzi mi o grupowych miłośników socjalu.
    I nie tylko grupowych zresztą...

    > Moim zdaniem przesadzasz w drugą stronę ;)

    Nie sądzę. Ja naprawdę nie widzę powodu dla robienia z ludzi
    niepełnosprawnych -- kalek życiowych. Owszem, to w jakiej są
    sytuacji sprawia że jest im trudniej, i pomoc psychologiczna
    jak najbardziej powinna istnieć.

    Natomiast kategorycznie nie zgadzam się z postawą, którą się
    w tych ludziach wyrabia. Mianowicie -- z utwierdzaniem ich w
    przekonaniu, że i tak się do niczego nie nadają więc z racji
    samej niepełnosprawności mają dostać rentę i siedzieć w domu.
    Przecież nie o to chodzi.

    Kira

  • 505. Data: 2005-10-18 18:42:14
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "WL" napisał w wiadomości

    > No to moze byc interesujace... Ale tylko w kontekscie tego ile osob
    > zlozylo sensowne wnioski. Hmm a jak ocenic ktore wnioski byly
    > sensowne ?

    Oceniane jest to _przed_ otrzymaniem dotacji.
    W końcu to taki kredyt, a jak się nie uda, to trzeba go spłacać.

    > A to juz sprawa tego kto prowadzil ta dzialalnosc. Jak mial kiepski
    > pomysl albo wykonanie to juz niczyja wina tylko jego.

    Tak, ale pieniądze, które dostał trzeba zwrócić.
    Z kolei, jeśli utrzymał się przez te 2 lata, po których można umorzyć
    taką pożyczkę, a zamknie firmę po 2,5 r. to pieniądze - w błoto.
    Nie po to daje się taką pożyczkę, żeby pobawić się jakiś czas,
    a jako właśnie 'wędkę'.

    Takie statystyki byłyby ciekawe, bo może okazałoby się, że nie
    tędy droga i lepiej dawać te pieniądze na inne formy przeciwdziałania
    bezrobociu.

    --
    Koziorozec

  • 506. Data: 2005-10-18 18:50:02
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > Na to też trzeba pieniędzy, prawda?
    > I nie tylko na te komputery, ale również na stworzenie platformy
    > e-learningowej, zatrudnienie i przeszkolenie nauczycieli,
    > postawienie stałego łącza itp.

    Jak najbardziej. Ale to są pieniądze zainwestowane w ludzi, a nie
    wrzucone do gara na pożarcie. Człowiek nie jest stworzony do tego
    żeby siedzieć na dupie i otwierać gębę licząc, że ktoś w nią coś
    łaskawie wrzuci. Edukacja plus socjalizacja pozwoliłaby tym osobom
    prowadzić w miarę normalne życie, zamiast wisieć na garnuszku, co
    do którego nie ma nigdy pewności czy ktoś go napełni.

    > Pomysł jest warty rozważenia, tylko że i tak na to potrzeba
    > cały czas pieniędzy z podatków, bo nie znajdzie się tylu
    > sponsorów, żeby to sfinansować.

    Całkiem sporo się znajdzie. Ale pieniądze z podatków zdaje się
    już mamy -- więc może by je dla odmiany sensownie wykorzystać?

    > a więc np. produkcję odpowiednich manipulatorów dla osób
    > z problemami z poruszaniem się (np. paraliż od karku w dół).

    No niestety, jak już Immona napisała -- sporo da się zrobić dla
    pi razy oko sprawnych, natomiast najcięższe przypadki są jak na
    razie poza naszym zasięgiem. Wszystkiego się nie da, więc uważam
    że to co się da, należy zacząć od ręki...

    Kira

  • 507. Data: 2005-10-18 18:52:02
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > Jasne. Sam będzie korzystał, a chorego zagłodzi na śmierć.
    > Zastanów się, co piszesz!

    Ty się zastanów :) Bo kawałek dalej podajesz przykład:

    > Kobieta, którą znam, a która nie pracuje, bo cały czas
    > zajmuje się dzieckiem-warzywkiem [...] Jaką ma pewność,
    > że te osoby miałyby tyle cierpliwości do jej dziecka,
    > co ona? Że potrafiłyby przewijać 18-letniego chłopca,
    > że nie ignorowałyby jego dźwięków, którymi on w jakiś
    > sposób próbuje dać znać o sobie?

    -- to co ona taka dziwna, że tego chorego nie zagłodziła
    jeszcze na śmierć, a?

    Kira

  • 508. Data: 2005-10-18 18:56:36
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > No to ile osób niepełnosprawnych (takich, co są na wózku,
    > nie mają nogi albo ręki itp.) zatrudnia Twoja firma?

    Na etat? Zero. Ale pełnosprawnych na etat mam w tej chwili
    też dokładnie zero, w związku z czym sądzę, że panuje tutaj
    pełne równouprawnienie :)

    Natomiast zdalnych to mówiąc szczerze nie wiem, nigdy mnie
    to nie interesowało, więc nie zdziwiłabym się nawet, gdyby
    któryś z chłopaków okazał się niepełnosprawny. Tym bardziej
    że przez IDN też się zgłaszali -- chociaż zdrowi też często
    tam zaglądają, więc to żaden wyznacznik...

    > Dlaczego nie zatrudniasz takich osób, skoro mogłabyś
    > wziąć refundację na stanowisko dla niepełnosprawnego,
    > a przynajmniej nie musiałabyś płacić ZUS-u za niego,
    > skoro jest to taki duży dla Ciebie koszt, że zlecasz
    > pracę na umowę o dzieło lub studentom?

    Bo nie zamierzam się pakować w etaty póki nie jest mi to
    absolutnie niezbędne. Refundowany czy nie, etat wymaga
    jednak uruchomienia potężnej papierologii, której, mówiąc
    uczciwie, na razie uruchamiać mi się nie chce. Działamy
    jak na razie od miesiąca z kawałkiem, mamy pilniejsze
    zajęcia i wydatki niż sponsoring naszego kochanego aparatu
    przymusowych ubezpieczeń.

    Kira

  • 509. Data: 2005-10-18 18:57:39
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > To nie złośliwość! :))

    Jak nie jak tak :)))

> [...]
    > to takie, których nikt nie mógł już odzyskać, a więc z 'padniętą'
    > elektroniką, a więc... cena jest _odpowiednia_ ;P

    Wiesz, ja w sumie całkiem poważnie się pytam... Jakbyś miała
    ochotę się na priva odezwać i pogadać, to daj znać.

    Kira

  • 510. Data: 2005-10-18 19:23:32
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Koziorozec napisał(a):

    > W języku potocznym również nie należy robić błędów,
    > chyba że ktoś głosuje za stokrotką... ;P

    To nie jest błąd. Stokrotka jest błędem.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl