1. Data: 2007-07-11 06:25:17
Temat:Dane do umowy o dzielo/zlecenia
Od:"m" <x...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chcę podpisać umowe o dzielo/umowe zlecenie z jedną firmą. Jakie dane są
potrzebne do podpisania umowy. Czy wystarczy podać NIP, PESEL, nr konta,
imie, nazwisko ? Z jakichś powodów nie chciałbym podawać adresu
zamieszkania. Czy adres jest potrzebny do umowy ?

Pozdr

2. Data: 2007-07-11 08:13:20
Temat:Re: Dane do umowy o dzielo/zlecenia
Od:glosnetu <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lip, 08:25, "m" <x...@q...com> wrote:
> [...]
> imie, nazwisko ? Z jakichś powodów nie chciałbym podawać adresu
> zamieszkania. Czy adres jest potrzebny do umowy ?

Sam sobie odpowiedz na nastepujace pytania:

(1) jesli nie wywiazesz sie z umowy, w jaki sposob firma bedzie mogla
Cie scigac, nie znajac Twojego adresu?
(2) w jaki sposob firma ma wystawic rocznego pita11 czy 8b i gdzie Ci
je ma wyslac (i do jakiego US), nie znajac Twojego adresu?
(3) jesli to umowa-zlecenie, to jakie Twoje dane firma ma podac przy
rejestracji do ZUS?

glos

3. Data: 2007-07-11 09:45:34
Od:"m" <x...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

ad (1) Pesel jednoznacznie okresla osobe i majac pesel mozna znalez osobe i
jej adres zameldowania jezeli taki posiada, trzeba tylkko zadac sobie wiecej
trudu

ad(2) pit moge odebrac sobie sam.
Jesli chodzi o US. To wlasnie nastepne pytanie: czy firmy wysylają pity
takze do US bo jestem lamer i tego nie wiem. Poza tym czy po numerze NIP
delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie
trzeba wysylac do US)

ad(3) zakladamy umowe o dzielo

pytanie aktualne

pozdr

4. Data: 2007-07-11 10:25:46
Od:Tomek <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

m pisze:
> ad (1) Pesel jednoznacznie okresla osobe i majac pesel mozna znalez osobe i
> jej adres zameldowania jezeli taki posiada, trzeba tylkko zadac sobie wiecej
> trudu

No to czemu nie oszczędzić komuś trudu i podać te dane.

> [...]
> delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie

PIT powinien wylądować w US na terenie którego mieszkasz na nie na
terenie którego jesteś zameldowany.

5. Data: 2007-07-11 10:42:41
Od:glosnetu <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lip, 11:45, "m" <x...@q...com> wrote:
> ad (1) Pesel jednoznacznie okresla osobe i majac pesel mozna znalez osobe i
> jej adres zameldowania jezeli taki posiada, trzeba tylkko zadac sobie wiecej
> trudu

a jakim cudem firma ma miec dostep do PESELa? Poza tym - odwroc
sytuacje - kupilbys np. samochod od czlowieka, kategorycznie
odmawiajacego podania swojego adresu?

> [...]
> delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie

firma ma obowiazek wyslac roczny pit do pracownika/zleceniobiorcy i
US.

> ad(3) zakladamy umowe o dzielo

to zus odpada, upraszczajac sprawe.

> pytanie aktualne

moze po prostu podaj adres zaprzyjaznionej osoby?

glos

6. Data: 2007-07-11 22:36:38
Od:aa <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

m wrote:

> [...]
> delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie

Nie można. Co najwyżej który urząd wystawił NIP ale i to nie zawsze.
Teoretycznie powinieneś podać właściwy dla Ciebie urząd tej firmie.
Firma płaci podatki i wysyła zestawienie ile za co zapłaciła - jak to
sobie wyobrażasz?