PracaGrupypl.praca.dyskusje › świadczenie rehabilitacyjne

  • 1. Data: 2007-07-10 12:23:13
    Temat: świadczenie rehabilitacyjne
    Od: "zinek" <z...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie świadczenia rehabilitacyjnego.
    Za miesiąc minie 180 dni mojego zwolnienia lekarskiego ponieważ miałem wypadek
    (nie w pracy) w związku z czym będe musiał przejść na świadczenie.
    Obawiam się że pracodawca może rozwiązać ze mną umowę o prace.
    Jestem pewien że za cztery miesiące będę zdolny do pracy.
    proszę o podpowiedź co mogę zrobić żeby kontynuować umowę o pracę.
    z góry dziękuję
    Zinek.

  • 2. Data: 2007-07-10 14:40:49
    Temat: Re: świadczenie rehabilitacyjne
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:45d7.00000086.46937a30@newsgate.onet.pl zinek
    <z...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > prace. Jestem pewien że za cztery miesiące będę zdolny do pracy.
    > proszę o podpowiedź co mogę zrobić żeby kontynuować umowę o pracę.
    Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z powodu
    niezdolności do pracy gdy minie łączny okres pobierania wynagrodzenia (z
    tytułu zwolnienia 33 dni) i zasiłku chorobowego (182 dni) - art. 53 §1 ust.
    1 lit. b (zakładam, że pracujesz u tego pracodawcy dłużej niż 6 m-cy).
    Czyli masz troche więcej czasu.

    Z kolei §5 tegoż artykułu mówi, że: "Pracodawca powinien w miarę możliwości
    ponownie zatrudnić pracownika, który w okresie 6 miesięcy od rozwiązania
    umowy o pracę bez wypowiedzenia, z przyczyn wymienionych w § 1 i 2, zgłosi
    swój powrót do pracy niezwłocznie po ustaniu tych przyczyn."
    Świadczenie rehabilitacyjne może być ci przyznane (na max. 12 m-cy) jeśli
    dalsze leczenie rokuje przywrócenie zdolności do pracy ale nie wpływa na
    możliwość rozwiązania stosunku pracy.
    Króko mówiąc - niewiele możesz zrobić jeśli terminy upłyną.
    Chyba, że zajdziesz w ciążę albo zachorujesz na gruźlicę, ale nie jestem
    pewien, czy interesują cię takie rozwiązania. ;)

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-10 19:48:35
    Temat: Re: ?wiadczenie rehabilitacyjne
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 10 Jul 2007 14:23:13 +0200, "zinek" <z...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Jestem pewien że za cztery miesiące będę zdolny do pracy.
    >proszę o podpowiedź co mogę zrobić żeby kontynuować umowę o pracę.

    Dogadać się z pracodawcą.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 4. Data: 2007-07-10 20:19:16
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-10 16:40 [Jotte] napisał(a):

> [...]
    > ust. 1 lit. b (zakładam, że pracujesz u tego pracodawcy dłużej niż 6 m-cy).

    Więcej niż co? Przecież zinek napisał, że kończy mu się 180 dni
    zwolnienia. No chyba, że masz na myśli te dwa dni ale w omawianej
    sytuacji to chyba nie gra roli.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 5. Data: 2007-07-10 20:34:49
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Pe.Ka nabazgrolił na ekranie:

    > Więcej niż co? Przecież zinek napisał, że kończy mu się 180 dni
    > zwolnienia. No chyba, że masz na myśli te dwa dni ale w omawianej
    > sytuacji to chyba nie gra roli.

    Chodziło mu pewnie o to:
    "b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i zasiłku
    oraz pobierania świadczenia rehabilitacyjnego przez pierwsze 3 miesiące -
    gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6 miesięcy
    lub jeżeli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem przy pracy
    albo chorobą zawodową, "

    Czyli jeszcze przez 3 miesięczny okres pobierania świadczenia
    rehablibitacyjnego jest chroniony przed zwolnieniem.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2007-07-10 20:40:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f70pk9$eq4$1@news.lublin.pl Pe.Ka <c...@t...cy>
    pisze:

    > Więcej niż co?
    Więcej niż podał.
    Tu sobie poczytaj:
    http://42.pl/u/t04

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-07-10 22:43:15
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-10 22:40 [Jotte] napisał(a):

    > Więcej niż podał.

    No o 2 dni.

    > Tu sobie poczytaj:
    > http://42.pl/u/t04

    Liczy się 1-33 dni wynagrodzenia chorobowego i 34-182 dni zasiłku. Może
    się zdarzyć w przypadkach gdy pracownik chorował wcześniej, że
    wynagrodzenia będzie mniej ale okresem granicznym jest zawsze 182 dni
    ciągłości ZLA bez względu na to kto wypłaca świadczenie.

  • 8. Data: 2007-07-10 22:47:19
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-10 22:34 [Nikiel ;)] napisał(a):

    > Czyli jeszcze przez 3 miesięczny okres pobierania świadczenia
    > rehablibitacyjnego jest chroniony przed zwolnieniem.

    Z tego co się dowiadywałem jakiś czas temu przedłużenie okresu
    zasiłkowego (bo do tego się sprowadza cały widz) z 182 dni na 270 da się
    zrobić na dzień dzisiejszy praktycznie tylko w przypadku gruźlicy.

  • 9. Data: 2007-07-10 22:52:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f71228$qdl$1@news.lublin.pl Pe.Ka <c...@t...cy>
    pisze:

> [...]
    > wynagrodzenia będzie mniej ale okresem granicznym jest zawsze 182 dni
    > ciągłości ZLA bez względu na to kto wypłaca świadczenie.
    Nie całkiem tak, ale liczby się zgadzają (poza wyjątkami).
    Odrobiłeś z grubsza zadanie. ;)

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-07-11 15:32:17
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

> [...]

    > zasiłkowego (bo do tego się sprowadza cały widz) z 182 dni na 270 da się
    > zrobić na dzień dzisiejszy praktycznie tylko w przypadku gruźlicy.

    Nie, nie. Nie jest tu mowa o przedłużeniu okresu zasiłkowego, tylko o
    świadczeniu rehabilitacyjnym. To co innego.
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/multiarticle.html?a
    rticle_id=975318

    btw. swoją drogą fajne info jest na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki
    Społecznej: http://www.mps.gov.pl/indextxt.php?gid=188
    mają tam informacje z deka przeterminowane... np: "Zasiłek wypłaca się w
    wysokości 100 proc. wymiaru, jeżeli niezdolność do pracy: [...]
    trwa nieprzerwanie ponad 90 dni ( 100% od 91 dnia choroby)."
    To się przecież w lutym 2005 roku zmieniło, a strona zostało ostatnio
    zmodyfikowana: "Ostatnia modyfikacja 2007-07-11"