PracaGrupypl.praca.dyskusje › skladka ZUS

  • 1. Data: 2007-07-11 11:33:07
    Temat: skladka ZUS
    Od: Trek <t...@h...com>

    mam taki problem :

    wyjezdzam do Kuwejtu do pracy, Polska i Kuwejt nie maja podpisanych
    zadnych umow o zatrudnianiu (tak jak w UE) i caly okres pracy w
    Kuwejcie nie bedzie mi sie liczyl do emerytury.

    czy istnieje jakas mozliwosc aby przebywajac w Kuwejcie placic skladki
    do ZUS w Polsce ?

  • 2. Data: 2007-07-11 13:09:18
    Temat: Re: skladka ZUS
    Od: u...@g...pl

    > czy istnieje jakas mozliwosc aby przebywajac w Kuwejcie placic skladki
    > do ZUS w Polsce ?

    Tak, jezeli do tej pory pracowales i placiles skladki ZUS. W ciagu
    miesiaca (nie pozniej) musisz zlozyc ZUcos_tam i zglosic ubezpieczenie
    indywidualne. Mozesz sam okreslic wysokosc podstawy i skladki,
    oczywiscie minimum to minimum krajowe. Jezeli nie potrzebne Ci
    ubezpieczenie zdrowotne to nie musisz placic, a jezeli potrzebne to
    musisz zglosici w NFZ i placisz tez w ZUSie. Potem co miesiac do 10
    uduchamiasz Platnika wysylasz DRA, a potem bank i wysylasz skladke.
    Zaczym wyjedziesz uruchom Platnika i postaraj sie o certyfikat, bo
    zdalnie tego nie zrobisz. Chyba ze ktos bedzie latal za Ciebie do ZUS.

    Usjwo

  • 3. Data: 2007-07-11 20:09:04
    Od: "e" <...@...e>

    żartujesz po co? to lepiej przelej mi na konto ;-)
    a na poważne to nie lepiej wkładać do 3go filaru ?

  • 4. Data: 2007-07-13 18:48:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Wed, 11 Jul 2007 22:09:04 +0200, od e :

    > żartujesz po co? to lepiej przelej mi na konto ;-)
    > a na poważne to nie lepiej wkładać do 3go filaru ?

    lepiej odkładać na lokatę do banku, a lepiej do funduszu inwestycyjnego...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net