PracaGrupypl.praca.dyskusje › skarzenie za AGEISM !!

  • 1. Data: 2006-04-26 16:02:03
    Temat: skarzenie za AGEISM !!
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Czy jak widzę, że firma łamie prawo Unii Europejskiej formułując w
    ogłoszeniu o pracy BEZPRAWNE sugestie-wymagania co do WIEKU
    to czy można tę firmę/instytucję ZASKARŻYĆ do sądu
    chociażby z tytułu PONIŻENIA, pogwałacenia GODNOŚCI LUDZKIEJ - czy choćby
    tego, że ktoś się poczuł zwyczajnie ZNIEWAŻONY czytając takie *FEAUDALNE*
    ogłoszenie?

    Analogicznie jak np. w przypadku haseł antyżydowskich itp.?

    Czy także nagrane ukradkiem podczas rozmowy kwalifikacyjnej podobne dowody
    na ageism równiez moga być podstawą do wytoczeniu procesu?!
    Tak jak to się robi np. w Anglii czy Irlandii?!

    To przecież jest u nas NAGMINNĄ PLAGĄ !! I nikt nic nie robi...

    --
    sheer

  • 2. Data: 2006-04-26 16:45:32
    Temat: Re: skarzenie za AGEISM !!
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    przypominam ze zyjemy w Polsce

    a warto sprobowac
    :]

  • 3. Data: 2006-04-26 17:29:45
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

> [...]
    > Tak jak to się robi np. w Anglii czy Irlandii?!
    >
    > To przecież jest u nas NAGMINNĄ PLAGĄ !! I nikt nic nie robi...

    A nie uwazasz, ze to milo ze strony potencjalnego pracodawcy, ze jezeli ma
    takie preferencje co do wieku
    to o nich pisze w ogloszeniu??? Dzieki temu oszczedza czas osob nie
    mieszczacych sie w "widelkach"
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-26 17:58:33
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

> [...]
    > tego, że ktoś się poczuł zwyczajnie ZNIEWAŻONY czytając takie *FEAUDALNE*

    Znieważony tym, że ogłoszenie nie jest dla niego?

    Chyba, że lubisz jeździć np. 300km na rozmowę kwalifikacyjną tylko po to,
    aby Twój niedoszły pracodawca naocznie się dowiedział, że jesteś za stary do
    jego modelu nowego pracownika.

    > Analogicznie jak np. w przypadku haseł antyżydowskich itp.?

    A tego to akurat zabrania konstytucja.

    > To przecież jest u nas NAGMINNĄ PLAGĄ !! I nikt nic nie robi...

    Bo to nie stanowi realnego problemu. Pracodawca, jak będzie chciał, i tak
    Cię nie zatrudni, podając 1000 innych powodów. To już lepiej znać prawdziwy,
    nie uważasz?

    pozdr
    sz

  • 5. Data: 2006-04-26 18:56:37
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Co Cię tak strasznie wkurzyło? Pracodawca ma wymagania i jest to
    naturalne.Nienaturalne jest właśnie nieprecyzowanie swoich wymagań z takiego
    debilnego powodu, że ktoś może się poczuć urażony. Z tego powodu ktoś traci
    pieniądze na znaczek, gdy jego CV na pewno wyląduje w koszu.

    > Tak jak to się robi np. w Anglii czy Irlandii?!

    Na szczęście nie mamy takiego kretyńskiego i pseudo-postępowego prawa.
    Napatrzyłeś się na zachód przez szybę i wydaje Ci się, że wszystko, co tam
    wymyślą jest dobre?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 6. Data: 2006-04-26 19:55:54
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: sheer [Wed, 26 Apr 2006 18:02:03 +0200]:

> [...]
    > LUDZKIEJ - czy choćby tego, że ktoś się poczuł zwyczajnie
    > ZNIEWAŻONY czytając takie *FEAUDALNE* ogłoszenie?

    Pardon, ale co Cię znieważa - świadomość własnego wieku? ;-)

    Myślisz, że jak firma nie poda w ogłoszeniu wymaganego wieku,
    to zacznie zatrudniać starszych i młodszych niż zamierzała?

    Nie zacznie.

    Po prostu stracisz trochę czasu i pieniędzy na aplikację,
    a i tak odpadniesz przy wstępnej selekcji. Chyba, że się
    nie przyznasz do wieku i tak napiszesz dokumenty, żeby nie
    dało się go wywnioskować - wtedy stracisz jeszcze czas
    i pieniądze na dotarcie na rozmowę kwalifikacyjną.
    I tak czy inaczej - odpadniesz.

    Nie szkoda Ci czasu i pieniędzy?

    Kira

  • 7. Data: 2006-04-26 20:57:31
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Kira wrote:
    > Pardon, ale co Cię znieważa - świadomość własnego wieku? ;-)

    to tak samo można powiedzieć co do wspomnianych haseł antyżydowskich,
    jak ktos krzyczy "Jude Raus" i osoba o pochodzeniu żydowskim sie oburza to
    mozna zapytać: "ale co cię oburza - świadomość swojej narodowości?" :P

    nie - oburza OTWARTA DYSKRYMINACJA, i to do tego w sposób oczywisty
    niezgodna z prawem

    czy domaganie się przestrzegania prawa to jakiś problem dla ciebie?

    > Myślisz, że jak firma nie poda w ogłoszeniu wymaganego wieku,
    > to zacznie zatrudniać starszych i młodszych niż zamierzała?

    TAK! nie od razu, i nie jest to sprawa tej jednej firmy - jest to sprawa
    KULTURY, którą trzeba zacząć wreszcie kształtować w naszym kraju

    jak ludzie nie będą mogli otwarcie występować z bezprawnymi dyskryminującymi
    sugestiami to z czasem przestaną tak mysleć - to proste

    sorki, ale właśnie wróciłem z UK i chyba może zacznę tu od tego karierę
    polityczną bo mi się autentyczny nóż w kieszeni otwiera jak widzę co się
    tutaj dzieje w tym polskim *ŚMIERDZĄCYM* *zapyziałym* światku!

    preferowanie tutaj njmłodszych (bo juz nawet nie po prostu młodych) zakrawa
    na jakieś ZBOCZENIE SEKSUALNE !! ktoś tu myli sprawy profesjonalizmu ze
    swoimi niewyleczonymi problemami psyche, może niezrealizowaniem w łóżku :P

> [...]
    > dało się go wywnioskować - wtedy stracisz jeszcze czas
    > i pieniądze na dotarcie na rozmowę kwalifikacyjną.

    he he, i co? jak potem w dziale HR powiedzą: "sorry ale jednak nie
    przyjmiemy pana bo w CV napisał pan, że jest o 5 lat młodszy a my tutaj nie
    chcemy ludzi powyżej 30-stki" i jeszcze ja to NAGRAM, to co?
    jaki sąd nie przyjmie mojego skarżenia?

    > Nie szkoda Ci czasu i pieniędzy?
    tu idzie o coś więcej, jestem zadziorny :P i nie lubię zostawiać tego
    scyzoryka co mi sie otworzył w kieszeni tak w spokoju! :P
    i może rzeczywiście dobrze mieć jakis pretekst do rozpoczęcia kariery
    politycznej? ;-)

    --
    sheer

  • 8. Data: 2006-04-26 20:59:05
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Lukasz wrote:
    > Napatrzyłeś się na zachód przez szybę i wydaje Ci się, że wszystko, co tam
    > wymyślą jest dobre?

    więcej: kilka wieków ewolucji których tutejszy ORANGUTAN nigdy nie zrozumie!

    nawet jak go posadzili na stołku :P

    --
    sheer

  • 9. Data: 2006-04-26 21:00:33
    Od: sheer <s...@v...pl>

    zasiu wrote:
    > A tego to akurat zabrania konstytucja.

    a ageism-u zabrania Kodeks Pracy
    i jeszcze parę innych zapisów ustawowych :P

    --
    sheer

  • 10. Data: 2006-04-26 21:01:53
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Blady wrote:
    > A nie uwazasz, ze to milo ze strony potencjalnego pracodawcy, ze jezeli ma
    > takie preferencje co do wieku
    > to o nich pisze w ogloszeniu???

    nie, nie miło! to jest kpienie z ludzi! chodzi tutaj o zniesienie SYSTEMU
    FEAUDALNEGO

    --
    sheer