PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę - czy tak można ?

  • 1. Data: 2007-07-10 21:36:27
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę - czy tak można ?
    Od: "Exploris" <exploris@***NO SPAM***autograf.pl>

    Witajcie !

    Mój problem może i jest typowy.ale zwracam się z pytanmiem do WAS, bo sił
    już nie mam, żeby szukac rozwiązania na własną rekę ...

    Mam pracę w firmie - zatrudnienie na okres próbny - 3 miesiące (licząc od
    18/06/07).
    Tak wyszło, że to co postkało mnie w tej firmie, nawet w najgorszych snach
    nie występuje i ciężko to osbie wyobrazić ...
    Suma sumarum - jestem zmuszony złożyć wymówienie.

    OKRES WYPOWIEDZENIA, jak zapisano w umowie wynosi 2 tygodnie.

    WSKAZANE JEST (a raczej NIEZBĘDNE), żebym w tym okresie nie pracował bo tzw.
    koledzy zdążą mnie jeszcze mnie przez te 2 tygodnie wykończyć ...!

    PYTANIE: Czy mogę ZATEM iść na zwolnienie lekarskie, i w czasie trwania tego
    zwolnienia złożyć wypowiedzenie ??? Czy to jest dopuszczalne ?

    Jeśli NIE to jak najlepiej postapić ... i jaką formę powinna mieć prośba o
    rozwiązanie stosunku pracy (czy na mocy porozumienia stron czy może jakoś
    inaczej)

    Bardzo przepraszam za moje lamerskie pytanie, ale naprawdę nie mam już
    wyjścia ...

    Nie wiem jak bezboleśnie rowiązac umowę o pracę ...

    --
    Pozdrawiam ... Exploris.
    "Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy..."

  • 2. Data: 2007-07-10 21:42:43
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - czy tak można ?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Exploris nabazgrolił na ekranie:
    > PYTANIE: Czy mogę ZATEM iść na zwolnienie lekarskie, i w czasie trwania
    > tego zwolnienia złożyć wypowiedzenie ??? Czy to jest dopuszczalne ?

    Możesz. To pracodawca nie może rozwiązac umowy z pracownikiem, gdy on jest
    na zwolnieniu lekarskim. W drugą stronę nie ma przeszkód.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-07-10 21:45:28
    Od: "Exploris" <exploris@***NO SPAM***autograf.pl>

    > Możesz. To pracodawca nie może rozwiązac umowy z pracownikiem, gdy on jest
    > na zwolnieniu lekarskim. W drugą stronę nie ma przeszkód.

    Co mam napisać: wniosek o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia obu stron w
    terminie - ---- czy musze sie trzymać tych dwóch tygodni ?
    Czy mogę we wniosku zaproponować np. termin za tydzień ?

  • 4. Data: 2007-07-10 21:59:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f70ulp$6bv$1@news.onet.pl Exploris <exploris@***NO
    SPAM***autograf.pl> pisze:

    > Co mam napisać: wniosek o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia obu
    > stron w terminie - ---- czy musze sie trzymać tych dwóch tygodni ?
    > Czy mogę we wniosku zaproponować np. termin za tydzień ?
    Zapisy umowy nie mają tu wielkiego znaczenia.
    Umowa o pracę na okres próbny może byc rozwiązana za 2-tygodniowym
    wypowiedzeniem (KP art. 34 pkt 3).
    Możesz zaproponować porozumienie stron i wówczas termin może byc dowolny,
    nawet od jutra.
    Spokojnie i bez ograniczeń możesz korzystać ze zwolnienia w okresie
    wypowiedzenia.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-07-10 22:01:26
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

> [...]
    > w terminie - ---- czy musze sie trzymać tych dwóch tygodni ?
    > Czy mogę we wniosku zaproponować np. termin za tydzień ?

    Masz do wyboru, albo wypowiedzenie, albo porozumienie stron. To są dwie
    różne rzeczy.
    1. Wypowiedzenie - po prostu je składasz i czekasz 2 tygodnie, które się
    liczą dopiero od soboty. Czyli nieważne czy złożyłeś w pn, czy pt, to i tak
    bieg wypowiedzenia to są pełne 2 tyg. od soboty. Pracodawca nie ma tu nic
    do gadania, po 2 tyg. umowa sie rozwiązuje. W świadectwie pracy jako
    przyczyna rozwiązania stosunku pracy będzie odpowiedni artykuł z kp, czyli
    za wypowiedzeniem - wypowiedział pracownik.
    2. Porozumienie stron - składasz pracodawcy _propozycję_ rozwiązania umowy
    na mocy porozumienia stron. Nie jest to wiążące dla pracodawcy, może on
    przystać na tą propozycję ale nie musi. Tutaj termin rozwiązania umowy
    ustalają strony, może to być nawet tego samego dnia. Na świadectwie pracy
    będzie - 'na mocy porozumienia stron'.

    Wzorów wypowiedzenia i porozumienia szukaj na necie.