PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o prac

  • 1. Data: 2007-07-10 22:47:39
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prac
    Od: "Krzyss" <k...@t...pl>

    Witam,
    Mam dość dziwny przypadek. 26 lipca miną mi trzy lata pracy w mojej firmie
    (w tym dniu podpisałem pierwsza umowe na okres probny). Ostatnio się sporo
    popsuło, dlatego chcę jak najszybciej zmienić firmę. Mam już jakieś
    potencjalne propozycje, ale proszę o wytłumaczenie mi, w jaki sposób działa
    w tym konkretnym przypadku wypowiedzenie:

    1. Załóżmy że składam wypowiedzenie 15 lipca, nie pracuję jeszcze trzy lata,
    więc liczy się dla mnie miesięczny okres wypowiedzenia, który wchodzi 1
    sierpnia (Suma sumarum, pracuje do końca sierpnia).

    2. Przypadek jak wyżej, kłade wypowiedzenie 15 lipca, jednak ze wzglądu na
    to, iż 26 lipca mijają 3 lata mojej pracy w tej firmie, obejmie mnie
    3-miesieczny okres wypowiedzenia. Pracuję jeszcze sierpien, wrzesien,
    pazdziernik (prawie do zimy!).

    Czy ktos potrafi mi powiedziec, jak to bedzie z moim okresem wypowiedzenia?
    Proszę, napiszcie że w punkcie pierwszym miałem rację...

    Pozdrawiam
    Krzyss

  • 2. Data: 2007-07-10 23:10:29
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prac
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f712j8$nqk$1@nemesis.news.tpi.pl Krzyss <k...@t...pl>
    pisze:

> [...]
    > lata, więc liczy się dla mnie miesięczny okres wypowiedzenia, który
    > wchodzi 1 sierpnia (Suma sumarum, pracuje do końca sierpnia).
    Nie. Okres wypowiedzenia zalicza się do stażu pracy (umowa na okres próbny
    też się liczy).
    Jak wypowiesz 15.07 to okres wypowiedzenia 3 m-ce.

    Tak.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-11 05:57:28
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 11 Lip, 01:10, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > też się liczy).
    > Jak wypowiesz 15.07 to okres wypowiedzenia 3 m-ce.

    Jedno zastrzezenie - Autor watku nie okreslil jednoznacznie, czy 26
    lipca 2004 jedynie podpisal umowe, czy tez od w/w daty rozpoczal
    rowniez prace. Jesli tylko podpisal, a swiadczenie pracy rozpoczal
    1.08.2004, obowiazywaloby go 1mczne wypowiedzenie.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2007-07-11 11:23:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 11 Jul 2007 00:47:39 +0200, "Krzyss" <k...@t...pl> wrote:

    >Witam,
    >Mam dość dziwny przypadek. 26 lipca miną mi trzy lata pracy w mojej firmie
    >(w tym dniu podpisałem pierwsza umowe na okres probny).

    Liczy się dzień podpisania umowy na czas nieokreślony.

    >1. Załóżmy że składam wypowiedzenie 15 lipca, nie pracuję jeszcze trzy lata,
    >więc liczy się dla mnie miesięczny okres wypowiedzenia, który wchodzi 1
    >sierpnia (Suma sumarum, pracuje do końca sierpnia).

    Zgadza się.

> [...]
    >to, iż 26 lipca mijają 3 lata mojej pracy w tej firmie, obejmie mnie
    >3-miesieczny okres wypowiedzenia. Pracuję jeszcze sierpien, wrzesien,

    Liczy sie moment złożenia wypowiedzenia.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2007-07-11 11:53:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1184133448.667158.243170@q75g2000hsh.googlegrou
    ps.com
    glosnetu <g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > rowniez prace. Jesli tylko podpisal, a swiadczenie pracy rozpoczal
    > 1.08.2004, obowiazywaloby go 1mczne wypowiedzenie.
    Napisał, że upływa 3 lata pracy, a nie że świętować będzie trzecią rocznicę
    podpisania umowy. Przyjąłem więc, że rozpoczął pracę.
    Ale jeśli masz rację, to masz rację. ;)

    --
    Jotte