PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 471. Data: 2005-10-18 09:32:30
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:dj0m42$rb7$1@inews.gazeta.pl...

    [ciach]
    > Ty znasz taki pojedynczy przypadek. Ja znam też sporo przypadków,
    > gdy ewidentnie ktoś decydował o _pełnej_ przydatności do pracy,
    > o pełnych możliwościach zarobkowania -- osoby bez widzenia na jedno
    > oko, czy też wydawał decyzję o przyznaniu świadczeń tylko
    > na 3 miesiące dla osoby starszej (po 70.), ciężko chorej, która
    > miała obciętą nogę w górnej części uda, a która mieszkała na wsi,
    > a więc dojazdy na komisje były dla niej bardzo uciążliwe (nie wiem,
    > czy ktoś stwierdził, że mu ta noga może z czasem odrosnąć?) .

    Zgadzam sie, ze jest tak, jak opisujesz, a duzy udzial w tym ma korupcja.
    Lekarze przyznaja renty za lapowki osobom, ktore nie powinny ich dostac. Ale
    zeby nie miec podejrzanie wysokiej liczby przyznanych rent, musza komus
    odmawiac. I czasem odmawiaja rzeczywiscie chorym, ktorych na lapowke nie
    stac.

    Nie zawsze chodzi o lapowke. Sa lekarze przyznajacy renty z litosci
    socjalnej. Co najmniej jeden taki jest, bo mi sie przyznal. Przychodzi osoba
    bez srodkow do zycia, ewidentnie niezdolna zarobic na siebie, ale nie z
    powodu niepelnosprawnosci, tylko wieku, miejsca zamieszkania (byly PGR),
    nieodkrecalnej wyuczonej bezradnosci. I prosi. Majac przed soba biedaka i
    mogac mu "ocalic zycie" z nie swoich pieniedzy, wrazliwe serce stoi przed
    duza pokusa. Samozwanczy Janosik bedzie potem surowiej selekcjonowal tych,
    ktorych - jak ocenia - jest w stanie utrzymac rodzina.

    I.

  • 472. Data: 2005-10-18 09:44:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Immona napisał(a):

    > Samozwanczy Janosik bedzie potem surowiej selekcjonowal tych,
    > ktorych - jak ocenia - jest w stanie utrzymac rodzina.

    "Samozwańczy Janosik" bardzo dobre określenie, które trafnie oddaje
    specyfikację tego typu 'obywateli' ;)

    Dodam, że tacy wystepują wszędzie. Znajomy, który prowadzi firmę
    zajmującą się wywozem szamb opowiadał, że kiedyś ładnie się
    wystroił i zajechał osobowym do urzędu skarbowego - i nic nie
    mógł załatwić. Kiedy przyjeźdza tam w stroju roboczym i służbową
    "furą" załatwiany jest w minutę... ;P

    j.

    USSBuraque.org - kulinarno-proroczy serwis zaprasza.
    JMStrek.org - do you think JMS should do the next Star Trek series?

  • 473. Data: 2005-10-18 09:52:57
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Kira" <c...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Prywatnie też nie rozumiem, dlaczego socjaliści robią z tych
    > niepełnosprawnych półgłówków nie mogących za cholerę pracować
    > na stanowiskach wymagających intelektu zamiast sprawności. No
    > ale to już jakiś ich dziwaczny sposób rozumowania, nie będę
    > nawet w niego wnikać...

    Bo wola dac im zapomoge niz ulatwic im zdobycie wyksztalcenia. Wiele
    uczelni - i to nie tych typu Wyzsza Szkola Biznesu w Koziej Wolce - ma
    bariery architektoniczne. U mnie na uczelni chlopaka na wozku jego grupa
    codziennie kilka razy nosila po schodach w gore i w dol. Chwala im za to,
    ale jakby bylo tych wozkowiczow wiecej, to by sie dobrzy koledzy nie
    wyrobili. Niepelnosprawni, zwlaszcza tacy po wypadkach, spedzaja tez czesto
    duza czesc dziecinstwa w szpitalu lub na rehabilitacji, co powoduje trudne
    do nadrobienia opoznienia w nauce i nasze panstwo nie rozwiazuje tego
    problemu w dobry sposob. Sa indywidualne toki nauczania, nauczyciel z
    przypisanej szkoly przychodzacy do domu, ale przeciez nie przyjda im wszyscy
    nauczyciele przedmiotowi robic lekcje dla jednej osoby, nie ma na to kasy i
    czasu, a nauczyciele czesto z litosci obnizaja wymagania wobec takich
    uczniow. Wedlug mnie jedynym sensownym rozwiazaniem (stosowanym w lepiej
    rozwinietych krajach) jest szkolnictwo zdalne - podstawowka i ogolniak przez
    net, interaktywnie z nauczycielami, niech panstwo dofinansuje mlodym
    niepelnosprawnym kompa z oprzyrzadowaniem do telekonferencji i interfejsem
    dopasowanym do ich niepelnosprawnosci, jesli zachodzi taka potrzeba i niech
    z domu czy szpitala normalnie uczestnicza w wymagajacych zajeciach z poziomu
    SP, gimnazjum i ogolniaka. wystarczylby jeden zespol nauczycieli wlasciwych
    dla kazdego poziomu nauczania. To by bardzo zwiekszylo ilosc osob, ktore
    pozniej nie wymagalyby od panstwa pomocy typu "ryba", a nie "wedka".

    I.

  • 474. Data: 2005-10-18 10:11:50
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2005 11:52:57 +0200, Immona napisał(a):

    > To by bardzo zwiekszylo ilosc osob, ktore
    > pozniej nie wymagalyby od panstwa pomocy typu "ryba", a nie "wedka".

    Bo wędkę dostałyby w postacie tej edukacji.

    [Przepraszam za wtrącanie się w Twoją wypowiedź, ale tego mi właśnie
    zabrakło ;) - tak dla mniej kumatych ;) ]

    --
    Sebastian Rusek

  • 475. Data: 2005-10-18 10:14:42
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Mon, 17 Oct 2005 16:56:11 +0200, Raf256 napisał(a):

    > Józef Tusk
    > Józef Stalin

    ROTFL

    PS: nie widział ktoś tanio wycieraczek do laptopów IBM?

    --
    Sebastian Rusek

  • 476. Data: 2005-10-18 10:23:11
    Od: "Qba" <j...@t...zapytaj.mil.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości
    > To by bardzo zwiekszylo ilosc osob, ktore
    > pozniej nie wymagalyby od panstwa pomocy typu "ryba", a nie "wedka".

    Ale dla państwa polskiego lepsi są ci oczekujący "ryby" niż ci którzy
    dostali już własną wędkę. Człowiek uzależniony od opieki państwa jest
    samodzielnie zupełnie bezradny, nie zbuntuje się, łatwo takim sterować bo
    można mu obiecać byle ochłapy a i tak będzie z nich zadowolony - to idealny
    elektorat dla Leppera, Kaczyńskich i innych oszołomów. Natomiast osoba która
    jest w stanie samodzielnie egzystować bez łaski państwa już na byle lep się
    nie nabierze...

  • 477. Data: 2005-10-18 10:31:31
    Od: "Qba" <j...@t...zapytaj.mil.pl>

    > Moim zdaniem to nie prawda. Mamy 10 razy więcej środków niż Czesi albo
    > Estonczycy ale 50 razy więcej marnujemy.

    A to ciekawe, więc gdzie znikają te ogromne dobra?

  • 478. Data: 2005-10-18 10:37:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Qba napisał(a):

    [...]

    > A to ciekawe, więc gdzie znikają te ogromne dobra?

    Tego nie wie nikt... Zeby chociaz ktos to ukradl... Ale nie.
    Najwyrazniej wszystko idzie w "gwizdek"...

    j.

  • 479. Data: 2005-10-18 10:45:05
    Od: "Qba" <j...@t...zapytaj.mil.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sysckhgcfrn0ri@donkichot...
    > LOL. jest ktoś jeszcze na twojej czarnej liście?

    ZChNowcy i inni którym marzy się katolickie państwo wyznaniowe.

  • 480. Data: 2005-10-18 12:57:42
    Od: WL <n...@m...com>

    Jotte wrote:

> [...]
    >
    > A teraz małe pytanka. Jutro na ryj wylatujesz z pracy, bo tak się Twojemu
    > właścicielowi spodobało (w końcu jest liberałem, nie?). Czy:
    > - nie poszukasz w prawie pracy przepisu upraweniającego Cię do zachowania
    > okresu wypowiedzenia,
    > - zrezygnujesz z odprawy jeśli będzie Ci przysługiwać,
    > - odrzucisz zasiłek dla bezrobotnych aby nie być nierobem utrzymywanym przez
    > mających zatrudnienie,
    > - nie wykorzystasz (jeśli masz) znajomości w celu znalezienia zatrudnienia,
    > - nie podejmiesz pracy na czarno mimo, iż nie masz innej możliwości

    Pytanie nie do mnie, ale sie wtrace.

    Jezeli obowiazujace prawo naklada na mnie pewne obowiazki (jak podatki)
    - to je wykonuje (place), daje mi pewne prawa (do odprawy itede...) - to
    z nich korzystam.
    Natomiast gdybym mial mozliwosc oddac w refenrdum swoj glos, to mimo ze
    te prawa mam, chetnie bym sie ich pozbyl glosujac za liberalizacja rynku
    pracy.
    Ale to nie znaczy ze jestem Caritasem i zrzekne sie praw nabytych
    (poprzez zawarcie umowy o prace za obecnego kodeksu pracy).

    WL

    PS. niedawno stracilem bdb oferte pracy, bo obowiazywal mnie okres
    wypowiedzenia, a bylem potrzebny od zaraz... mac, mac...